Sami Virkkula

Terveisiä täältä jostain atlantin päältä

27 viestiä aiheessa

Kyllä tämä nykytekniikka on sitten hienoa. Netti toimii täällä FL300 korkeudellakin :o;D Kähmy ehti minua ennen kirjoittelemaan täältä ilmojen tieltä ekana SAS:lta mutta mulla on alla lufthansa.

 

Koneena on A330-300 sarjalainen Korkeutta tuo edellä mainittu FL300 ja nopeutta taulun mukaan n. 600mph ja edelleen nousussa. Kapteeni tuossa justiin varoitteli että pistäkäähän turvavyöt kiinni ja tarjoilu loppui ennen kuin ehti alkaakaan :'( No eipä täällä karjaosastolla ehdi paljoa nauttiakaan.

 

Turbulenssia ei tunnu olevan mutta katsellaan. Mikään turbulenssi ei tunnu miltään eilisen jälkeen.

 

Oho täytyy vaihtaa otsikko kun ehdittiin jo St. John:n ohi

 

Ai niin nettiyhteyden hinta oli tuo sama mikä sas:lla eli 29,95 koko lento tai 9,95 puolituntia plus minuuttitaksa päälle.

 

No prkle nyt ne raahaa jo kärryjä takas. Sir One GinTonic!

 

Edit: Laitetaan vielä kuva yhteydestä byBojoingggg. Täällä on muuten ilmaiset GinTonicit toisin kuin joissain muissa firmoissa ;)

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisin melkein olla hieman kade. Mutten ole. en ainakaan myönnä!!! ;D

 

Turvallista ja epäilemättä, mukavaa kyytiä, sinne yläilmoihin. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millä se oma PC liitetään koneen verkkoon: ethernet kaapeli, gsm vai WLAN?

Vai antaako Lufthansa laitteenkin?

/Lare

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millä se oma PC liitetään koneen verkkoon: ethernet kaapeli, gsm vai WLAN?

Vai antaako Lufthansa laitteenkin?

/Lare

 

Perus Wlan-systeemi pitää olla käytössä ainakin karjaosastolla. Itsellä on sellainen 4v vanha Orinocon kortti ja hyvin toimi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hehheh , minkälaiset olisivat reaktiot, jos raahaa PC:n koneeseen käsimatkatavarana? Löytyy WLan emolevystä, täytyis vaan saada jostain virtaa...  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä vähän offtopiccina, mutta saisikohan lentokoneeseen tuoda radioskannerin? Epäilen hiukan, että ei jos kerran kännykatkin ovat kiellettyjä. Olisi vaan aina kiva tietää hiukan etukäteen jos vaikka tulee go aroundi tms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä vähän offtopiccina, mutta saisikohan lentokoneeseen tuoda radioskannerin? Epäilen hiukan, että ei jos kerran kännykatkin ovat kiellettyjä. Olisi vaan aina kiva tietää hiukan etukäteen jos vaikka tulee go aroundi tms.

 

Harvemminpa siitä ylösvedosta etukäteen tiedetään normaalilla matkustajalennolla. ;-)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harvemminpa siitä ylösvedosta etukäteen tiedetään normaalilla matkustajalennolla. ;-)

No kai nyt edes about sekunti tai pari ennemmin ainakin jos lennonjohto käskyn antaa... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Internet-yhteyksissä kai tuo Connexion by BoeingTMon markkinajohtaja ja tehnyt sopimuksia eri yhtiöiden kanssa suoraan, joten konetyypillä ei siinä mielessä ole merkitystä. Google kertoo, että nettiyhteys on ollut käytössä jo vuoden ajan joillakin yhtiöillä, ja olettaisin, että SAS:n nettiyhteydetkin ovat busseissa....Lufthansa on kai liittynyt palveluun toukokuussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Internet-yhteyksissä kai tuo Connexion by BoeingTMon markkinajohtaja ja tehnyt sopimuksia eri yhtiöiden kanssa suoraan, joten konetyypillä ei siinä mielessä ole merkitystä. Google kertoo, että nettiyhteys on ollut käytössä jo vuoden ajan joillakin yhtiöillä, ja olettaisin, että SAS:n nettiyhteydetkin ovat busseissa....Lufthansa on kai liittynyt palveluun toukokuussa.

 

Luffe mainosti että olisi ollut ensimmäinen maailmassa joka oli ottanut systeemin käyttöön. Niillä on tarkoituksena että kaikilla kaukolennoilla olis wlan v. 2006 loppuun mennessä nyt taitaa olla jotain 4-5 edes takaista matkaa joissa on netti mahdollisuus.

 

Nyt kun Go-roundista tuli puhetta niin tehtiin yks go-round. Frankfurtissa oli sellainen keli että kt:n toisessa päässä oli täys sumu ja toisessa CAVOK. Pikku lenkki taivaalla ja toisesta suunnasta laskuun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja taas mennään luffen siivin ja tietysti suffaillaan  :P  Tällä kertaa reittinä Guangzhou -> Frankfurt ja koneena on Ilmadösä mallia 340-600 ja istumapaikka bisneksessä. 8) Hetki sitten lopeteltiin 3h ruokailu (loistavat ruoat) ja lentoemot laittoivat kaikki ikkunat kiinni koska lähestytään iranin ja irakin ilmatilaa  :'( Lentoa on vielä vajaa 10h jäljellä mutta flat bed on aika pirun kiva vekotin ja luonnollisesti GinTonic:t on ilmaisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

lentoemot laittoivat kaikki ikkunat kiinni koska lähestytään iranin ja irakin ilmatilaa

 

Öh..??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

lentoemot laittoivat kaikki ikkunat kiinni koska lähestytään iranin ja irakin ilmatilaa

 

Mitä häh, mitä sensuroitavaa siellä on? Laitetaanko kädet rautoihin ja annetaanko rauhoituspiikki, jos verhoa raottaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm... eikös ne ikkunat laitetan aina yöllä kiinni, että jotkut saavat nukuttua?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm... eikös ne ikkunat laitetan aina yöllä kiinni, että jotkut saavat nukuttua?

 

Jaa, tuosta lauseesta saa sellaisen käsityksen, että Irak olisi syynä, eipä tullut mieleeni, että on yö  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt ei ihan mene jakeluun: matka Guangzhousta Frankfurtiin kestää 346:sella 13h. Miten kolmen tunnin päästä Kantonista lähdön jälkeen ollaan jo Irakissa/Iranissa vaikka välimatka CAN-SDA on 4200 mailia ja missä LH:n 346 ne seuraavat 10h kaartelee kun matka Baghdadista Frankfurtiin on 2200 mailia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm... eikös ne ikkunat laitetan aina yöllä kiinni, että jotkut saavat nukuttua?

Itse menin viime joulukuussa Northwestin kympillä Amsterdamista Mumbaihin, Intiaan. Lähtö oli AMS:sta joskus ennen puoltapäivää ja muutaman tunnin lennon jälkeen käskivät kanssa laittaan ikkunat kiinni. Työkaverin kanssa juuri alko GT:t tekeen tehtäväänsä ja oleen ilo ylimmillään kun piti hiljentyä ja antaa jenkkimatkaajien nukkua. Kone oli siis tullut jenkeistä ja AMS:n välilaskun jälkeen jatkoi Mumbaihin, näinollen osalla matkustajista oli jo pitkä lento takana. No, itse uhmasin sääntöjä ja jossain vaiheessa nappasin tämän kuvan: http://www.airliners.net/open.file/757955/L/

 

Olen kuullut, että joidenkin maiden ilmatilassa olis esim kuvaaminen kielletty, ja siinä valossa ei olis välttämättä ihme että käskisivät sulkea ikkunat kun sellasilla seuduilla lennellään.

 

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tavalla tai toisellahan ne maksaa aina - joskus mukana lipun hinnassa, joskus ei ;)

 

 

 

Sen takia en kirjoittanutkaan että "ilmainen". GT:t tulee lipun hinnassa maksettua moneen kertaan joi niitä tai ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt ei ihan mene jakeluun: matka Guangzhousta Frankfurtiin kestää 346:sella 13h. Miten kolmen tunnin päästä Kantonista lähdön jälkeen ollaan jo Irakissa/Iranissa vaikka välimatka CAN-SDA on 4200 mailia ja missä LH:n 346 ne seuraavat 10h kaartelee kun matka Baghdadista Frankfurtiin on 2200 mailia.

 

Sori joo tuli katsottua myöhemmin karttaa hieman tarkemmin ja lähestyminen olikin Afganistaniin eli hetken päästä koneen alla luki Kabul. En tunnusta että gt:llä olisi osuutta asiaan. ;D Kabulin jälkeen suunnattiin mustalle merelle ja siitä suoraan frankkulaan. A340:llä oli uskomattoman hidas lentonopeus vain 450mph ja suurin osa matkasta lennettiin FL310

 

Ne jotka ei juo väkeviä niin ovat varmasti tyytyväisiä, kun enää ei tarvi lentolipun mukana maksella muiden juomia ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen takia en kirjoittanutkaan että "ilmainen". GT:t tulee lipun hinnassa maksettua moneen kertaan joi niitä tai ei.

 

Tässä tapauksessa uskoisin, että Samin työnantaja oli kustantanut biznizluokan liput. Työnantajan maksamilla reissulla on vissi ero maksaako Gin Tonicit vai ei - jos Sami olisi matkustanut coachissa ja joutunut itse kustantamaan GT:t, niin eipä niitä varmaan olisi matkalaskussa korvattu. Nyt busineksessä juodut ilmaiset GT:t on tavallaan "palkanlisää".  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään