Guest Modiale

Wilcopub Airbus Series Vol.1 ongelma

20 viestiä aiheessa

Tervehdys,

Tulin sitten ostaneeksi Wilcopubin Airbus Series Vol.1 lisäosan! FSX on päivitetty SP2:lla...käytännössä homma *usee urakalla (mm. "Cold & Dark" ei toimi ja kone toimii täysin irrationaalisesti)! Käytän Windows Vista Ultimate 64-bittistä käyttistä, joten olettaisin ongelman johtuvan tästä. Onko muilla saman kaltaisia ongelmia? Mitä nyt olen katsonut feeltheren foorumilta, niin näyttäisi vähän siltä että vastauksia ei ole ja tuki 64-bittiselle käyttikselle olematon. >:( Pitää vissiin odotella taas seuraavat 6 kk ennen kuin saavat päivityksen ulos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wilcohan ilmoittaa sivuillaan, että ohjelma ei Vistan osalta tue kuin 32bit versiota... En usko, että auttaa mutta kokeile käynnistää simu hiiren oikean napin takaa "suorita järjestelmänvalvojana".

Muuten ei auta muu kuin auttaa Wilcon porukkaa ratkaisemaan ongelma raportointikaavakkeella tai vaihtaa Vista 32 bittiseksi. Tuntuu olevan 64:n osalta ongelmat aika yleisiä. Sen mitä foorumeilta olen huomannut, niin 32-bittisen Vistan/FSX:n ajuriongelmat kulminoituvat vielä pahemmaksi 64-bittisessä. Eräs Feeltheren foorumilla sai ongelmansa ratkaistua päivittämällä äänikortin, näyttiksen sekä emoleyn chipsetin ajurit vastaamaan 64-bittistä Vistaa.

EDIT: Opeteltu tekemään linkkiä kohtalaisen heikolla menestyksellä :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä käytän tätä aihetta hyväksi ja kysyn että osaako tuo wilcon FS9 a32X tehdä full autolandin. Itsekkun kokeilin EFHK:n radalle 4L niin se ei tehnyt kovin hyvää autolandia vaan tuli maahan niin että kaikki renkaat koskettivat yhtä aikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä käytän tätä aihetta hyväksi ja kysyn että osaako tuo wilcon FS9 a32X tehdä full autolandin. Itsekkun kokeilin EFHK:n radalle 4L niin se ei tehnyt kovin hyvää autolandia vaan tuli maahan niin että kaikki renkaat koskettivat yhtä aikaa.

Osaa kunhan klikkaat molemmat AP:t, eli AP1:n sekä AP2:n päälle G/S:ssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tai sitten wilco ei osaa, mikä ei yllättäis juurikaan.

Sinä se jaksat :laugh: Wilcon virheet tuntuvat olevan pääasia kaikissa Wilcoa koskevissa topickeissa. Opettele edes nimeämään ne virheet ni siitä on parempi lähteä rakentamaan keskustelua.. Eipä noi sun kommentit kerro juuri muusta kuin siitä, että kokemusta on heikohkon laisesti ja kuulkopuheilla mennään ku Vermon raveissa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just vedin mm. ihan mielenkiinnosta testilegiä A332:lla. Noh, 6t vajaa MTOWilla oleva kone nousee ihan pinnalle 386 OPT ja koko matkan yli 4000fpm, tosi realistista? Turhaan sä mulle avaudut asiasta, mä tiedän ihan tarkalleen mitä tuo wilco on ja mitä se ei ole...

No sinähän se avaudut, niin kotona kuin puutarhassa, ja vielä varmaan työpaikalla :thmbup: Onks toi nyt realistista laittaa tollainen lause mistä ainakaan minä en ymmärrä juuri mitään? Tarvinnee opiskella enemmän.. Kyllä tuo Wilco on meikäläistä palvellut moitteeta 32 legiä World Tourillam mahtava peli näin tyhmemmälle :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mtow = maximum takeoff weight

386 OPT = optimipinta

4000fpm = feet per minute, eli 4000 jalkaa minuutissa

Helpottiko?  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helpottiko?  :thmbup:

Katos, vasen käsikin tuli kehiin, jesss! :thmbup: Kiitos, nyt tiedän noikin :thmbup:

Jokainen meistä avautuu joskus, milloin missäkin ja mielestäni niin tuleekin, jotta asia tulee ilmi. Kuten varmaan oot huomannut niin mä vaadin ehkä liikaa, ehkä liian vähän lisäosalta. Mua häirittee, että iso kone lähellä maksimipainoja nousee kuin raketti koko nousun matkapinnoille. Tulen kyllä testaamaan tuota A343:sta myös semmosella raskaalla setillä mutta nyt pitää kuulopuheeseen luottaa toistaseksi siitä, että samanlainen raketti se on silloinkin. Sen testaan ennenkuin varmaksi siitä sanon mitään.

Jokainen vaatikoon mitä vaatikoon, se hyväksyttäköön. Kaikenaikainen valittaminen sen sijaan on säälittävää puuhaa; mikäli joku lisuri ei kiinnosta niin luulisi kiinnostumattomuuden ulottuvan myös kommentoinnin ulkopuolelle. Haiskahtaa jo pikkuhiljaa siltä, että Wilcon porukka on tehnyt eräille jotain henkilökohtaista..

Nousee raketin lailla? Osaatkohan käsitellä FMGC:tä ja FCU:ta niin kuin pitää, käsittelenköhän minä väärin? Itse en ole moiseen törmännyt..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On mulla jokunen tunti bussia takana, usko pois :)

No totta hitossa uskon, se nyt on selvää ;) Nykyajan markkinat huomioiden kommenttisi ovat mielestäni turhan jyrkkiä ja ne saattaa koko kapistuksen liian huonoon valoon. Itse olen lentänyt Wilcon dösillä noin 600h opetellen koko ilmailun perusteita ja hyvin on mennyt ja oppimista on edelleenkin very many. Noi ääripää ilmiöt, kuten raketinlainen nousu, johtuvat useimmiten käyttäjästä kuin koneesta kuten ALT knobin virheellisestä käytöstä.. Mutta pidät tai et, niin liiallisuuksiin menevä negativisuus on mielestäni moraalitonta.

Wilco on mahtava paketti aloittelijoille; mm. toimiva FMGC tuo huomattavasti lisäulottuvuutta :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloittelijalle tuo on mainio paketti, oon ihan siinä samaa mieltä. Mun vaatimustasoa se ei täytä, tosin taitaa sekin olla yleisessä tiedossa :)

Aloittelijalle se on mainio paketti, se on totta! Mm. verkkoon meno on helppoa toimivan matolootan ansiosta.. Mutta siinä olet oikeassa, että sitä jotain puuttuu ja toivotaan, että sitä saamme lähitulevaisuudessa joltain tarjoajalta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A330-200

TOW 229.7 t

Kone nousi 36000 jalkaan n.19 minuutissa, se on noin 1900 jalkaa minuutissa. 30000 jalan korkeudesta ylöspäin hyvin harvoin yli 1000 jalkaa minuutissa eli vaihteli FL300-FL360 välillä 300 - 800 ft/min.

En nyt jaksa etsiä netistä mitään oikeaa tietoa, mutta ei tuo minusta niin pahalta vaikuta. Herää kysymys että oliko Henrillä minkälainen sää simussa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erittäin outoa, activesky 6.5 nouti säät ja oli melkoiset vastaiset kyllä mutta...ajoitko sitä ylös THR CLB:llä?

Jep,THR CLB koko nousun ajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Palaan takaisin alkuperäiseen kysymykseen. Mielenkiintoista (ei ihan näin) että 64-bittisen käyttöjärjestelmän takia koneen moottorit ovat heti alusta käynnissä eikä niitä saa myöskään sammutettua. Näin ollen mm. INIT B sivulle en pääse ollenkaan eli ZFW jne. yhtä tyhjän kanssa. Olen laittanut teknisen tukipyynnön Wilcolle ja vastasivat melko nopeasti kertoen että 64-bittinen käyttöjärjestelmä ei ole tuettuna. FAQ-ohjeet Wilcon sivuilta ehdottaa antamaan täydet oikeudet koko FSX kansiolle ja näin teinkin...turhaan, ei toimi. Toivon mukaan ei ollut turha ostos...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moottorit ovat heti alusta käynnissä eikä niitä saa myöskään sammutettua.

Ihan vaan varmistaakseni asian, mutta painathan hiiren oikeaa nappulaa niiden nappuloiden kohdalla mistä moottorit sammutetaan?

Ja toinen, toimiiko Ctrl + Shift + F1? Tämän pitäisi sammuttaa moottorit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moron!

Wilco on mahtava paketti aloittelijoille; mm. toimiva FMGC tuo huomattavasti lisäulottuvuutta :thmbup:

Kysympä lainaukseen liittyen, että osaako tämä Wilco pitää tiedot FMGC:ssa, jos tallennat lennon ja jatkat tallennuksesta vaikka aamulla?

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysympä lainaukseen liittyen, että osaako tämä Wilco pitää tiedot FMGC:ssa, jos tallennat lennon ja jatkat tallennuksesta vaikka aamulla?

Moi!

Muistan jostain lukeneeni ja testasinko jopa viime syksynä asiaa, niin ei tallenna :-\ Pitää testata vielä vaikka toisen kerran asiaa Vol 2:n kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

INIT B sivulle ei kuulukaan päästä, kun moottorit ovat käynnissä. Ihan Airbusilta lähtöisin moinen suojaus.

Tuohan tiedetään jo...

Näin ollen mm. INIT B sivulle en pääse ollenkaan eli ZFW jne. yhtä tyhjän kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai ihanko oikeasti?  Joko sä et tajunnut taas tuota mistä puhuttiin tai sit keräät vaan postauksia...

Jaa, tuossahan sanottiin..."näin ollen", joka minusta tarkoittaa asian toteamista, ja selittämistä että miksi tämmönen moottorien käynnissä oleminen haittaa FMCn kannalta.Eikös Mika ole ihan hyvässä positiossa Vfinnillä, ja A320 kapuna, joten uskoisin että tietää asian...vai eikö PSS simuloi tätäkään varmistusta?

Ja toisekseen, tuo viestimäärälipuke joutaa hiiteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Ihan vaan varmistaakseni asian, mutta painathan hiiren oikeaa nappulaa niiden nappuloiden kohdalla mistä moottorit sammutetaan?

Jepu, näppäinkomento ei jostain syystä toiminut, mutta hiirellä onnistui. Täytyy testata viikonloppuna :)

INIT B sivulle ei kuulukaan päästä, kun moottorit ovat käynnissä. Ihan Airbusilta lähtöisin moinen suojaus.

Henri, kannattaa lukea tarkemmin mitä olen sanonut. Olen kyllä täysin tietoinen tästä suojauksesta... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään