Pekka Holopainen

Ikuisuuskysymys - simun kaatuminen

11 viestiä aiheessa

No niin, nyt olen lähes 100% varma siitä mikä kaataa koneet GPS:ää käytettäessä fs9.1:ssä. Jos GPS ei ole fs2004:n oma, tarkoittaa se, että mennään "kanttuvei"heti GPS:n käyttöön oton jälkeen tai ainakin hieman myöhemmin. Tälle ei taida olla muuta tehtävissä kuin korvata nuo ulkopuolisten Gepsit fs2004:n mukana tulevilla (2 kpl)? Testasin tätä useilla koneilla. Aina kaatui ja kun vaihdoin tilalle oletus-gps:n ei kertaakaan. Onko teillä muilla samanlaisia kokemuksia, vai kohteleeko Onni vain minua (ja laitteitani/ohjelmiani) näin?

Toinen ongelma on problemaattisempi. Joissakin paikoin kaatuu satunnaisesti. Tämä on siis paikkakohtaista ja virheilmosta näkee (mikäli sen saa esille), että jotain sillä on tekemistä terrain.dll:n kanssa. Oletusmaisemissa tätä ei tapahdu koskaan, vain joidenkin lisäosien kohdalla. Valitettavasti yksi niistä on EFJO eli kotikenttäni. Toisinaan ei tapahdu mitään erikoista, toisinaan mennään nurin heti, kun tullaan Joensuun alueelle (tai lennetää sieltä pois siis ei ihan kentän välittömässä läheisyydessä - paremminkin alueen reunoilla). Valitettavasti en tunne maisemien sielunelämää, jotta voisin edes yrittää arvata mistä moinen johtuu.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin hesan alueella kaatumisen ikuisuusvastaus on että pitää poistaa jotkut maki.bgl:t sieltä Helsinki City Scenerystä. Jostain luin että myös Espoo Landmarks aiheuttaa kaatuilua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noista minulla ei ole kysymys. Olen ollut tietoinen noista jo kauan aikaa. Samoin Tampereen kaatumisongelma esiintyy myös minulla eikä siihen ole tainnut kenellekään löytyä oikein selkeää syytä? Saattaa olla samaa sukua kuin Joensuussa, koska sitä maisemaa ei varmaan kovin moni niin usein käytä (ei kaadu minullakaan kuin satunnaisesti, vaikka lennän siellä paljon).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noista minulla ei ole kysymys. Olen ollut tietoinen noista jo kauan aikaa. Samoin Tampereen kaatumisongelma esiintyy myös minulla eikä siihen ole tainnut kenellekään löytyä oikein selkeää syytä? Saattaa olla samaa sukua kuin Joensuussa, koska sitä maisemaa ei varmaan kovin moni niin usein käytä (ei kaadu minullakaan kuin satunnaisesti, vaikka lennän siellä paljon).

Aika tylyä, mutta Tampere ei kaadu kun käyttää täysin vakiokenttää Tampereella. Photoscenery ei Tamperetta kaada.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika tylyä, mutta Tampere ei kaadu kun käyttää täysin vakiokenttää Tampereella. Photoscenery ei Tamperetta kaada.

Tarkoitatko "vakiokentällä" sitä MS:n oletuskenttää, joka tulee simun mukana?

Eivät ne minullakaan kaada simua yhtään missään. Kyllä nämä kaatumiset _kaikki_ ovat erilaisten lisäosien "ominaisuuksia".

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko "vakiokentällä" sitä MS:n oletuskenttää, joka tulee simun mukana?

Eivät ne minullakaan kaada simua yhtään missään. Kyllä nämä kaatumiset _kaikki_ ovat erilaisten lisäosien "ominaisuuksia".

Pekka

Kyllä. Ei auttanut muu kuin siirtyä Tampereen osalta vakiokenttään. Testasin tuota asiaa vuosia ja tosi paljon ennen tätä toimenpidettä.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei olen asentelemassa Helsinki 4.0. Olen poistanut mmaki.bgl ja mmaki.bgl_ mutta maki.bgl ei löydy mistään. Onko tämä poistettu jo valmiiksi uudesta Helsinki versiosta?

Kiitos!

EDIT: Taisi mennä väärään threadiin, mutta toivottavasti joku osaa vastata.. :-[

-Oliver

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä. Ei auttanut muu kuin siirtyä Tampereen osalta vakiokenttään. Testasin tuota asiaa vuosia ja tosi paljon ennen tätä toimenpidettä.

yES

Minulla ainakin fotoskene kaatoi Tampereella kun olin 24:n finaalissa, olisiko ollut pauttiarallaa 5nm, siinä on sellainen radiomasto, niin sen jälkeen veti mustaksi. Nyt on alkanut toimimaan ilman fotoskeneä ihan hyvin, vaikka on EFTPn kenttäskenekin käytössä  :)

Minulla ainakin RXP:n GNS530 kaatoi simun, jos sammutin sen ennen lentämistä. Sehän tulee automaattisesti päälle kun simun avaa, vaikka olisi virrat sun muut avioniikat nollilla. Jos sen sammutti ja yritti käynnistää jälleen, niin meni mustaksi. Mutta, Pekka, tarkoitatko simun oman GPSän dataa käyttäviä gepsejä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Teoria Tampereen kaatumiseen on seuraava. Lähestyttäessä RWY24 ILS sädettä siinä on pieni lampi jossa on FS9:ssä simun oma bugi joka nykäisee mutta ei kaada. Jos asennettuna on EFTP:n scenery niin samassa kohtaa alkaa kenttä latautua joka aiheuttaa tämän kaatumisen. Itse kentässä ei ole mitään vikaa muttei vaan toimi juuri tämän FS9:sän pienestä bugista johtuen. Mitä hiljemmin lennät lähestymistä sen varmemmin kaatuu. Joskus kun nopeus on yli 200kts menee kirkaasti perille saakka. Itsekkin käytän default EFTP:tä.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Minulla ainakin RXP:n GNS530 kaatoi simun, jos sammutin sen ennen lentämistä. Sehän tulee automaattisesti päälle kun simun avaa, vaikka olisi virrat sun muut avioniikat nollilla. Jos sen sammutti ja yritti käynnistää jälleen, niin meni mustaksi. Mutta, Pekka, tarkoitatko simun oman GPSän dataa käyttäviä gepsejä?

En minä tiedä mitä dataa ne lisäosa-GPS:t käyttivät. Yleensä oli vat päiväyksen mukaan jotain vanhoja mittareita (kenties jostain FS7: tai FS8:n ajoilta?)

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simu kaatuu sanaakaan sanomatta työpöydälle Tampreelta lähdettäessä (RWY 8 ) kun olen juuri kääntänyt nokan kohti Helisnkiä (about 2½ min lentoa?).. Asennettuna siis FISDin EFTP + kaikki patsit. Ratkaisuja ongelmaan? En löytänyt ainakaan suoraa vastausta tuolta Tampereen kaatumisongelma threadista.

- Oliver

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään