Guest teropa

Uusi yoke+TQ combo Saitekilta

6 viestiä aiheessa

Moi,

 

Tää kuuluu varmaan myös tuonne ohjelmat ja laitteet puolelle, mutta epäilen, että ei saa siellä oikeen näkyvyyttä.

 

Tässä varmaan aika kiinnostava uusi yoke-paketti, todella kohtuulliseen hintaan ($149+$59 molemmat, suositushinta):

 

http://www.saitekusa.com/usa/prod/yoke.htm

 

yoke.jpg

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenkohan mä ymmärtänyt ihan väärin, mutta tuo Pro Flight Yoke System pitää sisällään sekä yoken että tuon TQ:n. Sellaisen käsityksen sain tuon linkin perusteella. Myös tuoreessa PC Pilot lehdessä on juttu tuosta yhdistelmästä ja siitä saa saman käsityksen. Tuon yhdistelmän hinta on $149,95. TQ ostettuna erikseen maksaa sitten $59,95. Samaisen lehden mukaan, erikseen ostettuna TQ:ssa on mukana erilaisia "nuppeja".

 

tomppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo ihan pätevältä laitteelta tuntuu. Harmi vaan, että pöytätilaa on vain rajatusti. Eli jos tuon hommaa, niin näppiksen sijoittelun kanssa tulee SUURIA ongelmia...

 

T: Jarmo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hankittu on. Ja kylläpä lentämisestä tulikin hankalaa - ainakin tilapäisesti  ;D. Täysin erilaista verrattuna tikkulentoon. FSX käsittelee näemmä yokea jotenkin eri tavalla kuin tikkua. Tai siltä se ainakin tuntuu. Kun on tottunut siihen, että tikun keskittäminen keskittää myös koneen melko nopeasti, niin yoken kanssa siinä tuntuu kestävän kauemmin. Tai ehkä liikeradat ovat vain niin paljon pidemmät. Joka tapauksessa koneen saaminen kiitoradalle linjassa ja oikein flaressa tuntuu todella vaikealle. Noh, uutta on aina hauska opiskella ;D.

 

Vinkkejä? SST vai FSUIPC? Vai riittääkö simun omat toiminnot? Ainakaan en ole vielä keksinyt miten reverssit saisi siihen detent position alle samaan axis:een. Eikä FSX:ssä taida saada eri profiileja käyttöön eri tilanteissa, siis esim. "GA Prop", "TurboProp Airliner", "2 Engine Jet", "3 Engine Jet" ja "4 Engine Jet"?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jan,

 

Epäilen, että sensitivity asetukset on nyt sulla pienellä, tai ei ainakaan täysillä. Kyllähän oikeassa koneessa tuo ohjausvaste tulee aikalailla viiveettä, minkä vuoksi itsellä ainakin on elevator ja aileron herkkyydet aina tapissa. Ilman tuota asetusta on aika vaivalloista ohjata yhtään mitään, kun siinä on aina viive. Lentomallista riippuen tietysti. Kokeiles säätää nuo vielä, luulen, että tulee sillä "kuntoon".

 

Ainiin, miltä tuo yoke tuntuu? Onko jämäkkä ja liikkuuko ohjaus elevator-suunnassa moitteetta?

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palaan Yoken tuntumaan myöhemmin, vielä on aivan liian vähän lentotunteja alla että osaisi tarkemmin sanoa. Mekaanisesti ja teknisesti kyllä tuntuu ihan hyvältä. Isompia ongelmia ei ole ollut. Sain reverssitkin toimimaan kun huomasin että detentin alapuolella vipua käsitelläänkin buttonina. Ja eikun mäppäämään reverssi kyseiseen nappiin. Muutenkin lento alkaa sujumaan pikkuhiljaa, mutta vielä on tekemätöntä totuttelutyötä.

 

Rekisteröin myös  FSUIPC:n ja kokeilin mäpätä axis:set sinne, mutta jostain syystä hävitti Mixturen mäppäyksen aina kun FSX:n starttasi (kaikki FSX axis mäppäykset oli tietty poistettu). Muuten tuntuma oli ehkä parempi kuin FSX omissa mäpeissä. Taitaa tuo FSUIPC ottaa useammin samplea ja/tarkemmalla skaalalla. Tiedä häntä... Palannen FSUIPC:n käyttöön kunhan se alkaa toimimaan ihan viimeistäkin piirtoa myöten :). Siinä kun saa lisäksi tehtyä konekohtaisia profiileja. Nyt on kaikki motit mäpätty samaan kahvaan jne. Sellainen yleisprofiili...

 

SST:tä en ole uskaltanut edes kokeilla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään