Esa Sairio

FISDIN lisäosat Avsimissä ja FSComissa?

10 viestiä aiheessa

Olen ihmetellyt pitkään, mikseivät FISDIN tekemät hienot Suomi-lisäosat ole imuroitavissa Avsimistä ja FlightSimComista tai edes jommasta kummasta?

Varmaan FSNordic haluaa pitää "itsensä" noiden lisäosien jakelu- ja imurointipaikkana ja -osoitteena, mutta voisivathan nuo lisäosat silti olla vaikka Avsimissä siten, että imurointi ohjautuisi FSNordicin tiedostokirjastoon.

Mitä sanovat Sami ja muut?

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta voisivathan nuo lisäosat silti olla vaikka Avsimissä siten, että imurointi ohjautuisi FSNordicin tiedostokirjastoon.

Tuommoinen ei taida Avsimin puolesta onnistua. Ja vaikka onnistuisi, niin ei varmaan olisi kovin kiva jos Avsimia selaava klikkaisi latauslinkkiä ja sitten tiedosto ladattaisiinkin täältä meidän serveriä "rasittaen", ja kuitenkaan vieras ei välttämättä muuten koko meidän sivuista mitään tietäisi (ts. serverikaistan/tilan lahjoitusta ilman että tulisi mitään hyötyä takaisin).

Muuten en ota kantaa, kun eivät minun maisemia ole  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin yhdessä vaiheessa kaikki avsim.com ja flightsim.com tiedostot imuroitiin (ilman lupaa)  suoraan ******:n sivuille.

****** (ainakin jossakin vaiheessa) oli siitä vekkuli paikka, että sieltähän ei käytännössä onnistunut latailemaan mitään ilman maksua.

Flightsim.com:iin oli myöskin mahdollista ostaa maksullinen jäsenyys.

Itse en kannata maksun perimistä freewaresta - enkä myöskään diggaa ajatusta että joku toinen perisi jotain minun tekemästä freewaremaisemasta - joten ainakaan omia maisemia ei kyseisiltä servereiltä tulla löytämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokaisen maisemantekijän oma ratkaisuhan tuo toki on mille kaikille palvelimille maisemansa lähettää.

Ainoa "rajoitus" tuohon maisemien latailuun on perinteisesti ollut se, että kiitoksena FS Nordicille FISDin sivujen isännöinnistä maisemat laitetaan ensin saataville FSN:ään ja vasta lyhyen karanteenin jälkeen muille palvelimille. Ei tuostakaan mitään virallista päätöstä ole eikä voi ollakaan mutta näin on perinteisesti ollut tapana.

Henk. koht. olen Jussin kanssa samoilla linjoilla pitänyt maisemani poissa Avsimista ja Flightsimista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ihmetellyt pitkään, mikseivät FISDIN tekemät hienot Suomi-lisäosat ole imuroitavissa Avsimistä ja FlightSimComista tai edes jommasta kummasta?

Varmaan FSNordic haluaa pitää "itsensä" noiden lisäosien jakelu- ja imurointipaikkana ja -osoitteena, mutta voisivathan nuo lisäosat silti olla vaikka Avsimissä siten, että imurointi ohjautuisi FSNordicin tiedostokirjastoon.

Mitä sanovat Sami ja muut?

yES :)

Miksi laittaa tuollaisiin kun täältäkin voi ladata mainiosti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi laittaa tuollaisiin kun täältäkin voi ladata mainiosti?

Että ulkomaalaiset verkkolentäjät löytäisivät maisemat helpommin ja ei täten aiheuttaisi ylimääräistä hämminkiä. Harvoilla Skandinavian ulkopuolisilla nimittäin on EFHK:n maisema, koska he eivät edes tiedä sen olemassaolosta.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu tuolla, että rajoitetaan vain tänne niin on tietysti omat hyvät puolensa. Mutta totta on myös se, että varmaan aika harvalla ulkomaanelävällä on mitään Suomen maisemia käytössään defan lisäksi juuri siitä syystä, että niin monet latailevat fileksensä pääsääntöisesti Avsimistä tai FS.comista.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän esimerkiksi täällä on lista kaikista skeneistä, ja Suomenkin skeneryt löytyvät, kunhan vaan verkkolentäjät älyäisivät käyttää tuota  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en kannata maksun perimistä freewaresta - enkä myöskään diggaa ajatusta että joku toinen perisi jotain minun tekemästä freewaremaisemasta - joten ainakaan omia maisemia ei kyseisiltä servereiltä tulla löytämään.

Oletko koskaan edes käynyt noilla saiteilla, kun väität tuollaista?

Tietääkseni Avsim ei koskaan ole ollutkaan maksullinen eikä FlightSimkään milloinkaan ottanut maksua

minkään tiedoston imuroinnista, vaan ainoastaan mahdollisti paremman palvelun maksua vastaan.

Nythän FlightSimissäkään ei enää ole niitä premiunm-käyttäjiä vai mitä ne aiemmin olivatkaan.

Itse aikanaan maksoin tuosta sen noin 10 taalaa vuodessa koska Avsimiä ei vielä ollut tai

se ei ainakaan ollut siinä laajuudessa kuin nykyään ja FlightSimiin oli usein vaikea päästä muuten.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko koskaan edes käynyt noilla saiteilla, kun väität tuollaista?

Tietääkseni Avsim ei koskaan ole ollutkaan maksullinen eikä FlightSimkään milloinkaan ottanut maksua

minkään tiedoston imuroinnista, vaan ainoastaan mahdollisti paremman palvelun maksua vastaan.

Lueppas se viesti kunnolla. Siinähän sanotaan

Ainakin yhdessä vaiheessa kaikki avsim.com ja flightsim.com tiedostot imuroitiin (ilman lupaa)  suoraan ******:n sivuille.

****** (ainakin jossakin vaiheessa) oli siitä vekkuli paikka, että sieltähän ei käytännössä onnistunut latailemaan mitään ilman maksua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään