Guest peltipurkki

Omat AI-plaanit, mistä lähde tiedoille?

6 viestiä aiheessa

Kuten varmaan jo huomasitte, että olen hieman hurahtanut AI:n säätämiseen. Retroa olen nyt asennellut ja nyt tekisi mieli saada Karairit pörräämään 80-luvun malliin. Koska valmiita plaaneja en löytänyt, niin koitan tehdä ne itse. Mutta mutta, olen löytänyt pari aikataulua 60-luvulta, mutta en mitään kasareilta.

Karairillahan oli liikenteessä ainakin DC-8-62 ja kaksi A300:sta, jotka ilmeisesti kaikki hoitelivat charterlentoja. Oliko Karairilla mitään varsinaista reittiliikennettä noihin aikoihin? Jos oli pelkkiä charter-lentoja, niin voin varmasti vetää lentoja hatusta, jos joku kertoo hieman yleisimpiä kohteita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OH-LAA ja OH-LAB (A300) ainakin EFHK-LGRP-EFHK (AY 1707 ja 1708) Kasilla tuli lennettyä sama reitti, mutta oli silloin jo Finnairin väreissä.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

80-luvun lopulla Kar Air lensi kotimaanlentoja ATR-72 koneilla. Ties kuinka monta kertaa istuin sellaisen kyydissä Helsingistä Jyväskylään. Eli siis tämä oli joskus 1987.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Lensin tuota Karairin kasia, DC-8-62, OH-LFZ, "Isovaalee", 1985-86. Koneen viimeinen lento oli muistaakseni presidentti Koiviston valtiovierailu Intiaan, olisiko ollut tammikuusa -87, jolloin kone myytiin. Kasilla lensimme mm. Havanaan, Kuubassa, Montrealin kautta (itse pari kertaa) sekä kaikkiin mahdollisiin kohteisiin Välimerellä (Samos kaikkein hurjin!) ja Kanarialla.

A300 OH-LAA tuli muistaakseni joulukuussa -86 ja kuukautta, paria myöhemmin OH-LAB. Lensin näillä kolme vuotta (-87- -90). Lensimme aina talvikaudet Kanarian rallia, Kanarialle oli 34 jopa viikkovuoroa!! Kanarian lisäksi Agadir Marokossa.

Keväisin alkoivat lennot Välimerelle, pääkohteina Palma, Rhodos ja Rimini, Iraklion, Khania, Ateena ja Lontoon Stansted ym. Oikeastaan Kreikassakin kaikki saaret joille lentokenttä on tungettu! YK:n huoltolentoja TelAviviin jne. Koneemme olivat maailman Airbus A300:sta eniten vuorokaudessa lentävät, muistaakseni 11h/vrk  (esim Kanarialle, lentoaika tasan 6h, merkitsi sitä, että vuorokautinen käyttöaika saattoi nousta 18 tuntiin!) Syksyn tullen taas melkein pelkästään Kanarialle.

Täällä mökillä en pysty varmistamaan näitä aikatauluja!

Terveisin

asi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(Samos kaikkein hurjin!)

Samos DC-8:lla!?! Mahtoi olla kevyt lasti? 8)

Lensimme aina talvikaudet Kanarian rallia

Muistan matkustaneeni Helsingistä Lanzarotelle ja takaisin, A300:ssa Kar-Airin logolla. Perillä tietenkin etuajassa. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teen, mutta en "äkkiä". Lisäosia puuttuu. Nähtävästi "Isovaalee" täytyy maalata itse. :D

Olisi myös kiva tietää tarkempi reitti. Jos kyseessä on ollut Kar-Airin charter-lento, veikkaukseni on Vantaa-Ateena-Samos-Ateena-Vantaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään