Guest Superfinnair

Lentokone putosi Uzbekistanissa

11 viestiä aiheessa

37 ihmistä kuoli lentokoneen maahan syöksyssä uzbekistanissa

 

Lentokone on kuulunut alustavien tietojen mukaan uzbekistanilaiselle yhtiölle

 

Lentokone oli joko An-24 tai Yak-40

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CNN kertoo näin:

 

"TASHKENT, Uzbekistan (CNN) -- A Uzbekistan Airways plane crashed late Tuesday in Uzbekistan's capital of Tashkent, killing 35, the airline told CNN.

 

Another five people survived the crash and were taken to local hospitals.

 

Officials at Uzbekistan's national airline said the Yak-40 propeller plane was on a domestic flight from Termez to Tashkent when the crash occurred.

 

The Interior Ministry said the plane crashed while coming in for a landing among heavy clouds, according to ITAR-Tass. President Islam Karimov went to the accident site, ITAR-Tass said.

 

Roads around Tashkent's airport were blocked and it was not immediately clear whether the crash had taken place at the airport itself or in its vicinity, local residents told The Associated Press.

 

The Yak-40 is a small jet with a capacity of 32 passengers and three crew. "

 

(...Samassa uutisessa Yak:ia muuten väitetään potkurikoneeksi ja jetiksi.)

 

http://www.cnn.com/2004/WORLD/asiapcf/01/13/uzbek.planecrash/index.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:o Kyllä näitä koneita tuntuu putoilevan viikottain!

On todellakin synkkä alku 2004 vuodelle :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tässä lisä tietoa onnettomuudesta:

 

Heikki

 

Date: 13 JAN 2004

Time: 19:27 local

Type: Yakovlev 40

Operator: Uzbekistan Airways

Registration: UK-87985

Msn / C/n: 9540844

Year built: 1975

Total airframe hrs: approx. 37,000 hours

Engines: 3 Ivchenko AI-25 jet engines

Crew: 5 fatalities / 5 on board

Passengers: 32 fatalities / 32 on board

Total: 37 fatalities / 37 on board

Airplane damage: Written off

Location: Tashkent Airport (TAS), Uzbekistan

Phase: Landing

Nature: Domestic Scheduled Passenger

Departure airport: Termez Airport (TMJ)

Destination airport: Tashkent Airport (TAS)

Flight number: HY1154

Uzbekistan Airways' flight HY 1154, the evening flight from Termez to Tashkent, departed Termez with a crew of five and an almost full load (32) of passengers. Weather was poor as the flight approached the airport, with a visibility of 200-350m and a runway 08L RVR (runway visual range) of 600-900m in fog. The plane reportedly circled the airport before attempting a second approach to land. The plane then either overshot the runway or a go around was attempted as it collided with a concrete wall past the end of the runway. The airplane broke up, slid into a ditch and caught fire. The METAR report around the time of the accident read:

UTTT 131400Z 23003MPS 180V250 0350 R08L/0900N FG VV001 01/01 Q1026 TEMPO 0200 FG VV001 08CLRD70=

UTTT 131500Z 22002MPS 0200 R08L/0600N FG VV001 01/01 Q1026 NOSIG 08CLRD70=

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aijai, onpas ollut huono keli. Vertical Vicinity 001 ja RVR 200-350. Onkohan tuossa Yak-40:ssa ollut tarpeeksi pätevät lähestymislaitteet. Onkos tuo nyt CAT II- vai jopa CAT III-keliä? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aijai, onpas ollut huono keli. Vertical Vicinity 001 ja RVR 200-350. Onkohan tuossa Yak-40:ssa ollut tarpeeksi pätevät lähestymislaitteet. Onkos tuo nyt CAT II- vai jopa CAT III-keliä? ???

 

 

Tuossa tosin kerrottiin, että heti nousun jälkeen tippunut. Tiedä sitten mikä tieto on pätevää...

 

"Officials at Uzbekistan's national airline said the Yak-40 propeller plane was on a domestic flight from Termez to Tashkent when the crash occurred. " Mielestäni tuossa koneessa ei ropeleita näy?

 

Jani

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aijai, onpas ollut huono keli. Vertical Vicinity 001 ja RVR 200-350. Onkohan tuossa Yak-40:ssa ollut tarpeeksi pätevät lähestymislaitteet. Onkos tuo nyt CAT II- vai jopa CAT III-keliä? ???

 

Helou

 

Jos RVR sattuis olemaan tuo 350 niin menis just ja just CAT II:een, mutta toi RVR 200 on sitte jo kyllä CAT III(A) keliä. Oiskohan Uzbekistanissa CAT III-laitteita? ::)

 

Safe Flight

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helou

 

Jos RVR sattuis olemaan tuo 350 niin menis just ja just CAT II:een, mutta toi RVR 200 on sitte jo kyllä CAT III(A) keliä. Oiskohan Uzbekistanissa CAT III-laitteita? ::)

 

Safe Flight

 

Jani

 

Niin, siis Termezissähän on toiseen päähän ILS CAT I lähestyminen, toiseen päähän onkin sitten 2NDB-lähestyminen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehdottaisin "epäilyttävien lentokoneiden" tarkistamista ennen yhtäkään lentoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään