Esa Sairio

Widescreenpaneelit?

9 viestiä aiheessa

Onko olemassa laajemminkin  FS 2004:lle 2D- paneeleita, jotka on tehty laajakuvaformaattiin (16:9)?

Ongelmahan on että laajakuvaresolla 2D- paneelit venyvät luonnotoman leveiksi maiseman pysyessä oikeassa suhteessa.

Avsimistä löysin yhden, jota en ole vielä kokeillut. Se on Baronin paneeli ws_baron_58.zip.

Millaine homam olisi itse tehdä jostain hyvästä 2D-paneelista leveäkuvaversio? Esim. Alain Captin MD-11? Ja FS 2004:n defaultkoneet?

Tietenkin vain omaan käyttöön.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli asennettua. Hienosti toimii laajakuvana (siis 2D- paneeli). 3D toimii myös luonnollisesti, joka sellaisella haluaa lentää.

Miten paneeleista voisi tehdä itse laajakulmaversioita? Eihän tuo voi olla ihan mahdoton tehtävä.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan tämän aiheen uudelleen esille, koska 16:9 näyttö olisi niin paljon realistisempi simussa kuin 4:3. Simuna on siis FS 2004.

Tänne on myös tullut paljon uusia harrastajia, joten tietääkö nyt kukaan, onko saatavissa 16:9- kokoon olevia paneeleita esim. liikennesuihkukoneille?

Itseäni kiinnostaisi vaikka Airbus 320 laajakulmaversiona.

Toinen kysymys on, onko saatavissa sellaisia freeware-paneeleita, joissa on sekä kapteenin että perämiehen paneelit. Jos on, voisiko näitä itse yhdistämällä saada aikaan 16:9- paneelin, jossa vasen puoli on "kokonainen" ja oikea puoli on puolikas. Näin homma täyttäisi laajakuvan.

Tiedän kyllä, että 2D-paneeleita voi itse kaventaa hiirellä ja raahata esim. radion täyttämään tyhjää tilaa paneelin jommalla kummalla puolella. Tämä on hankalaa ja epärealistista.

3D-paneelit, jota näkyvät oikein laajakuvamoodissa, eivät muuten ole kovin mukavia lentää, koska mittaritt ja kytkimet ovat kovin pienikokoisia eikä näytöistä saa kunnolla selvää.

Maiseman suhteet ovat oikein FS 2004:ssä, oli kyseessä 4:3 tai 16:9 näyttötila.

yES  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseäni kiinnostaisi vaikka Airbus 320 laajakulmaversiona.

Laajakulma on toivottavasti vihdoin tekemässä tuloaan myös lentosimulaattorin lisäosiin. Ainakin tällä hetkellä tekeillä olevassa Airsimmerin A320 tuotteessa on vaihtoehtona joko 4:3 tai 16:10.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään