Jari Toivonen

Missä mun RC-tekstit?

4 viestiä aiheessa

Ostin uusimman version Radar Contactista.

Ohjeissa luvataan, että huonokuuloisille (siis heikosti ymmärtäville) on tarjolla tekstit koko radioliikenteestä. Vaan ei mulle. Se pikkuboksi ilmestyy, missä sanotaan, mitä numeroa pitää painaa. Mutta kun välillä pitäisi saada kirjoitettuna nähdä, mitä neuvotaan, kun RC:n ääntämys on vähän vaikeaselkoista.

Liittyykö tämä puute jotenkin siihen, etten ole ostanut rekisteröityä FSUIPC:tä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avaa RC -> Kohdasta General valitse Display text. En nyt muista, että vaatiko RC rekisteröidyn FSUpicin käyttöä, mutta ohjeestahan tuo selvinnee.

Edit

Et tarvitse rekisteröityä FSUpicia käyttääksesi RC:ia - vilkaisin ohjeesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksesta! Sen kohdan olin toki ruksannut.

Mutta löysinkin jo itse syyn. Ohjeissa käsketään panemaan FSUIPC:ssa ruksi kohtaan "Hide all single line messages". Tämä estää tekstin näkymisen.

Ongelma siis ratkesi, mutta minulle jäi vielä pohdittavaa. Haluanko todella nähdä jokaisen viestin kirjoitettuna?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla tuo RC on nyt ollut siitä lähtien kun v4 ilmestyi. Alussa käytin jonkin aikaa tekstitystä helpottamaan ohjelman käytön oppimista, mutta luovuin siitä melko pian. Tarkkanahan siinä saa olla, kun "Skuakki" vaihtuu joskus tiuhaankin tahtiin, mutta niinhän se lienee elävässäkin elämässä. AVSIM:ssa on joitakin hyviä Graham Jacksonin tekemiä voice packkeja - oliko se nyt British Voice Pack, joka toi mukavan lisän lennettäessä vaikkapa Lontooseen. Siinä oli mukana aitoa radioliikennettä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään