Guest -TR-

Mistä fs 2004?

21 viestiä aiheessa

Moikka vaan.

Puolenkuun pelistä oli fs 2004 loppunut ja kysynkin, että mistä Te olette sen hankkineet?

Mistähän sen saa ja mieluimmin edullisesti?

FSX:ää en meinaa ostaa, koska koneen ruuti ei riitä siihen alkuunkaan, mutta nykyinen fs 2002 alkaa jo olla aikansa elänyt.

Kiitos nyt jo alkuunsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo, kiitti vinkeistä, mutta näkyy olevan aikas paljon hajontaa hinnoissa,,, voisin tietenkin odottaa puolenkuun peli:in tulevaksi lisää, kun lupasivat toimittaa myöhemmin...

katotaan nyt.

Kiitos vaan kaikille nyt tähän hätään..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli halvemmaksi ostaa ulkomailta, kun Suomesta niin Amazonista sen ostin. (Suora linkki simuun)

Entäs toimituskulut? Tuolla sanotaan, että toimituskuluja ei ole, jos ostaa 25 dollarilla tai enemmällä, mutta sekin pätee vain Yhdysvaltoihin.

Pekka

P.S.

EU:n ulkopuolelta tilattaessa pitää olla tarkkana. Joistakin tuotteista joutuu (Suomessa) maksaman korkeaakin tullia ja kaiken lisäksi loppusummasta (tuotteen hinta + maksut), johon lisätään myös toimituskulut pitää vielä maksaa 22% arvonlisävero. Lopullinen hinta saattaakin kivuta korkeammaksi kuin se Suomen "kallis" hinta.

Esimerkiksi niitä jenkkien "tosihalpoja" merkkifarkkuja (niiden hinta on siellä vain murto-osa vastaavien hinnasta Suomessa) ei kannata tilata suoraan USAsta, sillä niillä on useiden kymmenien prosenttien tulli (oli ainakin joitakin vuosia sitten), suuret toimituskulut ja tästä kaikesta vielä 22% veroa!

Joitakin tuotteita kuten reseptilääkkeitä ei saa edes tuoda maahan. Tietokonetavaran/ohjelmien suhteen ei kylläkään ole tätä ongelmaa.

Tullia (ja sen takia muitakaan maksuja) ei peritä, jos maksujen loppusumma jää alle 10 euron (muistaakseni), joten tuollaisen pelin voi huoletta tilata, jos sen toimitusmaksu ei nouse kovin suureksi. 

Esimerkiksi kirjat ovat Suomessa kohtuuttoman kalliita (mikä ei olisi?). Miltei missä tahansa muualla ne ovat huomattavasti halvempia kuin Suomessa. Enganninkieliset kirjat kannattaa tilata suoraan ulkomailta, sillä ensinnäkään niistä ei mene lainkaan tullia ja al-verokin on "vain" 12% (sekin törkeän paljon siihen nähden mitä se muualla on). Pitää vain laskea että kirjapaketti ei toimituskuluineen tule niin kalliiksi, että maksut ylittäisivät tuon 10 euroa. Siis kannattaa tilata kirjat vaikka yksitellen eri paketeissa. Silti tulee paljon halvemmaksi kuin kirjakaupasta Suomessa haettuna.  ;D

Suomessa on ilmeisesti aina myyjän markkinat - vai olisiko verottajan?

Sama

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs toimituskulut? Tuolla sanotaan, että toimituskuluja ei ole, jos ostaa 25 dollarilla tai enemmällä, mutta sekin pätee vain Yhdysvaltoihin.

En muista ihan tarkkaan, mutta en kyllä enempää kun 25€ koko paketista maksanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ostin syyskesällä 2005 fs2004:n Gigantin tarjouksesta 19 eurolla (päivitetyn version 9.1). Samaan tapaan olen hankkinut muutkin simut, joita käytän. Yhdestäkään en ole maksanut lähellekään ns. normaalihintaa. Samoin tulen tekemään FXS:n suhteen ellen sitten siirry suoraan versioon FSXI (fs11). Silloin, kun ne ilmestyvät niitä ei kannata ostaa a) sen takia, että ne ovat turhan hintavia, b) siksi, että mikään kohtuuhintainen rauta ei jaksa niitä vielä silloin pyörittää ja c) siksi, että ne ovat vielä ongelmaisia (ainakin M$:n tuotteet), joihin sitten tulee service pack:ejä tai päivityksiä vasta myöhemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Verkosta.fi postituksineen: 20.45€. Tosin katsoin kaverille tässä jokin aikaa sitten, enkä millään löytänyt sitä enään heidän valikoimistaan. suosittelen :thmbup: (jos vain löytyy)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ostin syyskesällä 2005 fs2004:n Gigantin tarjouksesta 19 eurolla (päivitetyn version 9.1).

Ei sillä etteikö tämä olisi mahdollista, mutta tekeekö MS tällaisia uudelleenjulkaisuja? Oletko varma että se on 9.1 versio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sillä etteikö tämä olisi mahdollista, mutta tekeekö MS tällaisia uudelleenjulkaisuja? Oletko varma että se on 9.1 versio?

Minä yritin päivittää sitä versioon 9.1, mutta homma tyssäsi siihen, että päivitys ilmoitti kyseessä olevan jo päivitetyn version. Windowsin kautta fs9.exe-tiedostoa tutkailemalla tiedoston luontipäivämäärä on vuoden 2004 puolella. Eikös fs2004 julkaistu jo ennen vuotta 2004? Ainakin fs2004:n alkuperäisten tiedostojen päivämäärät ovat näyttäisivät olevan pääasiassa vuosilta 2002 tai 2003. Lisäksi tiedostoversioksi väitetään : 9.1.0.40901. Siis tämä on siinä CD-versiossa. Käytän kuitenkin crackiä ettei tarvitse pitää koko ajan CD:tä asemassa.

Pekka

Edit: Niin ja asentelin tämän alkuperäiseltä CD:ltä kokonaan tässä syksyllä uusiksi, kun vaihdoin kovalevyn suurempaan ja nopeampaan. En ole edes yrittänyt mitään päivityksiä ja simu ilmoittaa versiokseen 9.1. Eli ilmeisesti nyt kaupoissa olevat fs2004-versiot ovat päivitettyjä (koska ostin tämän jo 2005).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli ilmeisesti nyt kaupoissa olevat fs2004-versiot ovat päivitettyjä (koska ostin tämän jo 2005).

Minä ostin alkuvuodsta (2007), eikä ollut päivitetty versio :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ostin alkuvuodsta (2007), eikä ollut päivitetty versio :thmbdn:

Mistä tiedät?  Katsoitko sieltä Help-valikosta. Siitä pitäisi nähdä mikä versio on kyseessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka vaan.

Puolenkuun pelistä oli fs 2004 loppunut ja kysynkin, että mistä Te olette sen hankkineet?

Mistähän sen saa ja mieluimmin edullisesti?

FSX:ää en meinaa ostaa, koska koneen ruuti ei riitä siihen alkuunkaan, mutta nykyinen fs 2002 alkaa jo olla aikansa elänyt.

Kiitos nyt jo alkuunsa.

Itse ostin sen sen nimisestä liikkeestä kun Pelisenra ja maksoin noin 30€. Mukana tuli Abacuksen A380 bussi, noh sen nyt saa joku ilmaisena melkein...kohan maksaa p maksut :thmbup:

E: Kyseinen liike siis sijaitsee täällä Joensuussa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tiedät?  Katsoitko sieltä Help-valikosta. Siitä pitäisi nähdä mikä versio on kyseessä.

No ainakin jossain luki että 9.0 ja kun latasin ja asensin päivityksen (9.1)  niin ei asennus ohjelma pistänyt vastaan ja asnennuksen jälkeen pelin kansiossa näkyi nuo päivitys tiedostot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, kaikkein helpointa ja varminta lienee vilkaista FS9\Modules kansioon. Toki muitakin filuja päivitetään mutta eiköhän se ole kunnossa kun nämä täsmäävät.

Ja simu tosiaan kannattaa päivittää 9.1 versioon.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurikapasiteettisen uuden kovalevyn ansiosta ja vahingoista viisastuneena minulla on sekä varsinainen "käyttöasennus" fs2004:sta että neitseellinen perusasennus, jossa ei ole mitään lisäosia toisaalla kovalevyllä. Kun katson tämän jälkimmäisen modules-kansioon, löydän sieltä juuri mainitsemasi tiedostot. Ainoa ero on se, että minulla niiden päiväyksessä on eri kellonaika (1.9.2004 ja klo 12:46) kuin Tatulla (klo 3:46 - 9 tunnin ero tasan - mitähän se meinaa vai meinaako mitään?). Nämä siis todella tulivat rompulla eli täytynee olla versiosta 9.1 kyse (johon jo muutkin asiat viittasivat).

Pekka

Edit: Olen myös rekisteröinyt tämän ohjelman Microsoftin sivuilla ja kelpasi, joten voimme olettaa, että Gigantti ei myyne piraattejakaan.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhden syyn niihin kaatumisiin löysinkin. Ja se oli selkeä. Ei näköjään siedä tämä minun simuni laisinkaan muita kuin MicroSoftin oletus GPS-laitteita. Jos lataan jonkun muun (tulee erilaisten lisäosien mukana), kaatuu varmasti. Siis GPS:n käyttämiseen liittyvä juttu on selvitetty.

Sitä toista tyyppiä, jossa virheilmoituksessa esiintyy jokseenkin aina terrain.dll en vielä ole saanut selville. Se ei myöskään näytä liittyvän mihinkään tiettyyn asiaan erityisesti. Kaatuu satunnaisemmin. Jotenkin se kuitenkin liittyy lisäosamaisemiin, koska oletusmaisemissa lennettäessä sitä en ole huomannut.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään