Guest Donald

CAT II / III autoland ohjeet

10 viestiä aiheessa

Olen täss ettinyt ohjeita tuohon autolandin tekemiseen.

En vain löytänyt mitään. :(

Tietääkö joku foorumi-jäsen, mistä löytyisi autoland ohje?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä ilmaisilla/defukoneilla ei voi tehdä autolandia. Mutta osassa maksullisistaa voi, esim. Level-D 767, PSS A3XX jne.

Mutta ILS lähestyminen onnistuu melkein millä koneella tahansa, jos tarkoititkin sitä. ILS lähestymiseen löytyy ohjeita ympäri nettiä :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä koneella? ???

No... esim IFDG kone... :-[

Vaikka Olli tossa sanoi että se ei onnistu freeware koneella... :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No... esim IFDG kone... :-[

Vaikka Olli tossa sanoi että se ei onnistu freeware koneella... :'(

Noo ei se kyllä onnistu jos sulla ei oo siinä jotain maksullista paneelia.. tuskin on? esim tuo PSS:n paneeli?

Ja IFDG:n ilmeisesti bussi?  ;D onhan noita ifdg:n tuotoksia ainakin 757 ja 767 bussin lisäksi..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on ihan normipaneeli, sitten tee näin.

1. Kun tiedät mille kiitotielle laskeudut, avaa Map.

2. Valitse kenttä jolle laskeudut ja kaksoiklikkaa sitä. Etsi kiitotiesi ja paina mieleesi sen ILS-taajuus (kaikilla kiitoteillä ei välttämättä ole).

3. Avaa panelin radio"taulu" ja laita kiitotien ILS-taajuus NAV1-kohtaan ja varmista että taajuus menee vasemmanpuoleiseen kenttään. Muihin ei kosketa.

4. Kun olet noin 20 nm (ei sillä nyt niin väliä ole) kentästä, paina APP tms. jolloin autolandin pitäisi toimia jos on tehnyt kaikki niinkuin pitää.

Sori, tuli vähän sekava. Toivottavasti ymmärrätte :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutenkin tuossa pitäisi laittaa ainakin kiitotien course jne.

Plääh, olen lennellyt ajat niin etten ole laittanut courseen mitään. Hyvin on tähän asti toiminut, on tullut suoraan ja nätisti. Eikä btw läheskään kaikissa paneleissa ole tuota coursea. Niin ja tuo ohjeeni oli ILSille  ;) ja sillä pärjää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pöh, olen lennellyt ajat niin etten ole laittanut courseen mitään. Hyvin on tähän asti toiminut, on tullut suoraan ja nätisti. Eikä btw läheskään kaikissa paneleissa ole tuota coursea.

Tulee suoraan ja nätisti joo, muttei maahan asti. Muistakaa siis, että autoland ja ILS-lähestyminen on aivan eri juttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee suoraan ja nätisti joo, muttei maahan asti. Muistakaa siis, että autoland ja ILS-lähestyminen on aivan eri juttu.

Maahan tullaan käsin. Mikä se sellainen lasku on jossa ap hoitaa kaiken ja itse vaan katsotaan ;) Omasta mielestäni laskut ovat juuri paras osa lentoa, niin simussa kuin oikeastikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maahan tullaan käsin. Mikä se sellainen lasku on jossa ap hoitaa kaiken ja itse vaan katsotaan ;) Omasta mielestäni laskut ovat juuri paras osa lentoa, niin simussa kuin oikeastikin.

Ja se onnistumisen tunne, kun saa sivutuulesta ja sateesta yms. huolimatta koneen keskelle rataa pehmeällä kosketuksella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään