Guest bemari

Flight 1 ATR defu plaanin importaus?

12 viestiä aiheessa

Morjens,

 

muistan joskus lukeneeni täältä foorumilta, että Flight 1 ATR:n FMS:ään olisi ahdollista importata default flight plääni. Onko tämä siis mahdollista, ja jos on, niin kuinka se käytännössään tapahtuu?

 

Kiitän

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahdollista on mutta suosittelen kuitenkin käyttämään hyväkseen tätä reitti etsintä sivustoa joka on kovassa käytössäni.....http://rfinder.asalink.net/free/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahdollista on mutta suosittelen kuitenkin käyttämään hyväkseen tätä reitti etsintä sivustoa joka on kovassa käytössäni.....http://rfinder.asalink.net/free/

Kätevälle sivustolle vaikuttaa, kiitos linkistä, mutta kun en oikein tuota FMS:ää osaa käytää, niin siksi haluaisin saada defu plaanin käyttöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Manuaalissa on tarkasti selostettu FMCn käyttö. Suosittelen opettelemaan. Se tuo aivan uuden ulottuvuuden lentämiseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sama. Nyt kun on tylsää niin ei voi kun mainostaa Flight Magnament Systemiä:

 

Ajattele sitä mahtavaa tunnetta kun otettuasi laskutelineet sisään napsaiset autopilotista VNAV ja LNAV moodit päälle. Sen jälkeen kone nousee automaattisesti ja lentää automaattisesti asettamaasi reittiä pitkin. Sinun ei tarvitse kuin odottaa että kone on noussut kymmenentuhannen jalan yli ja voit napsaista turvavyövalot pois. Sen jälkeen voit käydä hakemassa kupposen kahvia ja selailla nettiä. FMS hoitaa loput. Ja kun FMS:n laskema laskeutumispiste, eli Top of Descent lähestyy voit rullata autopilottiin korkeuden johon lasketellaan. FMS hoitaa taaskin loput. Sinun tarvitsee vain hoitaa tarvittavat lähestymistoimenpiteet. FMS ohjaa sinut suoraan suuntasäteeseen, jos olet ohjelmoinut STAR reitin FMC:lle. Sen jälkeen voit ottaa suuntasäteen kiinni ja tehdä tarvittavat laskeutumisasetukset. Eikä tässäkään vielä kaikki! FMC:llä voit myös laskea kätevästi kaikki tarvittavat nopeudet haluamallasi laippa-asetuksella! Kuulit aivan oikein! Sinun ei tarvitse enää tuhlata aikaasi katsomalla niitä papereista tai laskea niitä itse!

 

Opettele siis käyttämään FMC:tä. Se on vaivaton ja helppo tapa tehdä simuilusta vielä realistisempaa!

 

Mitä siis vielä odotat! Ala lukemaan FMC:n käyttöä koskevia manuaaleja ja ota hallintaasi tämä nykyaikainen ja kätevä tapa käyttää automatiikkaa parhaimmillaan. Hyvä opas on esim. täällä! Aloita heti!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, totta turisevat kaksi viimosta vastaajaa. Se on erittäin yksinkertainen laite tuo FMC, itelläni oli pidemmän aikaan kans kaikki lennot pelkän defu plaanin varassa, mutta tosiaan tuo tuo ihan oman juttunsa lentämiseen, se kun saa itse käsin asettaa lentoreitin. Tuosta vaan paperille printtaa lentoreittipisteet ja näppäilee sitä mukaan sinne route osion sivuille FMC:ssä ja tarvittavat lentopolttoaine määrät ja muut arvot...niin avot sano ryssä :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, totta turisevat kaksi viimosta vastaajaa. Se on erittäin yksinkertainen laite tuo FMC, itelläni oli pidemmän aikaan kans kaikki lennot pelkän defu plaanin varassa, mutta tosiaan tuo tuo ihan oman juttunsa lentämiseen, se kun saa itse käsin asettaa lentoreitin. Tuosta vaan paperille printtaa lentoreittipisteet ja näppäilee sitä mukaan sinne route osion sivuille FMC:ssä ja tarvittavat lentopolttoaine määrät ja muut arvot...niin avot sano ryssä :thmbup:

Kyllä se plaani yleensä tungetaan laatikkoon hieman helpommin. Toki bussissa reitti laitetaan hieman eri tavalla ((tyyliin RUS -> T86/LAKUT) IRL reitti tulee ACARSin kautta), muta ATR koneessa se menee kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraavalla tavalla "RTE" -sivulla. (Samaa kaavaa noudatta Boeing -sarjan koneen)

 

Via                                    To

LENTOVÄYLÄ                    PISTE

 

ja esimerkkiä käyttäen:

Via                                    To

DCT                                  RUS

T86                                  LAKUT

 

Siinä on yksinkertaisuudessaan layout, miten reitti (TKU-HEL) laitetaan FMCn RTE -sivulle. Eli vasemmalla on lentoväylä, oikealla fixi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä tässäkään vielä kaikki! FMC:llä voit myös laskea kätevästi kaikki tarvittavat nopeudet haluamallasi laippa-asetuksella! Kuulit aivan oikein! Sinun ei tarvitse enää tuhlata aikaasi katsomalla niitä papereista tai laskea niitä itse!

Nojoo, toi ATR:n FMC ei vaan osaa mitään nopeuksia laskeskella. ::)

 

Oskari.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja on vain LNAV-kykeneväinen, eli korkeuden muutokset hoidetaan käsin... Mutta siinä mielessä samoilla linjoilla, ei se niin vaikea ole käyttää, miltä aluksi voi vaikuttaa. Jo kertaalleen manuaalin lukemalla osaat paljon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heippa teille osaavat pilotit!

Kerran sain Maliniemeltä asiaa koskevan vinkin, joka sopii tällaiselle "roposnickarille".

Laita se FS:än plaani siirtäen sinne matolaatikkon. Se sama metodi taitaa olla, muistaakseni, siinä manualissakin. (in english)

En nyt tähän hätään muista yxityiskohtia, mutta sitä metodia olen sitten aina käyttänyt ja perille olen päässyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

lataa fs:n oma plaani ja sit -> FMC:stä MENU, jossa on kohta IMPORT FLIGHT PLAN

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

lataa fs:n oma plaani ja sit -> FMC:stä MENU, jossa on kohta IMPORT FLIGHT PLAN

Näinhän se oli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään