Jerome Parviainen

Nopeampi ATC (fs9)

14 viestiä aiheessa

Tossa viime lennolla alko lopullisesti ottaa päähän toi simun oma ATC. Simun ATC:ssa on useita vikoja, mutta kaikista eniten mua siinä tympäsee se nopeus. Tiedän, että sitä saa jollain konstilla nopeutettua, mutta en muista miten. Elikkäs jos joku tietää olisin SUURESTI kiitollinen jos jakaisit tiedon kanssani  ;). Kiitos jo etukäteen.

Jerome

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No oisit heti sanonu, ihmettelinki ku ei toiminu. No oisko jtn. toista keinoa?

1) Helppo, ilmainen ja epärealistinen: Älä käytä ollenkaan simun ATC:ta

2) Vähän paneutumista, ilmainen ja realistinen: VATSIM tai Ivao ( :thmbup:)

3. Maksullinen, mutta realistinen: RadarContact, ATC lisuri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen paneutumaan  ;D Ite kun tossa simun asentelin tähän uuteen koneeseen ja kokeilin ensin offlinessä lentää niin kyllä se on sellasta kuraa että en toista kertaa offlinessä lennä, VATSIMiin vaan!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Tappelin itse tuon Vistan kanssa kuntoon suunnilleen seuraavasti:

Ensin oikea versio .NET systeemistä (saa MS:n sivuilta)

Sitten kun sen on asentanut, niin pitää vielä antaa Voicepackille oikeudet kirjoitella järjestelmään (eli valitse kansio johon olet asentanut ohjelman -> ominaisuudet -> suojaus -> muokkaa ja anna "täydet oikeudet" tällä kansiolle.

Minulla tämä ainakin auttoi ja nyt on taas taivas täynnä oikeilla koodeille lentäviä koneita.

-Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin Radar Contactin pari kuukautta sitten ja se tarjoaa ainakin minulle helpomman mahdollisuuden lentää simussa hieman realistisemmin.

En väitä että se korvaisi VATSIM/IVAO:n, mutta näin saan lentää aina ruuhkassa kellonajasta riippumatta, eikä minun tarvitse(enkä edes työni puolesta ehtisikään) opetella kaikkia oikeita menetelmiä.

Ohjelma antaa kuitenkin haastetta huomattavasti enemmän mitä simun omalla lennonjohdolla voi edes kuvitella...

Plussana tulee keskeytetyt lentoon lähdöt sekä erilaiset hätätilanteet.

Miinuksena voisi todeta, että Radar Contact ei sisällä VFR lentoja.

Muuten olen ollut vajaan 50€ ostokseen erittäin tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin Radar Contactin pari kuukautta sitten ja se tarjoaa ainakin minulle helpomman mahdollisuuden lentää simussa hieman realistisemmin.

En väitä että se korvaisi VATSIM/IVAO:n, mutta näin saan lentää aina ruuhkassa kellonajasta riippumatta, eikä minun tarvitse(enkä edes työni puolesta ehtisikään) opetella kaikkia oikeita menetelmiä.

Ohjelma antaa kuitenkin haastetta huomattavasti enemmän mitä simun omalla lennonjohdolla voi edes kuvitella...

Plussana tulee keskeytetyt lentoon lähdöt sekä erilaiset hätätilanteet.

Miinuksena voisi todeta, että Radar Contact ei sisällä VFR lentoja.

Muuten olen ollut vajaan 50€ ostokseen erittäin tyytyväinen.

Tuo VFR:n puute kuuulostaa huonolta jutulta. Mitä se tarkoittaa, eikö siellä ole VFR-liikennettä ollenkaan vai mitä.

Osaako RC lausua suomalaisten kenttien nimiä? Minkä verran se yllensäkin tuntee kenttien nimiä ja lentoyhtiöiden kutsuja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mieli tekis tonne VATSIMII, mut en jaksa paneutuu  ;D

Kannattaa jaksaa! :thmbup: Marraskuussa Ivaon puolella järjestetään IFR1-koulutuslentotapatuma. Silloin on hyvä aloittaa verkkolentely.

Käy lukaisemassa lentäjän käsikirja: http://www.ivao.fi/flying/opas/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo VFR:n puute kuuulostaa huonolta jutulta. Mitä se tarkoittaa, eikö siellä ole VFR-liikennettä ollenkaan vai mitä.

Osaako RC lausua suomalaisten kenttien nimiä? Minkä verran se yllensäkin tuntee kenttien nimiä ja lentoyhtiöiden kutsuja?

On VFR liikennettä. Lennonjohto ei vain anna VFR selvityksiä. Itse käytän aina VFR lennoilla simun omaa lennonjohtoa ja RC:tä IFR:ssä.

Tuo kenttien nimien tunteminen vaihtelee. Kaikkia suomalaisia kenttiä se ei varmasti osaa, kuten ei muidenkaan maiden kaikkia kenttiä. Sama koskee lentoyhtiöitä. Finnair on edustettuna, mutta Blue1 taitaa puuttua. Samoin Finncomm. Tuleva 5-versio on tässä suhteessa sitten täydellisempi.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilehan asentaa uudempi .NET, sillä tuo 1.1 on jo suorastaan ikivanha eikä tod.näk. kelpaa Vistalle.

Vistassa on NET. 2.0 ja 3.0 asennettuna ja muistaakseni myös 1.1 ...

[edit] eipäs olekkaan 1.1 asennettuna mutte sen saa mikkisoftalta, ainakin lataus sivulla oli mainittu et toimii vistassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään