Guest zokkeri

Ongelmaa simun uudelleenasennuksen jälkeen... (FS9)

13 viestiä aiheessa

Moi

Tässä nyt on itse asiassa parikin ongelmaa. Sellaista taustatietoa, että kone oli muutama päivä sitten korjattavana eräällä huoltoliikkeellä (aukaisu ongelmien takia) ja siellä asensivat simun uudelleen, koska siinäkin on ilmennyt ongelmia avauksessa. Koneeseen asenettiin myös joku uusi BIOS:in patteri. Mitään lisäosa koneita/maisemia en ole vielä asennellut.

1. Ongelma ilmenee kun yritän asentaa simuun päivitystä. Ensin tulee tavallinen varoitus, että päivityksen asentaminen saatta olla haitaksi joillekkin jo asennetuille lisäosille. Kun painan siitä "OK" tulee sanoma jossa sanotaan näin: "Callback 0D". Tästä kun painaa "OK", niin se heittää uuden sanoman, jossa sanotaan näin: "You have chosen to end the update process.". Kun tästä painaa "OK", koko juttu lähtee pois ruudulta, ikään kuin olisin painanut ruksista...

2. Simuun on ilmestynyt tällaisia valkoisia ruutuja. Asetukset näyttivät olevan simussa samat kuin ennen uudelleenasennusta, enkä tietokoneenkaan asetuksia ole muutellut.

[ attachment removed ]

Pahoittelut huonolaatuisesta kuvasta...

3. Ja vielä yksi ongelma (tämä saattaisi jotenkin liittyä tuohon edelliseen). Eli kun kääntelen kameraa talot muuttuvat aina välillä näkymättömiksi ja tulevat esiin taas kun käännän kameran toiseen asentoon. Silloin taas osa toisista taloista muuttuu läpinäkyviksi... Puolikkaita taloja näyttää näkyvän myös tuossa kuvassa...

t:Jouko

PS: Toivottavasti ymmärsitte jotakin ja kiitosta vastanneille. En myöskääm ollut varma kuuluko tämä tälle vai "Ohjelmat ja laitteet" puolelle.

EDIT: Sellaista vielä, että olen kokeillut ladata tuon simun päivityksen sekä täältä FSNordicista, että Microsoftin sivuilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Ongelma ilmenee kun yritän asentaa simuun päivitystä. Ensin tulee tavallinen varoitus, että päivityksen asentaminen saatta olla haitaksi joillekkin jo asennetuille lisäosille. Kun painan siitä "OK" tulee sanoma jossa sanotaan näin: "Callback 0D". Tästä kun painaa "OK", niin se heittää uuden sanoman, jossa sanotaan näin: "You have chosen to end the update process.". Kun tästä painaa "OK", koko juttu lähtee pois ruudulta, ikään kuin olisin painanut ruksista...

Voisikohan olla joku rekisterijuttu, kun kerta simua on venkslattu edestakas? Mulla oli jonkun pelin kanssa vähän samantyyppistä ongelmaa ja poistamalla rekisteristä viittaukset siihen ja uudelleen asentamalla taisi toimia. Rekisterieditorin kautta voi etsiä jotain simuun liittyvää ja kokeilla poistaa.

2 ja 3:een veikkaisin varmaan jotain näytönohjamen ajureihin tai asetuksiin liittyvää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotain textuurittomia lisämaiseman rippeitä silti näyttäisi olevan? Pitikökän poistaa scenery.cfg ja simu luo sen uudelleen? Voi tietty olla myös näyttisongelma.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on myös ollut tuota update ongelmaa joskus; kokeile siirtää se update installeri simun pääkansioon ja suorittaa se siellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista!

Sain tuon päivityksen asennettua, niin että siirsin ton installerin tuonne simun pääkansioon... :thmbup:

Sitten vielä yksi tyhmä kysymys: Onko tuo scenery.cfg mistä Mika tuossa mainitsi, siinä simun pääkansiossa. Vai onko se jossakin muualla, koska kun poistin sen simu alkoi valittaa, että se puuttuu ja asenna simulaattori uudelleen tai palauta scenery.cfg. Sen jälkeen se sulkeutui.

t:Jouko

EDIT: Ja sellaista vielä, että onkos vinkkejä mitä tuolta näyttiksen asetuksista voisi säätää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten vielä yksi tyhmä kysymys: Onko tuo scenery.cfg mistä Mika tuossa mainitsi, siinä simun pääkansiossa. Vai onko se jossakin muualla, koska kun poistin sen simu alkoi valittaa, että se puuttuu ja asenna simulaattori uudelleen tai palauta scenery.cfg. Sen jälkeen se sulkeutui.

Pienen Googlettamisen vastaan itselleni. Eli scenery.cfg sijaitsee tuossa simun pääkansiossa. Mitäs sitten pitäisi tehdä, että simu tekisi uuden? Nyt kun poistin sen tapahtui kuten edellä lukeekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistit väärän. Palauta se, ja poista scenery.cfg, joka sijaitsee C:\Documents and Settings\KÄYTTÄJÄNIMESI\Application Data\Microsoft\FS9

En kyllä nyt tiedä auttaako asiaa, mutta kokeile. Saattaa olla, että muistan väärin ja poistettava tiedosto olisikin FS9.cfg samassa paikassa. Tämän poistaminen palauttaa simun vakioasetukset paikalleen. Älä kuitenkaan poista alkuperäisiä tiedostoja, vaan kopioi ne turvaan jos myöhemmin tarvitset!

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Ja sellaista vielä, että onkos vinkkejä mitä tuolta näyttiksen asetuksista voisi säätää.

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,24199.0.html

En tiedä olisiko näöntarkastus minulle paikallaan, mutta mitä noista triideistä tuolta linkistä pitäisi katsoa? Kun minusta noista otsikoista ei yksikään koskenut ongelmaani (tai jotain sinne päin).

Ei toiminut fs9.cfg tai scenery.cfg poisto...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä olisiko näöntarkastus minulle paikallaan, mutta mitä noista triideistä tuolta linkistä pitäisi katsoa? Kun minusta noista otsikoista ei yksikään koskenut ongelmaani (tai jotain sinne päin).

Mun ajatus oli kertoa tuosta valmiista ongelmanratkaisulistasta....

Ja siellä oli se "vinkkejä simun säätämiseen"  ja sieltä löytyy ohjeita näyttöasetuksien säätämiseen, jonka tuolla "epäiltiin" aiheuttavan ongelmaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoin noita kyllä ja kaikki asetukset näytti olevan suunnilleen OK (siis noiden asetusten mukaa).

Olikos FS:ssä niin että se asennuskoodi toimii kolme kertaa ja sitten joutuu pyytämään jostain uuden koodin? Kun muistan jostain lukeneeni jotain tällaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Ja vielä sellaista, että kun olen uninstalloinut simun pitääkö/kannattaako minun vielä poistella jotakin tiedostoja tai nimetä uudelleen? Niin että simu asentuisi niinkuin ihan täysin puhtaalta pöydältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään