Guest jjjarvi

Raudan orjat sorron yöstä nouskoon!!!!!!!!!!!

73 viestiä aiheessa

Näin oli otsikko laitettava jotta heräätte!!!

Siis jossain on jotain mätää. Kun Microsoft päättää julkaista uuden simulaattorin niin mitään määrää ei ole enää sillä mitä se vaatii. Me hullut simufanit olemme valmiita laittamaan mitä summia vaan uuteen rautaan jotta simu pyörisi!!!!!

Esimerkkinä vuodelta 1995 kun aloitin simuilun nin näytönohjain maksoi silloin 255 markkaa se oli huippuohjain silloun!!! Ja nyt saa 250 eurolla=1500 markkaa mitättömän paskaohjaimen!!!!!!!! Antekksi mutta jukka setä on 46 vuotias simuilija joka on elänyt markka-aikana liian kauan!!!!!!

Microsoft on selvästi tehnyt sanattoman sopimuksen Intelin, AMD ja nNvdian kanssa: he laittavat markkinoille aina hullun tehosyöpön simun ja niin me kuuliaiset simu´fanit laitamme kaiken käytettävissä olevan rahan kiltisti likoon uuteen koneeseen jotta uusi simu toimisi edes jotenkuten ja rautavalmistajat ovat tassut ojossa tarjoamassa aina uusia rahansiirtotemppuja jotta se simu edes jotenkin paremmin pyörisi!!!

Hyvä esimerkki:Nvdia tarjoaa uusia ratkaisuja jotta 3 Ge Force 8800 toimisi rinnakkain samalla emolla!!! Siis me hölmöt kuuliaiset simuilijat olemme valmiita laittamaan 2100 Euroa=12600 markkaa!!!!!!! rahaa jo pelkkiin näytönohjaimiin jotta simut toimivat!!!   Aivan hullua touhua!!

Ja kuka tämän kaikki rahoittaa!!!! Juuri me!!! Me simulijat kilpaa huudamme lisää tehoa jotta juuri nyt FSX toimisi ja rautapuolella vastataan ja hintahaitari soi!!! Kukaan ei ihmettele miksi grafiikakortit maksavat enemmän kuin autot!!!

Tässä ei ole järjen hiventäkään mutta arvatkaa ketkä tästä hyötyvät????

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, miksikäs he muuten tekisivätkään DX10en toimimaan vain Vistassa. :D

Että ihmisten olisi pakko ostaa Vitsa. ;)

Microsofthan se tästä hyötyy >:(, sitten vaan X-planea ostamaan. ;D

EDIT:Otsikosta tuli mieleen että mitähän se Jukka-setä on mennyt nyt juomaan. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Microsoft tuppaa ilmoille yhä paskempaa ja raskaampaa käyttistä(kuten myös simua). Mitä teemme? Minun vastaukseni on ainakin selvä. Jos jokin on paskaa, ei sitä ole pakko käyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Microsoft tuppaa ilmoille yhä paskempaa ja raskaampaa käyttistä(kuten myös simua). Mitä teemme? Minun vastaukseni on ainakin selvä. Jos jokin on paskaa, ei sitä ole pakko käyttää.

Heh sanoink että on paskaa????

vaan että me nielemma kaiken mitä Bill Gates ja kumppanit meille syöttävät. En kiellä itse simuilen vanhalla iällä mutta hieman korventaa että ain uuden simun julkaisun yhteydessä ei vanha kokoonpano enää toimi vaan päivitys rautapuolelle on tehtävä ja ylensä ei edes riitä näytönohjain tai prossu päivitys vaan koko kone menee uusiksi!!!

No tämä kaikki on vapaaehtoista mutta hullua touhua!!!!

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaan että me nielemma kaiken mitä Bill Gates ja kumppanit meille syöttävät. En kiellä itse simuilen vanhalla iällä mutta hieman korventaa että ain uuden simun julkaisun yhteydessä ei vanha kokoonpano enää toimi vaan päivitys rautapuolelle on tehtävä ja ylensä ei edes riitä näytönohjain tai prossu päivitys vaan koko kone menee uusiksi!!!

Jukka

Hullu ei ole se, joka syöttää, vaan se, joka syö!

/Kylläinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä samaa olen joskus itsekkin pohtinut. siksi en osta FSX:ää koska mitta tulee täyteen tossa kaluston päivityksessä.

Ja nyt kysyn: Onko OIKEASTI mitään järkeä osta FSX jos on 2004, joka pyörii paljon paremmin ja josta saa ihan saman näköisen viemättä koneelta toimintakykyä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä samaa olen joskus itsekkin pohtinut. siksi en osta FSX:ää koska mitta tulee täyteen tossa kaluston päivityksessä.

Ja nyt kysyn: Onko OIKEASTI mitään järkeä osta FSX jos on 2004, joka pyörii paljon paremmin ja josta saa ihan saman näköisen viemättä koneelta toimintakykyä?

Näin itse lennän FS2002 Prolla olen simua kasanut niin että silloinnen 6 vuotta sitten tehty asennus(1,8 gt) on nyt 19 gigainen simu ja on sellainen kapistus että täällä moni olisi kateellinen sen visuaaalisen muodon nähdessään. Mutta jukka setä on niin orjallinen että jätettyään FS 2004 väliin haluisi FSX omia käyttöönsä mutta demoa nylkykoneessaan vuoden pyöritettyuään ja päivitettyään on huomannut että 4000 Euroa=24 000 markkaa pitää pistyää uuteen rautaan jotta FSX edes toimisi sidetettävästi!!!

Siis tämä on se pointti.!!!    Kauheita rahasummia jotta FSX edes siedettävästi toimisi nykykoneella!!!  Ei helvetti!!!!  Kuna katsoo tämänkin saitin simuilijoita niin mikään summa ei ole heidän mielstään liikaa joota simu toimii!!! Juuri tähän nuo Intel ja kumppanit komponenttitehtaiden edustajat pyrkivät!!!!!!!!!!!

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, miksikäs he muuten tekisivätkään DX10en toimimaan vain Vistassa. :D

Että ihmisten olisi pakko ostaa Vitsa. ;)

Microsofthan se tästä hyötyy >:(, sitten vaan X-planea ostamaan. ;D

EDIT:Otsikosta tuli mieleen että mitähän se Jukka-setä on mennyt nyt juomaan. :laugh:

Kapteenin kanssa olen jutellut(=Captain Morgan)

Jukka ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen simuillu FS 98:sta lähtien. Paras nautinto tulee lentämisestä, kun kun kaikki on mahdollisimman valokuvamaista. Rahaa on kyllä rautaan palanu, mutta ne onkin ainoita asioita, missä miettiminen loppuu sekunnin murto-osassa ja ostopäätökset syntyy. Eka näyttökin oli jotain 12 tuumaa. Nyt on jo menossa 30 tuuman paremmalle puolelle. Vaimokin tykkää kun ajelen koneella ristiin rastiin. Ompahan tuonkin aikaa "valvovan" ;D silmän alla.

Kotona onkin yksi komero täynnä vanhaa korttia, johtoa ja kaikkee asiaan liittyvää. Kaikki muu, paitti simuilu on turhaa :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta juttelee setä Jukka, että hinnat ovat aivan hirveitä, kun ne muuttaa markoiksi. "Vanhan ajan ihmisenä" niin teen minäkin, enkä osta mitään mikä on mielestäni liian kallista (ja nykyisin helv**** moni asia on). Olenkin jättänyt FSX:n edelleen omaan arvoonsa ja pysyttelen edelleen FS2004:ssa. Vanha sanonta sanoo, että "hullu ei ole se, joka järjettömiä pyytää vaan se, joka maksaa".

Tässä asiassa varsinaisesta perseestä on se, että Bill-setä lopettaa kohta taas tuen vanhoille systeemeille ja sitten on pakko ostaa taas uutta ja kallista. Vahinko, että Linuxille ei ole tehty kunnon simulaattoreita.

Pekka

Edit: Pekka-setä on nauttinut ja nauttii single malt viskeistä (ei tosin juuri nyt). Perin kalliita ovat nekin, mutta parasta, mitä siltä suunnalta saa. ;-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jukka

Et sanonut, mutta minä sanon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Halvalla ei saa hyvää ja hyvästä kannattaa maksaa. Onko FSX sitten hyvä? Kukin joutunee ihan itse vastaamaan kyseiseen kysymykseen...

Itse sanoisin siten, että pelit jakautuvat harvinaiseen pitkäkestoisten luokkaan ja yleiseen "hetken huvi" -luokkaan. Näiden luokkien sisällä pelit vielä jakautuvat harvinaiseen itse modattavien ja yleiseen ei-muokattavien luokkaan. FSX kuuluu ensinnämainittuun molemmissa kategorioissa, joten useamman vuoden jatkuvasti muuttuvasta huvista olen itse valmis hieman pulittamaankin. But that's just me. Elämä on mitä on: naapurilla on bemari, mulla warttikilon purkki. Ei voi mitään.

Näitä kahden kategorian huippupelejä on onneksi vielä muutamia maailmassa - FSX ja rFactor esimerkiksi. Siitä pitää olla tyytyväinen. Paljon paskaa myydään kauniissa kuorissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tässä jo pidemmän aikaa oltu hereillä ;).

Koneet ja raudan vaihdan selkeästi jälkijunassa. Softatkin ostan yleensä puolitoista / pari vuotta myöhässä. Tällöin saan yleensä edullisen kokoonpanon lisäksi toimivat softat kaikkine päivityksine ja lisäosineen noin kolmasosahinnalla. Jotkut tykkää maksaa triplahinnan keskeneräisistä tuotteista, laitteista ja ajureista, mutta valintahan on kunkin oma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse jätän FSX:n suosiolla väliin (kerran sitä testasin ja ei pyörinyt). FS9:llä pärjää vielä ihan kivasti parisen vuotta ja sekin vain paranee nykyisillä lisäosilla höystettynä ja uudella raudalla. Sitten voipi joskus kokeilla FSXI:ä kun tulee ulos. Siinäkin on tietenkin vain paremman näköiset aallot ja norsut pa*kovat vauhdissa  ;D

Nyt myös onneksi FS lisäosien tekijät ovat heränneet julkaisemaan myös FS9:lle kun ovat huomanneet että kaikki eivät olekkaan päivittäneet FSX:n. Itse olen omistanut lentosimut FS3:sta lähtien ja ne löytyvät vieläkin pelihyllystä, kuin myöskin siellä nyt pölyttyvä FSX...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä. Isän kanssa aina täällä kotona (kaatumiseen päättyneen lennon jälkeen) päivittelemme tuota FS:n kaatuilua. On vain tullut todettua, että kaikki minkä valmistajissa lukee Microsoft, ei voi olla vakaata tai kaatumatonta. Itselläkin Windows tilettää harvasenpäivä, kun joku ohjelma vie vähänkin enemmän resursseja tai sattuu vaikka tilettämään. Tuo vistajuttukin on hyvä esimerkki siitä miten Microsoft vain pakottaa ostamaan uutta, joka kuitenkaan ei sitten toimi välttämättä yhtään sen paremmin kuin vanhakaan. Mitähän lie se DX10:kin tuo mukanaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä. Isän kanssa aina täällä kotona (kaatumiseen päättyneen lennon jälkeen) päivittelemme tuota FS:n kaatuilua. On vain tullut todettua, että kaikki minkä valmistajissa lukee Microsoft, ei voi olla vakaata tai kaatumatonta. Itselläkin Windows tilettää harvasenpäivä, kun joku ohjelma vie vähänkin enemmän resursseja tai sattuu vaikka tilettämään. Tuo vistajuttukin on hyvä esimerkki siitä miten Microsoft vain pakottaa ostamaan uutta, joka kuitenkaan ei sitten toimi välttämättä yhtään sen paremmin kuin vanhakaan. Mitähän lie se DX10:kin tuo mukanaan...

Pakko sanoa tähän kaatuiluun: Minulla ei ole tämä nykyinen koneeni, jossa on sekä FSX että FS9 asennettuna kaatunut ikinä, eikä mikään ole tilettänyt tällä koneella ikinä, tämän vuoden aikana, kun olen tätä konetta käyttänyt. Eli toisin sanoen en täysin allekirjoittaisi sitä, että Microsoftin tuotteet olisivat kaatuma tautisia. Minulla näin ei ainakaan ole.

Sitten voipi joskus kokeilla FSXI:ä kun tulee ulos. Siinäkin on tietenkin vain paremman näköiset aallot ja norsut pa*kovat vauhdissa ;D

Kiitokset sunnuntai aamun piristyksestä, ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kauheita rahasummia jotta FSX edes siedettävästi toimisi nykykoneella!!!  Ei helv****!!!!  Kuna katsoo tämänkin saitin simuilijoita niin mikään summa ei ole heidän mielstään liikaa joota simu toimii!!!

Siedettävästi? Oma PC on iänikuinen AMD Sempron prossulla ja 9250-sarjan näyttiksellä. FSX skulaa siedettävästi ruudunpäivityksen vaihdellessa 10-20 fps. Tein ohjelmaan keväällä koemielessä muutaman tosielämän toiminnallisen lentotehtävän jollaisia on täysin mahdoton väsätä millään muulla FS-versiolla. Eivätkä ne edes tarvitse mitään lisäosia toimiakseen. Vaikka näyttävyydestä joutuukin nyt vähän tinkimään nihkeän näyttiksen takia, fiilis on vastaavasti huikeiden tehtävien ansiosta huomattavasti parempi. Toiminnalliset ominaisuudet on minulle tärkeämpiä, kuin ulkoinen säihke ja kimalle. Ihan vaan tiedoksi...

Isän kanssa aina täällä kotona (kaatumiseen päättyneen lennon jälkeen) päivittelemme tuota FS:n kaatuilua. On vain tullut todettua, että kaikki minkä valmistajissa lukee Microsoft, ei voi olla vakaata tai kaatumatonta. Itselläkin Windows tilettää harvasenpäivä, kun joku ohjelma vie vähänkin enemmän resursseja tai sattuu vaikka tilettämään. Tuo vistajuttukin on hyvä esimerkki siitä miten Microsoft vain pakottaa ostamaan uutta, joka kuitenkaan ei sitten toimi välttämättä yhtään sen paremmin kuin vanhakaan. Mitähän lie se DX10:kin tuo mukanaan...

Niin kaatumatautia aiheuttava vika on yleensä aivan jossain muualla, kuin Microsoftin tekemissä tuotteissa. Usein keskentekoisissa kolmannen osapuolen ajureissa. Windows Vistassa tämäkin ongelmakohta on saatu eliminoitua lähes kokonaan. Järjestelmä ei horju ulkopuolisten epämääräisten ohjelmakoodien takia. DX10:stäkin löytyy tietoa hakemalla vaikka kuinka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

uuden simun julkaisun yhteydessä ei vanha kokoonpano enää toimi vaan päivitys rautapuolelle on tehtävä ja ylensä ei edes riitä näytönohjain tai prossu päivitys vaan koko kone menee uusiksi!!!

Ai että uusissa ohjelmissa ei saisi olla mitään uudistuksia jotka vaatii koneelta enemmän?

Mene nyt sitten samantien asentamaan Windows 3.1 ja FS2 jos ei kehitys sinulle kelpaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän pitää huomioida vielä, että kaikki EIVÄT osaa mahdollisesti päivittää omaa konettaan tai ajureitaan asianmukaisesti eiväkä tämän vuoksi lähde edes yrittämään mitään. Tekniikan mukana pysyminen voi tuottaa vaikeuksia joillekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän pitää huomioida vielä, että kaikki EIVÄT osaa mahdollisesti päivittää omaa konettaan tai ajureitaan asianmukaisesti eiväkä tämän vuoksi lähde edes yrittämään mitään. Tekniikan mukana pysyminen voi tuottaa vaikeuksia joillekin.

Se on niiden ongelma. Surullista. Mutta ei kehityksen pidä sen takia pysähtyä. Ne voivat sitten pysyä vanhemmassa simussa, ei kukaan käske vaihtaa simua. Mutta kai nyt ne jotka osaa saa vaihtaa simua ja rautaa?

Onhan muitakin pelejä jotka ei toimi välttämättä nykyisellä kokoonpanollasi, etkä mene niitä ostamaan. Miksi sitten uusi simu olisi pakko ostaa?

Naurettavaa tämmönen itkuparku, pelit tulee vaatimaan enemmän, ja laitteisto tulee kehittymään.

Kyllähän FS9kin vaatii PALJON enemmän kuin FS2 mutta ette siitä näytä valittavan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta turiset, vaan ei tämä nyt ihan aivan toivotonta ole. Pihaparlamentissa tuossa juuri tuumin, että äskeisen emolevyn poismenon jälkeen tilaamani kokoonpano maksaa saman verran markoissa kuin kaksi aikaisempaa peeceetä. Ensimmäinen pelikone tuli loppuvuodesta 1999 ja se maksoi muistaakseni 8500 markkaa. Oli muuten 3dfx Voodoo näytönohjaimena ja leuka loksahti kun Unrealissa oli oikean näköistä vettä! Ainakin paremman näköistä kuin FS9:ssä. Seuraava peecee maksoi suurin piirtein saman verran, tosin sitä päivitettiin niin, että loppuhinta kipusi varmaan 12 tuhanteen markkaan. Nyt tilaamani paketti maksaa markoissa 9000 (GeForce 8800, E6850 3,0GHz jne.). Vaihtoväli oli ensimmäisellä ja toisella 3 vuotta ja toisella ja kolmannella 5 vuotta. Viisi vuotta on kai aika normaali autonvaihtoväli kenellä semmoinen on. Hinta on sama, mutta tehot kasvavat. Koneen päivitystahti on selvästi hidastunut, osin senkin takia että peliteollisuus on keskittynyt ja syytää enimmäkseen putkijuoksuja ja keskeneräisiä toimimattomia kyhäelmiä joita ei viitsi pelata. Autopelit taas pyörivät melko vaatimattomalla kokoonpanolla ja nettiräiskinnät vieläkin tehottomammilla vehkeillä. Kynnys siirtyä simussa kymppiversioon on kyllä suuri, kun on kolmisen vuotta rakentanut ysiä. Lisäosiakin on tullut hankittua ja houkutus käyttää niitä lisää ysiversiossa on suuri, kun tietää että slidereita voi siirtää enemmän kaakkoon.

P.S. FS X de luxe tekee vain 30 euroa Amerikasta tilattuna...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antaa itkijöiden parkua, en minä tee niin.

Kyllähän itsellänikin FS9 vetää aikalailla koneesta mehuja, mutta koska siihen on mennyt aikaa ja rahaa, en osta FSX:ää.

Luulen että suurin osa lisäosistani ei FSX:ssä pelaa joten ne jäisivät tarpeettomiksi. Miksi siis aloittaa kaikki alusta? HUOM! Tämä on minun filosofiani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

....Autopelit taas pyörivät melko vaatimattomalla kokoonpanolla....

[offtopic] Tässä sellainen autopeli, johon saa niin paljon uppoamaan tehoja, kuin vain raudasta löytyy. [/offtopic]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho, kieltämättä muikeita kuvankaappauksia. Miten lie fysiikan laita, vauriomallinnus on ainakin saanut kriittikkiä. Tämä lentosimuilu on kyllä johtanut siihen, että realismin puute kyllä johtaa pikatuomioon myös autopelipuolella vaan olisihan tuo aika makea kokeilla ajella Hawajilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään