Guest Turvamies

Onko HeKo pilotteja paikalla ?

14 viestiä aiheessa

Pitääpä oikein panna hakuun henkilö, joka on onnistunut pitämään FS2004:n default helikotereita edes minuutinkaan ilmassa, ilman kyyneleitä. Itse tuli kokeiltua niitä, mutta ei siitä mitään tule. Hekot eivät tottele oikein mitään ohjauskäskyjä, vaan heiluvat miten sattuu, ennen pikaista kukistumista.

Olen käskyttänyt hekoja Microsoftin Sidewinderillä. Missä menee pieleen ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a, kannattaa hommata joku muu vatkuli, kuin defu. Siitähän on täällä joskus jutusteltu, ja tultu siihen tulokseen, että FS9:n defu hekojen lentomallinnus ei oikein vastaa todellisuutta. Ja defujen kanssa pärjää sillä, että matkalennolla painaa nokkaa rajusti alaspäin, ja tekee rauhallisia liikkeitä, eikä aluksi yritä kikkailla turhia.

Tuolta löytyy freeware vatkuloita sun muuta: http://www.hovercontrol.com

Ja tuolla FSN:n filukirjastossa on se BO-105 Mediheli, josta on muistaakseni myöskin keskusteltu, että lentomalli on vähän niin ja näin, mutta tuo on silti helppo lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Hekon kanssa simun perusongelma, perstuntuman puute, maksimoituu. Ohjausliikkeesi on aina myöhässä, ja todennäköisesti liioitellun suuri, jolloin kone heilahtaa liian nopeasti vastakkaiseen suuntaan. Riippuu myös tietokoneen nopeudesta, miten se pysyy vatkaavan joikkarisi ja simulaattorin kyydissä. Kokeile pienempiä korjausliikkeitä, ja keskitä joikkari takaisin perusasentoon heti korjausliikkeen jälkeen (eli älä jätä joikkaria nojaamaan vaikka vasemmalle, odottaen jotain tapahtuvaksi, vaan tuo takaisin keskelle).

Harjoittelemalla oppii pikkuhiljaa, mutta ainakin minulla suurin edistys tapahtui, kun päivitin nopeampaan tietsikkaan.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä harjoituskopperi on simun default Robinson R22. Itse lentelin sillä monta tuntia ennenkuin siirryin astetta isompaan, MD500:een, ja nyt lennänkin jo sujuvasti sellaisilla koppereilla kuin EC120 Siis sillä Nemethien maksullisilla, mitään freewörejä ei tueta  :P

Helikopterilla lentäminen on aivan ihmeellistä jos on tottunut koneilla lentämään. Kopterin vauhdin hidastaminen nokkaa nostamalla ja kiihdyttäminen nokkaa laskemalla ja lapakulmia säätämällä on niin paljon erilaista ja monimutkaisempaa, kuin vaan lentokoneen tehoja lisäämällä. Myös kopterin kääntäminen joikkarin ja peräsimen yhteisvoimin on erilaista kuin lentokoneen kääntö pelkällä joikkarilla/yokella. Siitä se lähtee, vaatii vain paljon harjoittelua ja sisua  ;D

Aamen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolta löytyy freeware vatkuloita sun muuta: http://www.hovercontrol.com

Ja tuolla FSN:n filukirjastossa on se BO-105 Mediheli, josta on muistaakseni myöskin keskusteltu, että lentomalli on vähän niin ja näin, mutta tuo on silti helppo lentää.

Kiitti linkistä ! Tulihan tuolta 500:nen impattua mutta, kun se päätti ruveta pyörimään 360 astetta oikealle niin se kanssa pyöri, kunnes tuli romua. Taidampa keskittyä vain lentokoneisiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ota ja muuta "Realism Settings" easy tai medium niin liikkeet tulee paljon rauhallisemmiksi eli kone liikkuu rauhallisemmin, tuolla hard tai custon asennuksella on mahdoton opetella kopterin lentoa tai sitten se ottaa piiiiitkän ajan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kuten Pertti sanoi, aluksi realisimasetukset mediumille, eikä niitä muutenkaan kannata maksimissaan pitää, kun hekoilla lentelee, itselläni on ihan omat säädöt hekoille ja lentokoneille. Kannattaa ottaa myös sääksi tyyni, ettei tarvitse alkaa taistella peräsimellä tuulta vastaan lentoonlähdössä  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Joikkarin asetukset niin herkälle kuin mahdollista, auttaa paljon. Ja tee ite ohjaimet, auttaa paljon enemmän.  :D

Ja lataa Hovercontrollin maisemia. Kun hallitset hekon, on kiva seurailla jokia ja puroja matalalla lentäen.

-taito

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ole hekolla FS2004:ssa lentänyt, mutta FS2002:ssa kokeilin, ja siinä kävi niin, että se lähti heittelehtimään miten sattui heti kun oli riittävästi nostovoimaa nousta irti maasta.

Tietääkseni oikeissakin heko-kouluissa harjoitellaan ensin peruslentämistä ennen nousuja ja laskuja, joten kannattaa kokeilla sitä. Toimii parhaiten menemällä mahdollisimman korkealle joko slewillä tai laittamalla maassa kaasun täysille ja yrittää vaan pitää kopterin siten suorassa, että menee ylöspäin.

Kyllä se siitä sitten harjoittelulla lähtee menemään.

FSX:ssä kopteritkin on jo mallinnettu kunnolla lennettäviksi, että siellä pärjää jo paljon pienemmälläkin harjoittelulla, kunhan on framet tasaisesti ainakin yli 10...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis sillä Nemethien maksullisilla, mitään freewörejä ei tueta  :P

Kah, rahamies. Vaikka ymmärränkin että vihjaat olevasi "edistynyt" harrastaja niin tuollaiset kommentit kuullostavat silti ikäviltä :-\  vähän harkintakykyä kiitos

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kah, rahamies. Vaikka ymmärränkin että vihjaat olevasi "edistynyt" harrastaja niin tuollaiset kommentit kuullostavat silti ikäviltä :-\  vähän harkintakykyä kiitos

Siis, tarkoitin, että olen myös sillä ilmaisella EC120lla lentänyt, ja mielestäni maksullinen päihittää sen 10-0  :D Kyllä on tarjolla myös erittäin hyviä ilmaisia koppereita, kuten Jordan Mooren Bell 412  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se oleellisin asia hekoiluun on kyllä se, että omistaa polkimet. Jos ei, niin sitten kauppaan ja enään heko ei pyöri 360 astetta mihinkään suuntaan ellei niin itse halua. Ja sliderit mediumille tietty (tai readmen mukaan).

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei hekolentäminen tarvii polkimia, kyllä sitä voi lentää ilmankin jos on twisti tikussa, mikä melkein kaikissa on nykyään.

Itse olen lentänyt sitten fs98 enkä omista vieläkää semmoisia vaikka mieli onkin, mutta kun ovat niin ylettömän kalliita jos ajattelee mitä niillä voi tehdä, eikä ne mitään teknillisesti ihmeellisiä vehkeitä ole sinänsä että sen takia pitää hinta olla sen mukainen  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään