Guest stefku

vasFMC:n data

13 viestiä aiheessa

Saako vanhoja ilmaisia?

Herää kysymys mitä hyötyy on datoista jotka on 2 vuotta vanhoja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Herää kysymys mitä hyötyy on datoista jotka on 2 vuotta vanhoja...

Eikös se ole simuileessa aivan sama, onko datat ihka uudet, vaiko 2 vuotta vanhat? Siis jos ei aivan hc simuilija ole, niin eipä kait tuolla niin paljoa ole merkitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se ole simuileessa aivan sama, onko datat ihka uudet, vaiko 2 vuotta vanhat? Siis jos ei aivan hc simuilija ole, niin eipä kait tuolla niin paljoa ole merkitystä.

Simuilessa kyllä, mutta jos meinaa verkkoon asti kyseisen masiinan kanssa mennä niin on hyvä olla uudet datat matkassa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simuilessa kyllä, mutta jos meinaa verkkoon asti kyseisen masiinan kanssa mennä niin on hyvä olla uudet datat matkassa.  :)

Aivan, tämän verkkolentämisen unohdin tyystin, :-[. Sehän on toki asia erikseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tunnen Stefanin, ja voin sanoa, että hän hakee tätä dataa vain perille pääsemiseen offlinessa.  ;)

Eli jos nyt vain kertoisitte mistä saa vanhat ilmaiset datat ilman turhaa ihmettelyä.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuohon mene samat kuin Flight1:n ATR:än?

Muistaakseni read me:ssä lukee näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäs mä löytäisin suomalaiset SIDit ja STARit muuallekin kuin EFHK:lle? Miten kattavasti noita on muualle päin maailmaa? Ja miten tulisi lentää lähdöt ja lähestymiset jos nuita ei ole? Käsin vai :'(? Tai simun ATC:n vektoroinnin avulla :thmbdn:? Netissä en lennä.

Joku suomalainen sivuhan oli, josta näitä suomalaisia SIDejä ja STAReja sai, mutta ei sielläkään tunnu niitä enää olevan tai ainakaan mä en löytänyt niitä sieltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäs mä löytäisin suomalaiset SIDit ja STARit muuallekin kuin EFHK:lle? Miten kattavasti noita on muualle päin maailmaa? Ja miten tulisi lentää lähdöt ja lähestymiset jos nuita ei ole? Käsin vai :'(? Tai simun ATC:n vektoroinnin avulla :thmbdn:? Netissä en lennä.

Joku suomalainen sivuhan oli, josta näitä suomalaisia SIDejä ja STAReja sai, mutta ei sielläkään tunnu niitä enää olevan tai ainakaan mä en löytänyt niitä sieltä.

Jos kerta Flight 1:n atikan datat käyvät vasFMC:hen, niin täältä netin kätköistä löytyy sellainen sivu, josta saa hyvin toimivat datat Suomeen: http://www.kolumbus.fi/holopainen.juha/navdata/index.htm

Tosin jostain syystä nyt tuo F1-sivu ei aukea...

Jos kyseessä on pelkät SID:it tai STAR:it, voit lentää ne käsin Vor/Dme-mittariston avulla näin: http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,65108.msg759813.html#msg759813

Mutta jos kyseessä on RNAV-transitiot esim. RNAV STAR, niin niihin tarvitsee FMC-laitteiston.. Jos ei sellaista ole, ATC antaa tutkavektoreita.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja miten tulisi lentää lähdöt ja lähestymiset jos nuita ei ole? Käsin vai :'(? Tai simun ATC:n vektoroinnin avulla :thmbdn:? Netissä en lennä.

Käsin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäs mä löytäisin suomalaiset SIDit ja STARit muuallekin kuin EFHK:lle? Miten kattavasti noita on muualle päin maailmaa? Ja miten tulisi lentää lähdöt ja lähestymiset jos nuita ei ole? Käsin vai :'(

Ei siinä käsin lentämisessä mitään ihmeellistä ole, kartta kouraan ja matkaan! Jos haluat lentää kuten IRL, niin silloin on SIDit ja STARitkin osattava lentää käsin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään