Guest angrydad

Pikku kysymys Super 80:stä

8 viestiä aiheessa

Nyt on siis mädäri harjoittelua takana jokunen lento mutta yhtä pitää kysyä vielä. Kun siinä on se TRI näyttö ja painikkeet niin mitä ne kirjainsymboolit tarkoittaa. En tiedä kuin yhden eli TO; sehän on TakeOff. Mutta ne muut. Ylhäältä vasemmalta alkaen TO, TO FLX, GA, ja alarivi vasemmalta MCT, CL, CR.

Näihin kun saisin selvyyden... Kiitos jo etukäteen jälleen kerran.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flexiä käytetään yleensä Airbussien nousuunlähdössä.

Öh....???  ???

 

TO FLEX meinaa kyllä, kuten edellä mainittu, vähennettyjä lentoonlähtötehoja. Toki airbussissahan MCDUlle syötetään FLEX tehot, mutta ei se sitä meinaa, että FLEX on airbussin yksinoikeus. Samalla tavallahan esim. B757, 767, 747 jne.. on olemassa Derated T/O (DTO), joka niinikään meinaa FLEX tehoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TO FLEX meinaa kyllä, kuten edellä mainittu, vähennettyjä lentoonlähtötehoja. Toki airbussissahan MCDUlle syötetään FLEX tehot, mutta ei se sitä meinaa, että FLEX on airbussin yksinoikeus. Samalla tavallahan esim. B757, 767, 747 jne.. on olemassa Derated T/O (DTO), joka niinikään meinaa FLEX tehoja.

 

Tuota juuri tarkoitin,kun MCDU:lle syötetään V1,VR ja V2 nopeudet,niin siihen samalla syötetään myös FLEX tehot,mutta eikös Airbussin lentoonlähtö suoriteta joko FLEX teholla tai TOGA..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mutta eikös Airbussin lentoonlähtö suoriteta joko FLEX teholla tai TOGA..?

 

Jep näin on. Tässä ei ilmeisesti kuitenkaan kysytty bussin lentoonlähdöstä mitään, vaan mädärin järjestelmistä. Ja tuo vähennetty lentoonlähtöteho on monessa muussakin koneessa, kuten Sami totesi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään