Jarkko Nieminen

¨Nvidia ja AA ongelma mahdollinen ratkaisu ??

32 viestiä aiheessa

Ohhoh! :o Nyt pitää kokeilla ja heti! :thmbup: Jaa, käykö tämä myös NVIDIA 6600:n? ???

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei, hajuakaa.

Itsellä 7600gt agp väylässä..... eikä pysty pitämään yhtään AA/AS näytönohjaimen asetuksista.

Ajattelin josko joku olisi jo ehtinyt kokeilemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaan itse: Kyllä käy! :thmbup: Sahalaidat ovat poistuneet! :D Kiitos Jarkko tästä linkistä, kannattaa kokeilla. :thmbup: Nyt vaan Tatun vinkeillä paremmat FPS:t. :P

[ attachment removed ]

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten Pontus oikein teit operaation.

Ei oikeen auennut, eli mikä softa tuo Nhancer oikeastaan on?

Laitappa tähän jos jaksat oikein suomeksi mitä teit ja miten vaikutti.

Miten vaikutti profiileihin, asetuksiin yms ..

Pääsen itse kokeilemaan kunhan työpäivä loppuu.....

EDIT:  Miten vaikuttaa käytettäessä Squawkbox 3 kanssa, ongelma ollut yli 4xAA Squawkboxin ruudusta kaikki mustaa alaspäin, auttoiko tuohon ongelmaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, jos poikkean aiheesta, mutta itseäni hiukan nakertaa semmoinen, että kun laitan reunapehmennyksen yli 4x:ksi, niin simun aircraft-ruutu menee mustaksi? Onko tähän olemassa jonkinlaista ratkaisua? Kiitoos  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten Pontus oikein teit operaation.

Ei oikeen auennut, eli mikä softa tuo Nhancer oikeastaan on?

Laitappa tähän jos jaksat oikein suomeksi mitä teit ja miten vaikutti.

Miten vaikutti profiileihin, asetuksiin yms ..

Pääsen itse kokeilemaan kunhan työpäivä loppuu.....

EDIT:  Miten vaikuttaa käytettäessä Squawkbox 3 kanssa, ongelma ollut yli 4xAA Squawkboxin ruudusta kaikki mustaa alaspäin, auttoiko tuohon ongelmaan?

Jep, selitän huomenna, nyt pitää lentää! :thmbup: Squawkboxin ongelmista ei hajuakaan...

Anteeksi, jos poikkean aiheesta, mutta itseäni hiukan nakertaa semmoinen, että kun laitan reunapehmennyksen yli 4x:ksi, niin simun aircraft-ruutu menee mustaksi? Onko tähän olemassa jonkinlaista ratkaisua? Kiitoos :P

Mullakin on tuo ongelma. Mutta eihän tuo haita mitenkään lentämiseen.

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Mullakin on tuo ongelma. Mutta eihän tuo haita mitenkään lentämiseen.

//P.L

Ei haittaa, mutta saanko kysyä, että mitkä ovat sinun reunapehmennys ja anisotrooppiset arvot? On niin sahalaidatonta  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, selitän huomenna, nyt pitää lentää! :thmbup: Squawkboxin ongelmista ei hajuakaan...Mullakin on tuo ongelma. Mutta eihän tuo haita mitenkään lentämiseen.

//P.L

Kiinnostaa muuten minuakin, mistä oikein on kysymys. Voinet Pontus vastata perusteellisesti ja tarkasti ;D

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei haittaa, mutta saanko kysyä, että mitkä ovat sinun reunapehmennys ja anisotrooppiset arvot? On niin sahalaidatonta  8)

Juuri kuvanottohetkellä oli AA 8xS ja AF 16x käytössä. Nyt on AA 4x ja AF 8x käytössä simun huonon sulavuuden takia täysillä asetuksilla. :P

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko joku selittää mistä on kysymys?

Jos kyseessä on antialiasingin tai anisotrooppisen filtterin käyttö, niin molemmat kyllä toimivat minulla FS 9:ssä.

En kuitenkaan tällä hetkellä käytä anistrooppista filtteriä sen tähden, että se aiheuttaa aika suuren maaston (puiden ja rakennusten) väreilyn liikkuvassa kuvassa. Onko tähän muuten ratkaisua? Hyvänä puolena tästä säädöstä sitä käytettäessä on, että esim. kiitoradan keskiviiva ja rata muutenkin piirtyy tarkemmin kauemmaksi katseltaessa sitä vinosti ylhäälta etuviistoon matalalta korkeudelta.

Antialiasing mulla on täysillä eli 8x eikä sahalaitaa esiinny juurikaan.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

En tarkalleen tiedä, mitä ko ohjelma tekee. Mutta minun tapauksessa toimii siten, että kuvasta tulee tarkempi ja väreily poistuu melkein kokonaan.

Ainut ongelma on edelleen tuo Squawkbox 3 jota ei pysty käyttämään AA 8x  AS16x  asetuksilla, koska SB3 ruudusta alas kaikki mustaa samoin simun aloituskuva jossa kone pyörii.

Eli antaa käyttää SB3, vain asetusten (AA) ollessa sovelluksen hallittavissa.

Taitaa mennä SB3 toiselle koneelle ja kotiverkonrakentamiseen, on tuo kuva vaan AA8x ja AS16x asetuksella niin makee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä syy miksi en ole saanut AA:ta toimimaan. Sahalaidat tuli kun päivitin ajuria, eli tämä on ratkaisu uusille ajureille. :D Suoraan otettu nVIDIA:n foorumilta:

I believe the reason is due to the driver profiles for FS9 and FSX that already exist in nvapps.xml when you install the driver. Since the newer driver versions, they've been setting an "AA:EnhanceOnly" flag for both sims. This was causing the exact issue many of you describe here where you can't get any AA.

Ei ole hajuakaan miksi sahalaidat poistui kun tein ton operaation. :P

Muuta en voi auttaa, valitettavasti. :-\

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainut ongelma on edelleen tuo Squawkbox 3 jota ei pysty käyttämään AA 8x  AS16x  asetuksilla, koska SB3 ruudusta alas kaikki mustaa samoin simun aloituskuva jossa kone pyörii.

Kokeile AAx4 asetuksella, minulla on tuo asetus nyt ja aika hyvin poistaa sahalaidat. :)

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tuo auttaa  vain Nvidiaan eikä esim ATI:iin? :-[

Eipä taida kun nHancer on vain nVidia kortteihin. ::)

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En asenna tuota ohjelmaa koska en tiedä, mitä sillä tehdään ja miksi ja onko siitä hyötyä FS:lle minulla.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on ATI X850pro AGP väylään sujahtava näyttis ja vanha AMD-sempron prossu ja muistia 2G. Se pelittää mitä parhaimmin. MUTTA!  Asensin pikkuveljeni koneelle joka, on varsinainen tehomylly(intel Core 2 Duo E6600, nVidia 8800GTS ja 2G muistia) verratuna omaan koneeseeni, Fs9:n ja se näyttää ihan surkealta. Kokeilin tuota nHancer ohjetta mutta, ei auta. Kyllä ATI:n piirit on niin paljon helpompi saada wörkkelehtimään. >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitimpa minäkin tuossa toissa päivänä. Ei ainakaan mulla tuonut mitään muutosta parempaan. Päin vastoin. Kuvaan tuli "hiilikuitu" efekti joka ei kyllä näyttänyt hyvälle. Myös framet tippui hieman. Tiedä sitten johtuuko siitä, että mulla on nvidian 160+(jotain) beta-ajurit. Taisi olla jossain mainita, että vörkkii ainakin 100+ ja 150+ version ajureilla. Korttina 8800GTX.

Edit: Niin tosiaan. Mihin tuon ohjelman "teho" perustuu? Mulla ainakin löytyy samat säädöt näyttiksen paneelista, myös profiilit eri peleille.

-Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep,

Tuo ohjelma ainoastaan helpottaa nvidian sekavan (joillekin) control panelin käyttöä.

Eli uusimpien 9x,xx ajurien käyttäjillä jo samat säätömahdollisuudet.

Myönnän kyllä että tuo helpottaa asetusten säätämistä, eli vaan shift+tab niin pääset suoraan Nhanceriin ja muutokset näkyy heti simussa. Tosin en tiedä vaikka Nvidia:n control panel toimisi samoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään