Guest Sakkeus83

Laajakuvanäyttö ja FS

21 viestiä aiheessa

Terve!

Olen himoinnut jonkin aikaa laajakuvanäyttöä. Mutta miten FS9 suhtautuu siihen? Miltä näyttävät panelit?

Osaako FS levittää näkymän laajakuvaksi?

Sauli Lehtinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Sauli!

Omistan itse laajakuvanäytön 19" wide (1440*900) ja FS pelittää loistavasti, itselläni ei ole ollut mitään ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliskos mitenkään mahdollista saada niin, että se EI venyttäisi sitä kuvaa, vaan laittaisi palkit sivuille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliskos mitenkään mahdollista saada niin, että se EI venyttäisi sitä kuvaa, vaan laittaisi palkit sivuille?

Käyttämällä kustomiresoluutiota joka on 4:3 kuvasuhteessa? Vai venyttääkö monitori väkisin?

Toinen vaihtoehto on siirtyä VC-kauteen ja unohtaa ne 2D-laudat.. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskoisin, että apu löytyy simun omasta settings- display välilehti hardware asetuksien säädöllä. :thmbup:

Tatu K. on tehnyt hyvät simun säätöohjeet, kannattaa tutustua; oma maisematerävyys parani silminnähden. :)

Yksi ongelma tuli viimeaikoina: Koneet ovat nyt läpinäkyviä haamuja, mistähän tämä johtua?

Kuvankin läpinäkyvästä Fougasta Puijon tornin ohituslennosta yritin laittaa tähän, mutta ei vielä onnistunut.

Niinpä, en leiki enää jpg; ja Corelin eri versioiden kanssa enempää, mutta se läpinäkyvyys? :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on 22 tuumainen wide ja olen laittanut FS9:stä monitorin natiiviresoluution. Mittariston olen C172:ssa skaalannut sivusunnasta "normaaliksi" eli mittarit pyöreiksi. Sivuun jäävään "tyhjään tilaan" olen laittanut radiot. Maisema näyttää ihan ok:lta.

J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hankin tänään laajakuvan (22") - FS:n kanssa ei pelitä alkuunkaan. Paneli venyy väkisin, laittaa sitten mitkä resoluutiot tahansa.

Huono homma. Saas nähdä, koska keksivät laajakuvapanelit. Tietysti voi supistaa panelin 4:3ksi, mutta sitten menee laajakuvan ihanuus poskelleen.

Onko muuten olemassa lisäosaa, jolla pdf-kartan saisi FS-ruutuun?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kneeboard Tool for FS2004

[ attachment removed ]

FS online center

[ attachment removed ]

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hankin tänään laajakuvan (22") - FS:n kanssa ei pelitä alkuunkaan. Paneli venyy väkisin, laittaa sitten mitkä resoluutiot tahansa.

Huono homma. Saas nähdä, koska keksivät laajakuvapanelit. Tietysti voi supistaa panelin 4:3ksi, mutta sitten menee laajakuvan ihanuus poskelleen.

2D paneelit pitäisi jo kieltää laissa.  ;)  VC:ssä ei ole mitään ongelmia laajakuvanäytöllä. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä sopiiko tämä tänne threadiin vai kuvakaappauksiin ,mutta laitanpa tähän jatkoksi.

Olen tuossa lähiaikoina kokoamassa uutta konetta joka tulee täysin valjastettavaksi FSX käyttöön ja olen harkinnut siihen pakettiin mukaan 22 tuumaista laajakuvanäyttöä...Mutta...

Täällä on ollut niin paljon keskustelua tuosta lajakuvanäytön sopivuudesta 2D paneelien kanssa että rupeaa mietityttämään. FSX freeway paneelitarjonta on vielä vähäistä ja ne harvat hyvät addon paneelitkin ovat harvoin 3D paneeleja eli miten käytännössä FSX 2D paneelien kanssa käy kun ne istuttaa laajakuvanäyttöön? Venyttää mutta miten pahasti?

Eli olisiko mahdollista että te jotka jo lenetelette laajakuvanäyttöjen kanssa laittaisitte muutaman kuvankaappauksen jostain 2D paneelista mieluiten FSX simun tiimoilta tänne tai kuvankaappaus sivulle niin voisi tässä omin silmin katsoa niitä 2D paneelien venymisiä.  Vaikka jostain isommasta koneesta(737 747 jne) ja sitten vaikkapa mopocessnasta.

Kiitos kovasti vaivannäöstä;luulen että tämä kiinnostaa muitakin koneen vaihtoa/päivittämistä suunnittelevia!! :)

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulen että näyttävät FSX:ssä aikaslailla samoilta kuin FS2004:ssäkin:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

VC:ssä ei leveämmästä kuvasta ole mitään haittaa, päinvastoin:

[ attachment removed ]

Jukka  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jatketaan vielä Jukan tyyliin kuvilla ja havainnollistetaan aiempaa kirjoitustani.

Tässä "vakionäkymä" joka ei siis miellytä.

[ attachment removed ]

Yleinsä sitten palautan mittareiden mittasuhteet ja laitan tuon radiopanelin tuonne oikealle. Maisema pysyy oikeassa suhteessa.

[ attachment removed ]

Maiseman FS9 siis osaa venyttää oikein.

[ attachment removed ]

Laitetaan nyt vielä Keffnan VC.

[ attachment removed ]

FSX pitäisi vielä testata...

J

EDIT:

Lisätään FSX

FSX 2D ohjaamo... eli ei osaa skaalata

[ attachment removed ]

FSX VC...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kaimaani ja Sauli, ei tuo 2D paneeli nyt aivan kauhealta näytä laajakuvanakaan... laajakuvanaäyttöä siis hankkimaan!!!

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro vanha aihe, mutta Nyt, kun oma HP:n 17 tuumainen LCD näyttö päätti hajota ja simussa, tämä laajakuva näytön ongelma 2D paneleiden suhteen tiedetään, olisi kiva, jos joku pistäisi kuvia laajakuva näytöltä simusta 2D panelista, kun, nuo vanhat kuvat ovat jo poistuneet täältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

Kaikki koneet eivät venytä mittareita soikeaksi kuten defaut cessna

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä vastaava 3D paneeli,joka on hienompi kuin 2D kuten jo edellä maittiin eli ei kannata käyttää 2D:lainkaan. Kone on muuten Piaggio PD-808

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyiskö, joku ottaa kuvan laajakuva näytöltä, vaikka siitä defu c172:sta 2D panelista, niin, että ne laatikot siellä sivussa näkyy. Eli simun asetuksista olisi laitettu  4:3 kuvasuhde laajakuvanäyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä on kuva A320-paneelista sekä 4:3- ja 16:9- kuvakoolla. Simu on FS 2004. Laajakuva venyttää paneeliin epärealistisen leveäksi ja mm. mittarit muuttuvat soikeiksi.

Tämä paneeli on suunniteltu 4:3-kokoon, joten ainoa oikea tapa käyttää paneelia on lentää 4:3-tilassa.

On eri asoa, jos käyttää sellaista 2D-paneelia, joka on tehty 16:9- kokoon. Niitä saa mm. Avsimistä. Itsellänikin on muutamalle konetyypille sellainen.

Maiseman mittasuhteet ovat oikein kummassakin kuvassa.

Oikein eli 4:3

Väärin eli 16:9

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri näin 4:3 on oikea kuvasuhde. Lähinnä sitä, että miltä ne laatikot siellä sivussa näyttää 16:9 näytöllä, kun simu on oikeassa kuvasuhteessa 4:3 tilassa. Ei taida sellaista kuvaa saada, mitä tahtoisin, muutakun kai ottamalla itse 16:9 näytöstä sen kuvan, missä simu on 4:3 tilassa ;D 2D panelin kanssa. Kaamea on kyllä tossa 16:9 tilassa toi ylempi 2D paneli  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään