Guest Ezku

FS kaatuu ja samalla koko kone

27 viestiä aiheessa

Nyt tuli outo probleema... Kun menen normaalisti peliin, valitsen koneen yms. kaikki toimii normaalisti. Sitten kun painan Fly Now! ja pääsen platalle FS2004 kaatuu ja boottaa samalla koko koneen. ??? Testailin eri koneita ja eri kenttiä, mutta kaatuminen tapahtuu aina. Mistään lisäosasta se on tuskin kiinni, koska poistin juuri FSän ja asensin uudelleen mutta kaatuminen jatkuu edelleen. Apua kaivataan!  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testailen sitä huomenissa... Nyt ei jaksa enää.  :P

Jos joku haluu ettiä ajurit niin näytönohjain on ATI RADEON 9600.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oiskohan sitten vika rautapuolella, eli kokeiles asentaa uudempia ajureita tms. :thmbup:

Asentelin ajurit ja lähdin testaamaan. Sama homma... Taas kaatuu. ~ 2minuuttia toimii normaalisti kunnes boottaa koneen..

Muut pelit toimivat moitteettomasti. Olisiko muita vinkkejä?  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko katsonut, että koneen lämmöt pysyvät järjellisinä ? Aiemmin normaalisti pyörinyt kone saattaa kerätä pölyä sisuksiinsa, ja alkaa kaatuilemaan.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä olen miettinyt... Mutta jos kerta kaikki muut pelit toimii niin tuskin se vika siinä on...

Vois noi pölyt kyllä siivota tuolta.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko katsonut, että koneen lämmöt pysyvät järjellisinä ? Aiemmin normaalisti pyörinyt kone saattaa kerätä pölyä sisuksiinsa, ja alkaa kaatuilemaan.

Arttu

Pölyä oli ja paljon... Siivosin kaikki pois ja menin testaamaan FSää, mutta se kaatuu edelleen..  :(

Mikä ihme voi olla vikana?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meneppäs Ohjauspaneeli -> Järjestelmä ->Lisäasetukset->Järjestelmän käynnistyminen, järjestelmävirhe jne...sieltä otat raksin pois sellasesta kohdasta kuin "Käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen".

Nyt pitäisi joka kerta näkyä virheilmoitus BSOD alueella jostakin laitteisto ajurista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meneppäs Ohjauspaneeli -> Järjestelmä ->Lisäasetukset->Järjestelmän käynnistyminen, järjestelmävirhe jne...sieltä otat raksin pois sellasesta kohdasta kuin "Käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen".

Nyt pitäisi joka kerta näkyä virheilmoitus BSOD alueella jostakin laitteisto ajurista.

Tehty. Nyt kun koneen pitäisi kaatua, tulee bluescreen ja kone jää siihen jökkiin...  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tehty. Nyt kun koneen pitäisi kaatua, tulee bluescreen ja kone jää siihen jökkiin...  :-\

Juu, niin sen pitäisikin tehdä, kun otit tuon täpän pois. :) Mitä siinä bluescreenillä lukee ?

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, niin sen pitäisikin tehdä, kun otit tuon täpän pois. :) Mitä siinä bluescreenillä lukee ?

Arttu

Ei mitään..  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä BSOD aina antaa viittauksen virheen aiheuttajaan, että jos voisit ottaa ylös johonkin sitä tekstiä mitä siinä ilmoituksessa lukee. Harvoin mulla on tullut BSOD jossa ei lukisi mitään

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä BSOD aina antaa viittauksen virheen aiheuttajaan, että jos voisit ottaa ylös johonkin sitä tekstiä mitä siinä ilmoituksessa lukee. Harvoin mulla on tullut BSOD jossa ei lukisi mitään

Selvä... Pitää uhrautua ja yrittää uudestaan.  ;D Postailen pian tähän tiedot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, siitä voi sit lähteä sitä vikaa etsimään/korjaamaan. :thmbup:

Valitettavasti siihen ei tule muuta kun se bluescreen.  :thmbdn: Otin siitä kuvankin jos joku ei usko...  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, siitä voi sit lähteä sitä vikaa etsimään/korjaamaan. :thmbup:

No mitäs tästä bluescreenistä voi päätellä? "Järjestelmässä havaittiin vakava ongelma...(sitten jotain ohjeita että,  poista uudet asennetut laitteet ja ohjelmat, tarkista että päivitykset ovat ajantasalla jne jne). Sitten lukee "Process1 Initialazation failed" ja vielä perässä "Tekniset tiedot. ***STOP: 0×0000006B(0×000000 0×000001). Että sellasta. Kone pysyy kyllä käynnissä välillä. Mutta kun jotakin ohjelmaa käyttää niin windows rupeaa herjaamaan että, tätä ohjelmapolkua ei löydy. Olisko raudassa jotain pahasti vialla? Kaikki tämä alkoi yht'äkkiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ainakin minä jos olen jotain laitteistoon tai softaan liittyvää ongelmaa olen alkanut etsimään, on miettiä ensiksi sitä mitä on tullut tehtyä ennen sitä kun nämä ongelmat on alkanut tulemaan...suurin osa windowsissa olevista ongelmista mitä on tullut omalla kohdalla vastaan on ratkennut juuri sillä että mietin mitä olen toheltanut viimeiksi kun kone on alkanut kaatuilemaan yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin oletko testannut simua siten, että ei ole muuta kuin puhdas asennus ja simun default koneella default Seattle lento käytössä. Kaatuuko järjestelmä myös silloin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ainakin minä jos olen jotain laitteistoon tai softaan liittyvää ongelmaa olen alkanut etsimään, on miettiä ensiksi sitä mitä on tullut tehtyä ennen sitä kun nämä ongelmat on alkanut tulemaan...suurin osa windowsissa olevista ongelmista mitä on tullut omalla kohdalla vastaan on ratkennut juuri sillä että mietin mitä olen toheltanut viimeiksi kun kone on alkanut kaatuilemaan yms.

Sehän tässä harmittaakin kun mitään ei ole tullut vähään aikaan asenneltua. Uskoisin että, se on joko kovalevy joka alkaa sanomaan sopimustaan irti tai sitten virtalähde. Noh, uus kone joka tapauksessa ostoslistalla mutta, pitäs saada myytyä osa tän entisen koneen rippeistä. Voisiko seuraavista osista vielä jotain myydä: 2GB 400MHz DDR Non-ECC CL3 (3-3-3) DIMM ja sitten näyttis X850Pro 256MB?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin oletko testannut simua siten, että ei ole muuta kuin puhdas asennus ja simun default koneella default Seattle lento käytössä. Kaatuuko järjestelmä myös silloin.

Ihan puhdas simu on. Seattlessa en testannut vaan Helsingissä ja jossain pienkone kentällä Texasissa..  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku sinne rekisteriin tai muualle on jäänyt kummittelemaan, että se ei tykkää tuosta FS. Jos kerta muut pelit toimii, niin uskosin että sit on joku simun filuista asennuksellakin korruptoitunut tai kokeile vielä sellasta että jos sen asentais eri nimiseen kansioon tai osioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän tässä harmittaakin kun mitään ei ole tullut vähään aikaan asenneltua. Uskoisin että, se on joko kovalevy joka alkaa sanomaan sopimustaan irti tai sitten virtalähde. Noh, uus kone joka tapauksessa ostoslistalla mutta, pitäs saada myytyä osa tän entisen koneen rippeistä. Voisiko seuraavista osista vielä jotain myydä: 2GB 400MHz DDR Non-ECC CL3 (3-3-3) DIMM ja sitten näyttis X850Pro 256MB?

Juuh, pirun ikäviä nää kaatumatautiset tilanteet, kyllä mullakin välillä menee herneet nenään, mutta tuossa pari viikkoa sitten asentelin XP:n Vistan rinnalle, ja on nyt tähän mennessä toiminut hyvin. Sitä ennen en ollut asentanut XP:tä puoleen vuoteen ja kaikkea turhaa kertyi XP kansioon ja oli kaatuilua yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään