Guest Oliver M.

Ongelmia simun navigoinnin kanssa

20 viestiä aiheessa

Hei! Kun lennän esimerkiksi etelään ja GPS:ssä näkyy tuo viiva, joka menee pisteestä pisteeseen niin lennän aivan sen mukaisesti, mutta ATC käskee minun kääntää heading:iin niin että kone menee länteen. Noh annoin asian olla ja menin sinne minne käskettin, mutta huomasin, että lopulta oli aivan liaan kaukana kohdelentokentää (siis sivusuunnassa). Seuraavan kerran annoin asian olla ja menin GPS mukaan ja ATC tietenkin ilmoittaa minulle koko ajan, että KÄÄNNY KÄÄNY!

Noh selkeytetäänpä hieman. GPS:än viiva menee selvästi suuntaan (heading) 165, mutta lennojohto käskee menemään suntaan 250.

Mistä tämä johtuu? Voiko kyseessä olla lennettävä kone malli, kun olen testannu MD90 ja IFDG a320, vaikka ei tällä minun mielestäni tulisi olla minkäänlaista osuutta asiaan? Entä voiko ongelma johtua siitä, että asensin FS9:n tässä vähän aikaa sitten uudestaan.

-Oliver

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko ATC alkanut antaa suuntia kohtuu lähellä kenttää?

Tarkoitat varmaan lennetävään lentokenttään. EI. Kun lennän itsepäisesti ATC:sta välittämättä GPS:n mukaan ja olen lähellä kohde lentokenttää niin alkaa kyllä antamaan realistisia suuntia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aa, okei. Kannattaa jättää simun ATC rauhaan  :thmbup:

Tarkoitat siis, että olla uskomatta annettuja suunta määräyksiä. No näinhän olen nyt tehnyt ja on aika hemmetin ärsyttävää kun lennonjohto käskee noinkolmenkymmenen sekunnin välein "AB123 turn xxxx headin xxx".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitat siis, että olla uskomatta annettuja suunta määräyksiä. No näinhän olen nyt tehnyt ja on aika hemmetin ärsyttävää kun lennonjohto käskee noinkolmenkymmenen sekunnin välein "AB123 turn xxxx headin xxx".

Tarkoitan ettet ota yhteyttä koko ATC:hen  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitan ettet ota yhteyttä koko ATC:hen  :P

Juu. Olisipakin se mahdollista fs9. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliver lennätkös jotain tiettyä reittiä annettujen reittipisteiden mukaan IFR-lentona?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakin ollu aina tähän mennessä...

Mutta eikös Juha aja vatsimissa?  ;)

Tuo simun oma ATC on huono, kannattaa jättää käyttämättä. Ennemmin ajat sitten ilman.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliver lennätkös jotain tiettyä reittiä annettujen reittipisteiden mukaan IFR-lentona?

Ööö. Kyllä. Pitääkö muka olla VFR? Ei ole ennen kyllä ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööö. Kyllä. Pitääkö muka olla VFR? Ei ole ennen kyllä ollut.

Eli silloin kun lenntät mittari lentoa IFR (Instrument Flight Rules) niin ATC ohjaa sut laskuun ja käskee sut kääntymään sinne sun tänne ennen kun antaa suunnan ILS laskeutumiselle jos on mahdollista muuten se menee Visuaalisena. VFR suunnistuksella taas juttu on toisin. Kuitenkin tässä pyritään sitä oikeaa lentämistä simuloimaan joten kyllä se ATC siellä aina huutelee syystä ;)

[EDIT] Fiksummat korjatkaa jos on korjattavaa ....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu. Olisipakin se mahdollista fs9. :P

Saathan sä asetuksista säädettyä sen niin, ettei ATC ikkuna aukea lennon alkaessa, niin ei tartte olla ATC:een kanssa missään tekemisissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuitenkin tässä pyritään sitä oikeaa lentämistä simuloimaan joten kyllä se ATC siellä aina huutelee syystä ;)

[EDIT] Fiksummat korjatkaa jos on korjattavaa ....

No mikäli simun omalla ATClla tuota oikeaa lentämistä pyrkii simuloimaan niin metsään menee ja hanakasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mikäli simun omalla ATClla tuota oikeaa lentämistä pyrkii simuloimaan niin metsään menee ja hanakasti.

Kuten sanoin siinä pyritään en maininnu kuinka realistista se on :P Tosin taitaa ATC:n AI:n kehittelemisessä olla haastetta Mikkisoftan pojille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei! Kun lennän esimerkiksi etelään ja GPS:ssä näkyy tuo viiva, joka menee pisteestä pisteeseen niin lennän aivan sen mukaisesti, mutta ATC käskee minun kääntää heading:iin niin että kone menee länteen. Noh annoin asian olla ja menin sinne minne käskettin, mutta huomasin, että lopulta oli aivan liaan kaukana kohdelentokentää (siis sivusuunnassa). Seuraavan kerran annoin asian olla ja menin GPS mukaan ja ATC tietenkin ilmoittaa minulle koko ajan, että KÄÄNNY KÄÄNY!

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,59404.msg645739.html#msg645739

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten sanoin siinä pyritään en maininnu kuinka realistista se on :P Tosin taitaa ATC:n AI:n kehittelemisessä olla haastetta Mikkisoftan pojille...

Mitäpä microsoft sitä selvemmäksi kehittelisi, kun offlineen saa parempaa jo nyt, tosin korvausta vastaan. Radar Contactia olen käyttänyt ja ihan tyytyväinen olen ollut, se tuo sopivasti realismia lisää offline lentämiseen...

www.jdtllc.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäpä microsoft sitä selvemmäksi kehittelisi, kun offlineen saa parempaa jo nyt, tosin korvausta vastaan.

Heh, mulle kun sen pitää olla Freewarea niin mielellään se saisi olla jo sitten simussa sisällä kunnollinen ATC. Noh maku asioita joista ei kannata kinastella :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli sain ongelman ratkaistua itse kun hieman venksalisin tuon GPS:n kanssa. Eli ongelmana oli, että GPS ei tiennyt missä vaiheessa navigointia mennään pisteestä pisteeseen. Noh. Katsoin itse sitten GPS:n FPL-napin takaa löytyvää lentosuunnitelmaa ja PUSH CRSR-napin avulla asetin tuon manuaalisesti, että missä mennään. Sitten ei vieläkään auttanut, mutta kun seuraavan kerran asetin manuaalisesti missä mennään ja painoin OBS-nappia niin sitten GPS rupesi itse tietämään automaattisesti, että missä mennään ja tämän myötä myös ATC ja myöskin käski kääntymään GPS:n riettin mukaan. Näyttäisi siis siltä, että tuo simun ATC toimii pitkälti GPS:n avulla, mutta voin olla myös väärässä. Paremmin osaavat kertokoot.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli sain ongelman ratkaistua itse kun hieman venksalisin tuon GPS:n kanssa. Eli ongelmana oli, että GPS ei tiennyt missä vaiheessa navigointia mennään pisteestä pisteeseen. Noh. Katsoin itse sitten GPS:n FPL-napin takaa löytyvää lentosuunnitelmaa ja PUSH CRSR-napin avulla asetin tuon manuaalisesti, että missä mennään. Sitten ei vieläkään auttanut, mutta kun seuraavan kerran asetin manuaalisesti missä mennään ja painoin OBS-nappia niin sitten GPS rupesi itse tietämään automaattisesti, että missä mennään ja tämän myötä myös ATC ja myöskin käski kääntymään GPS:n riettin mukaan. Näyttäisi siis siltä, että tuo simun ATC toimii pitkälti GPS:n avulla, mutta voin olla myös väärässä. Paremmin osaavat kertokoot.  :-[

Sulla on varmaankin samat reittipisteet GPS:ssä, mitkä sinulla on myös IFR-plaanissa. Tätä IFR-plaania se simun lennonjohto seurailee ja antaa lennon alussa vektoreita ensimmäiselle plaanin reittipisteelle ja sitten lopussa vektoroi lähestymiseen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään