Guest ohjvg

PSS vai CLS A340?

6 viestiä aiheessa

Otsikon kysymyksestä suoraan asiaan:

Eli kun ei tuota PMDG:n MD11 näytä vissiin tulevan tällä vuosikymmenellä (alan kärsiä uskonpuutteesta) on tietysti A340 alkanut sitten syyhyttämään. Tarjontaahan markkinoilla ei oikein ole ja olen nyt sit monta vuotta lentänyt Poskyn freeware koneella, jonka virtual-cockpit on alkanut nyt tympimään laadukkuudessaan ja tylsyydessään.

Olen oikeastaan onnistunut haarukoimaan noi kaksi vaihtoehtoa. Jotenkin Simmer's Sky:n tuotteeseen mulla on uskonpuute heidän bojojen ja MD11 perusteella...

Olen ollut PSS:n tasoon hyvinkin tyytyväinen kun puhutaan triplasta, mutta kun olen lukenut juttuja niin täällä kuin muualla netissä, PSS:n A340 on yleensä teilattu heti jo ekassa lauseessa ilman kovin suuria perusteluja. Myös CLS on saanut aika vähän kehuja. Kuitenkin jompaan kumpaan kai pitäisi kuitenkin päätyä vaihtoehtojen puuttuessa ja olisi kiva kuulla mielipiteitä ja käyttäjäkohtaisia kokemuksia.

Millainen simuilija olen? Tämä tietysti vaikuttaa paljon siihen, mitä simulta vaaditaan. Mulle koneen ulkomallin laadukkuus on aivan yksi ja sama. Koska kun lennän, lennän konetta sisänäkymästä, eli se, että onkoi malli hieman kökkö tai jotain ulkoa on merkityksetön. Se mikä on tärkeää, on VC, koska en lennä kuin olosuhteiden pakosta 2D paneeleilla, koska pidän kovasti visuaalisesta lentämisestä manuaalisesti ja tällöin pidän tärkeänä, että katseluperspektiivi on oikea  -ja sitä se ei koskaan 2D paneeleissa ole, koska keinohorisontti on aina äärivasemmalla kun todellisuudessa se on kutakuinkin keskellä lentäjän näkökenttää. Seikka millä on mielestäni ratkaiseva vaikutus manuaalisen lentämisen mukavuuteen esim. laskeuduttaessa.

Eli summa summarum: Kummalla parempi ja toimivampi VC? Kumpaa suosittelette?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat hyvän 2D paneelin niin silloin PSS. Jos taas haluat hyvän ulkomallin niin silloin CLS.

En tiedä pystyykö näitä kahta yhdistämään toimivaksi kokonaisuudeksi. Kummassakin on omat hyvät puolensa. PSS:n ulkomalli taas ei ole ainakaan mielestäni kovin kummoinen kun taas CLS:n on. CLS:n 2D ja VC paneelit taas on aika perusta ilman MCDU:ta. yms.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat hyvän 2D paneelin niin silloin PSS. Jos taas haluat hyvän ulkomallin niin silloin CLS.

PSS:n paneelin pystyy kyllä yhdistämään hyvin POSKY:n malliin joka on ihan hyvä..  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä Jani on sun kokemus kyseisten mallien VC:n toimivuudesta? Valaistuksesta jne? Ja tietysti tehosyöppöydestä verrattuna vaikka IFly:n 747:aan?

Posky on tietydsti hyvin puutteellinen VC:n osalta. Se mikä häiritsee, on se, että ainakaan minulla Posky:n VC:ssä näytöt ovat liian pimeitä luettavaksi pimeässä ellei sitten pidä myös ohjaamon valoja päällä ja yöympäristössä on tiettyjä bugeja päivään verrattuna kuten analogisten mittareiden ympärillä olevat käsittämättömät mustat alueet joita ei taas päivänäkymässä ole. Lisäksi Posky ei näytä suunnitellun reitin plaania tutkalla ja jostain yksilöllisestä syystä johtuen autopilotin diginäytön rivi näkyy VC:ssä umpimustana.

Kaipaisin vähän samantapaista lentämisen fiilistä kuin esim. tässä PSS:n triplakuvassa lenenttäessä VC:llä:

http://www.avsim.com/pages/0306/777/Autoland.jpg

Eli siis laadukasta VC:näkymää tekstuureiltaan jotta visuaalinen fiilis ja perspektiivi olisi lähempänä sitä, mitä se olisi jos istuisi oikeassa koneessa.

Kuten aikaisemmin totesin, haluan välttää 2D paneelin käyttöä viimeiseen asti aina kun vain se on mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen PSS,koska CLS on framesyöppö :thmbdn:.

Tuota mä olen vähän epäillytkin... Yleensä mitä yksityiskohtaisempi ulkomalli, sitä tuskaisempaa lentämistä... Ja avsim:in arvosteluissa CLS:ää arvosteltiin siitä, että paneelin käyttäjäystävällisyys/luettavuus ei ole parhaimpia kun taas vastaavasti esim. PSS:ää kehuttiin siitä, että sillä voi lentää täysin VC-moodissa jos haluaa, koska luettavuus/käyttettävyyspitäis olla hyvä. Molemmissa on aikapaljon noita hyviä ja huonojapuoliaan ja tietysti noi on aina jonkun yksittäisiä mielipiteitä ja siksi olisi kiva tietää muita näkemyksiä. Siitä kiitos foorumilaisille.

CLS:ästä on kylläkin youtubessa aika hyvä filmin pätkä. Samaan aikaan valitettavasti PSS:stä ei ollut mitään kummoista youtubissa tarjolla että olis ollu vertailukohtaa:

http://www.youtube.com/watch?v=cubr0Bdo1fo

Koneiden arvostelut avsim:issä:

PSS: http://www.avsim.com/pages/0304/pssairbus340/pssairbus.htm

CLS: http://www.avsim.com/pages/1006/A340/A340.htm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään