Guest pyrtsä

Pinnoilta laskeutuminen

3 viestiä aiheessa

Hei!

Minua on askaruttanut seuraava asia jo jonkin aikaa.

Eli, kun alan laskeutua pinnoilta (koneena lds 767) millä tavalla pitäisi tulla alas? Olen käyttänyt seuraavanlaista menetelmää, TD:stä VNAV päällä ensin noin 10000 jalkaan ja siitä eteenpäin FLCH se tulee ihan hyvin, mutta onko tapa ihan oikein?

Voiko koko matkan tulla VNAV:lla ja FMC:hen laitetaan niitä vauhti ja korkeusarvoja jokaiselle reittipisteelle ja vasta finaalissa VNAV pois.

Entä milloin pitäisi käyttää VS?, luin jostakin, että VS mielellään alle 10000ft pienissä nousuissa/ laskuissa.

Lennän siis offlinessä ilman ATC:ta, joten laskeutumisen hoidan aivan itse ilman ATC:n ohjausta. Verkossahan laskeutuminen tulisi lennonjohdon käskyjen mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei!

Minua on askaruttanut seuraava asia jo jonkin aikaa.

TD:stä VNAV päällä ensin noin 10000 jalkaan ja siitä eteenpäin FLCH se tulee ihan hyvin, mutta onko tapa ihan oikein?

VNAV päällä voi minusta lasketella tästäkin alemmas ihan rauhassa.

Entä milloin pitäisi käyttää VS?, luin jostakin, että VS mielellään alle 10000ft pienissä nousuissa/ laskuissa.

Eiköhän se noin mene. Mieluummin VS kuin FL CH hiukan alemmilla korkeuksilla. Näin muistan lukeneeni.

Tässä kannattaa myös muistaa että ne kaikki ovat Autopilotin tarjoamia mahdollisuuksia, niitä voi käyttää kun tarvii. Ja toimintoa pitää vaihtaa jos kulloinkin valittu toiminto ei tee sitä mitä sen pitäisi tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään