Guest rjkl

Hevy Landing

13 viestiä aiheessa

Olen jonkin aikaa harjoitellut laskeutumista autopilotin kanssa. Ongelma on lähellä touchdownia. Kone ei nosta yhtään keulaa (747/400 f), vaan keula pamahtaa kenttään. Lasku menee muutoin hyvin koko liukupolulla olon ajan. Nopeus vaihtelee polulla yleensä 170-190 välillä. Korkeus automatiikkakin on pois päältä. Missä vaiheessa moottoreiden tehot otetaan pois. Olishan se mukavaa osata tuokin oikeaoppisesti... näkyvyys ongelmiakin silmälläpitäen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harjoitus tekee mestarin...

 

Ja jos et ole lennellyt ennen Jumboa pienemmillä koneilla, niin kannattaa ehkä jollain 737: lla ensin. Tarinasi ei sitä kertonut..

 

Kyllä se sieltä leijailee, kun nopeus on oikea... :thmbup:

 

Nopeus kuulostaa kyllä aika kovalta :o.

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja eiköhän se löpökin vaikuta. Vähemmän löpöä, vähemmän painoa, vähemmän vauhtia(?)  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nopeus vaihtelee polulla yleensä 170-190 välillä.

 

170-190 kts kuulostaa aika kovalta nopeudelta, en sen kummemmin jumbon nopeuksista tiedä, mutta kokeile vähän hitaammin.[

 

Missä vaiheessa moottoreiden tehot otetaan pois.

 

Kiitotien kynnyksellä yleensä vedetään tehot alas.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Autopilotti ei nosta nokkaa, ellei siinä ole autoland-ominaisuus. Yleensä autopilotti otetaan pois päältä jossain kynnyksen paikkeilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:thmbup: Joo, vähän laskupainoista ja flapsetupista riippuen k.o koneella oisko sellanen keskivertonopeus jossain välillä 155-165 kts :D

 

Siis laskunopeus? Mahtanee olla vähemmän.. 135-145 voisi olla lähempänä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis laskunopeus? Mahtanee olla vähemmän.. 135-145 voisi olla lähempänä.

 

PMDG:n 744 arvot pyörinyt FMC/MCP tolla tasolla (MCP:n arvo =FMC+5 kts) :)

 

siis 150-165 kts /flap 25

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PMDG:n 744 arvot pyörinyt FMC/MCP tolla tasolla (MCP:n arvo =FMC+5 kts) :)

 

siis 150-165 kts /flap 25

No kovat on nopeudet ::) Paljonkohan mahtaa olla ilolientä tankeissa laskeutuessa jos tollaisia arvoja tarjoilee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja eiköhän se löpökin vaikuta. Vähemmän löpöä, vähemmän painoa, vähemmän vauhtia(?)  ;D

 

Juu..

 

Tottakai tuo painokin ratkaisee(kokonaisuus ratkaisee). Eikä nyt ainakaan yli MLW: n yli kannata laskuun ajella. Jollei herjalla testaile..

 

-Jukka :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kovat on nopeudet ::) Paljonkohan mahtaa olla ilolientä tankeissa laskeutuessa jos tollaisia arvoja tarjoilee?

 

:-[ tunnin löpöt mukana keskimäärin eli 30-40000 lbs

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep..

 

Samaisen ohjelman innoittamana minä lensin viime yönä (tosin katoin tellua etc)  reilut 10 timmaa. Erittäin hieno ohjelma.. Suosittelen :thmbup:

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään