Guest OttoPOI

Korkeusperäsin/tikku/yoke alas/eteen lentoonlähdössä - mitä hyötyä?

9 viestiä aiheessa

Moro!

 

Tässä katsellessani erinäisiä ilmailuvideoita, huomasin, että lähes joka kone pistää korkeusperäsimen alas lentoonlähdössä. Mitä hyötyä siitä on? Kuinka suureen nopeuteen asti sitä pidetään alhaalla? Käytetäänkö tätä joka koneella? Kiitoosh  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei oikein mennyt perille asti, olisiko vaikka esimerkkikuvaa?

 

Ahaa, tarkoitit siis, että työnnetään yokea/sauvaa/tikkua eteenpäin kiihdyttäessä.. En osaa kyllä sanoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, tuota meinasin. Tässä vielä esimerkkivideo, katsokaapa vaikka kaikkia Airbusseja, työntävät tikun eteen ennen lentoonlähtötehojen lyömistä tiskiin  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, tuota meinasin. Tässä vielä esimerkkivideo, katsokaapa vaikka kaikkia Airbusseja, työntävät tikun eteen ennen lentoonlähtötehojen lyömistä tiskiin  :D

 

Kuuluu ihan normi proseduureihin työntää tikkua eteen ennen V1 nopeutta, tietääkseni tällä pidetään parempi kontakti kiitotiehen kiihdyttäessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbusseilla tikkua työnnetään eteenpäin 80 solmuun asti. Syytä en minäkään tähän tiedä.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbusseilla tikkua työnnetään eteenpäin 80 solmuun asti. Syytä en minäkään tähän tiedä.  ???

No tuolla ylempänä tuli aika järkevä vastaus, niin mäkin veikkaisin että pysyy etufillarissa parempi pito kun joutuu veivailemaan tuossa tuulessa?  :laugh: Vai tehdäänkö noin aina, vaikka ei oliskaan sivutuulikomponenttia?

 

Nimim: Lennolta EGCC-LGSA, LGSA 061150Z 28020G30KT 9999 FEW025 27/12 Q1007  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kun itse aikanaan lensin lupakirjan kannuspyörä koneella niin sauva vedettiin täysin taakse siksi että kannup. pysyy tukevasti maassa tiettyyn npeuteen saakka

kunnes sivuperäsin rupeaa toimimaan kunnolla, varsingin sivutuulella se on tärkeää

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään