Guest OttoPOI

Paras kuvakaappausohjelma?

12 viestiä aiheessa

Iltoja.

Olen tässä etsiskellyt pitkään parasta, ja ehdottomasti kevyintä, kuvakaappausohjelmaa. FSScreen tuottaa minulla jostain syystä huonolaatuisempia kuvia, kuin ohjelmat, jotka tallentavat ne suoraan jiipekkinä. Tähän triidiin voisi kerätä parhaimmaksi kokemianne ohjelmia, ja kokemuksia niistä. Itse löysin mahdollisesti kevyen ohjelman, Screenshot utilityn, joka on tarpeeksi yksinkertainen ja osaa myös tallentaa jpgnä. Lisää vaan tulemaan jos sattuu olemaan  :D

EDIT_ Ohhoh, meni väärälle alueelle...  :-[ Modet siirtäkööt..

Huomasin myös, että screenshot utilityllä on vain 30 päivän kokeiluversio, se siis meni roskikseen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä parit joita käytän hyvinkin paljon, kun joudun noiden maisemien tekstuureita väsäämään ja käsittelen kuvia ennen foorumille lähettämistä.

• Photoshop 7.5
  • Paint Shop Pro

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitin siis kuvankaappausohjelmaa, en kuvankäsittelyohjelmaa, vertaa esimerkiksi FSScreen, jolla otetaan kuvat tiettyyn kansioon ja sitten käsitellään eri ohjelmalla  ;) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta ainakin tuo oma FS printscrn + Photoshop menetelmä on ehkä nopein vaihtoehto...mutta ei sinänsä ole muita vaihtoehtoja tullut harrastettua.

Olen vaan huomannut sen, että jos liitän kuvan johonkin muuhun ohjelmaan simusta, niin kuvanlaatu kärsii jo siitä...Photoshopiin liitettäessä kuva, en ole huomannut ainakaan itse muutosta kuvassa...en tiedä sitten...ainakin photoshop sen laadun säilyttää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta aikaa vievää kun joutuu koko ajan poistumaan simusta. Sitä paitsi laskussa joutuisi koko ajan pistään pauselle.

- Miika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta aikaa vievää kun joutuu koko ajan poistumaan simusta. Sitä paitsi laskussa joutuisi koko ajan pistään pauselle.

- Miika

Onhan se parempi laskussa joka tapauksessa laittaa pauselle, jos meinaa oikein hienosta kulmasta sen kuvan nappasta?

E: Harvoin mulla paljoa aikaa menee noissa kuvien liittämisessä photoshopille :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitin siis kuvankaappausohjelmaa,

Paint Shop Pro ainakin toimii ihan kuvankaappausohjelmanakin. Voi ottaa simussa, tai missä tahansa windows-ympäristössä niin miljoona kuvaa putkeen, kuin muisti sietää. Ja aivan takuulla laatu ei ainakaan ole huonompi, kuin jossain pelkissä kaappausohjelmissa. Ja mikä parasta, käsittelee kuvat sitten vaan siinä järjestyksessä, kuin niitä on ottanut. Ei tartte edes latailla mitään toiseen kertaan...

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa... ei ku käyttää jotain eri ohjelmaa kuvien kaappaamiseen ja sitten editoimiseen, kun yhdellä tulee parempi tulos :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös käytännössä jokseenkin jokaisen kuvankäsittelyohjelman mukana/sisäänrakennettuna tule myös kuvankaappausohjelma?

Lisäksi erillisiä kaappareita lienee netti pullollaan - siis ilmaisiakin. Tuo täysversio Photoshopista vain on tavalliselle tallaajalle aivan liian kallis ostos, vaikka "alan standardi" lieneekin. Kevytversio taas tulee esimerkiksi monen skannerin mukana oheisohjelmana.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaajaa, pitääpi sitten hankkia fotosoppi joskus kun voitan lotossa  ;D Eikös tuo fotosoppikin ole raskas ohjelma pyöritellä taustalla kun lentää, jos vaikka vetää johonkin isommalle kentälle joka on pullollaan koneita, nimittäin meikäläisen matoloota ei pyöritä simua sulavasti vaikka ei olisi mitään ohjelmia päällä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnekseni en tarvinnut lotto voittoa Photoshopin saamisee, vaan sain ohjelman ilmatteeksi Isältäni tuossa nelisen vuotta sitten. Tuli silloisen HP konepaketin mukana, ja en ole itse liiemmin seuraillut viekö se kauhiasti muistia ja resursseja sillä välin kun simulaattori vielä on käytössä. Muistaakseni taisi olla 15-24mb muistista, mutta ei ole kyllä oma kone kyykännyt kertaakaan. Mutta kuten tässä jo painotti Otto asiallaan, että tosiaan se on hyvin pitkälti järjestelmän valmiudesta kiinni, jaksaako se siinä taustalla "seisoa" Photoshop.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään