Guest Dankke

GPS.

19 viestiä aiheessa

Elikkä minulla on monessa koneessa Defu paneeli :-[ (B737,777,747) Kysymys kuuluu:

Teen simun Flight Plannerilla reitin. Lennän autopilotilla onko sitä mahdollista saada lentämään itsenäisesti sitä "määrättyä" reittiä? Niin ettei tarvitse sitä ohjaussuuntaa muuttaa käsin sinne minne reitti menee?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

NAV/GPS-namiska GPS-asentoon, jonka jälkeen autopilotista nav-moodi päälle. Muista laittaa se takaisin NAVille ILS-lähestymistä tehdessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

NAV/GPS-namiska GPS-asentoon, jonka jälkeen autopilotista nav-moodi päälle. Muista laittaa se takaisin NAVille ILS-lähestymistä tehdessä.

Kiitos!

Nyt tuntuupi onnistuvan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pärskele!!

Minä lentelen tuolla Empulla ja siinä ole mitään GPS-naviskaa.. :thmbdn: Täten pyydänkin apua teiltä virtuaali-ilmailun guruilta, että onko minun mahdollista saada Embraeri lentämään taijan omaisesti Flight Plan:ia(FS9oma) ILMAN, että kosken HDG nappulaan?

Olen yrittänyt lukea ohjeitakin, mutta ei niistä oikein ota selvää.

Toinen kysymys:

Empun FMS..*huoh*..sitä saa hieman näperellä ennen kuin oppii.. >:( eli, ohjeidda luvataan,että pystyt lisämään reittipisteitä ja sellaisia..aika hienoa vai mitä..mutta miten otat selvää, että mikä on mikäkin reittipiste.

Tarkoitan tällä sitä, että jos olen esim. saapumassa EFHK rwy15ILS ORM:in kautta ja laitan GPS:n Approach reitin.Reittipisteet menee tällöin jotenkin ORM-->KUVAK--> etc. etc.  Niin miten minä saan laitettua ne siihen FMS:ään? :'(

Tajuatteko mitä tarkoitan..jos ette, yritän selventää.

Kiitoksia jo etukäteen teille taivaiden mahtipontisille sonneille!

EDIT: Hahaa..nyt osaan laittaa niitä reittipisteitä sinne lukuunottamatta niitä Lentoreittejä. Mutta nyt tuli ongelmaksi miten saan sen Departure/Arrival asemat sinne valmiiksi ja siihen väleihin alkaa tökkimään niitä reittipisteitä!? :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mitään GPS namiskaa tueta ;)

vasFMC on mukava navigointisysteemi, ja kaiken lisäksi helppokäyttöinen ;) Ja tuo Empun oma FMS on musta aika monimutkanen käyttää, et jossei osaa, nii vasFMC käyttöön!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sherlock!

Elikkä minulla on monessa koneessa Defu paneeli :-[ (B737,777,747) Kysymys kuuluu:

Teen simun Flight Plannerilla reitin. Lennän autopilotilla onko sitä mahdollista saada lentämään itsenäisesti sitä "määrättyä" reittiä? Niin ettei tarvitse sitä ohjaussuuntaa muuttaa käsin sinne minne reitti menee?  ::)

Se tarkoitus oli tämä mitä minä kyselen.

Ja Tero on vastannut aika kivasti, Mutta kun ongelma on siinä, että saako E170 tämän kaltaista toimintoa käyttöön, koska ko. koneessa EI ole GPS nappulaa tai sitten minulla on silmä p*rseez.

Kiitos! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja Tero on vastannut aika kivasti, Mutta kun ongelma on siinä, että saako E170 tämän kaltaista toimintoa käyttöön, koska ko. koneessa EI ole GPS nappulaa tai sitten minulla on silmä p*rseez.

Kiitos! :thmbup:

Onko tässä Empussa oma FMC? Jos näin on, ei siitä todennäköisesti löydy tukea FS:n omalle plannerille. Suosittelen FMC:n käytön opettelemista, se on vaivan arvoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On toki!Tai onko se sitten FMS..mutta eniveis niin haluaisin kovasti opetella sen käytön, mutta kukaan ei osaa neuvoa.. :'( :thmbdn: :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokone: DreamWings E170

Paneeli: Uwe Ingber

Äänet: Albert Ramic

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eli VF:n paketti. Eihän siinä ole tietoakaan FMC:stä.

Siis siinä on FMS! Ja siihen löytyy jonkinlaista ohjetta myös sen omissa tiedostoissa, mutta ei niistä oikein ota selvää.

FP:llä tehty suunnitelma tulee kyllä FMS:ään, mutta VNAV nappula EI aktivoidu. Miksi ei?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei sillä ole mitään tekemistä FMS:n kanssa edelleenkään, ja "VNAV" napin toimimattomuus kuvastaa paneelin tasoa. Yhdessäkään freeware paneelissa mihin olen törmännyt, ei ole ollut kunnollista FMS:ää. Kannattaa hoitaa navigointi VasFMC:llä taikka FsNavilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

NAV/GPS-nappulanhan saa varastettua sellaisesta paneelista, jossa sellainen on. Pitää vain avata ko. panel.cfg-tiedostot ja kopioida kyseinen "mittari" sekä säätää sen sijainti paneelissa haluttuun kohtaan. Ja XML-taitoinen tekee tietysti itse omat custom-nappulat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei sillä ole mitään tekemistä FMS:n kanssa edelleenkään, ja "VNAV" napin toimimattomuus kuvastaa paneelin tasoa. Yhdessäkään freeware paneelissa mihin olen törmännyt, ei ole ollut kunnollista FMS:ää. Kannattaa hoitaa navigointi VasFMC:llä taikka FsNavilla.

Niin niin..en ole kertaakaan väittänyt, että se olisi sama asia kuin FMC ja toisekseen olen puhunutkin koko ajan nimenomaan FMS:stä.

Paksa juttu kyllä kun ei toimi..se olisi voinut olla ihan kiva, mutta otetaan vielä ideoita vastaan miten saan VNAV napin toimimaan.

Kiitokset!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Hae Avsim:stä fsgarmin.zip ja korvaa default gps Garmin530:llä niin saat homman toimimaan. Muutenkin paremmat toiminnot.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dodiin..viime yönä laitoin luovan vaihteen päälle ja sain kuin sainkin sen VNAV-nappulan toimimaan..Jesh! :thmbup:

Moro!

Hae Avsim:stä fsgarmin.zip ja korvaa default gps Garmin530:llä niin saat homman toimimaan. Muutenkin paremmat toiminnot.

jukka

Joo..kävin hakeamassa sitä, mutta minä en jotenkin taas osaa (johtuen ehkä siitä, että ikinä tälläisiä tehnyt). Olen yrittänyt sitä saada sellaiseksi popup ikkunaksi, mutta jostain kumman syystä ei onnistu.

Nehän uudet window-käskyt pitää laittaa edellisten perään..eikö totta!?Mutta minulla on paneelissa vielä "fixed window" eli laitetaanko ne uudet näiden perään, vai miten?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Laita se Garmin 530 gauge FS:n gauges kansioon ja sen jälkeen mene lentokoneen paneli kansioon jonka GPS:n aiot muuttaa. Avaa panel file ja hae se Window jossa default GPS on ja muuta:

gauge00=FS9Garmin!GNS530, jne

Toimii kuten default.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro Jukka!

Noniin..nyt toimii tod.näk miten pitäisikin..kiitoksia kovasti neuvoistasi! Ja FMS:n opettelu jatkuu, kyllä tää pikku hiljaa tästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään