Kim Eriksson

FSX Ai trafiikkia

37 viestiä aiheessa

Niin tarvitsee, Äsken kun tarkemmin tarkistelin sivua niin sieltä se löytyikin :P mutta tuo linkki minkä annoin on sama linkki mikä tuolta sivuilta saa tuohon installeriin  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas kappas, WOAIlta tullut Air Finlandin paketti, VIIMEINKIN suomalaista liikennettä FSX:ään  :thmbup:(kun en käsin osaa asentaa :-[) (kaipa tämä aiheeseen liittyi)

Itse siis käytän WOAIn paketteja. Kelpaavat minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, itekkin huomasin äskettäin ja asensin, mutta enpä huomannut EFHK:lla. Lukkoa siksi, että ongelmani on jo selvinny.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, itekkin huomasin äskettäin ja asensin, mutta enpä huomannut EFHK:lla. Lukkoa siksi, että ongelmani on jo selvinny.

Ei kai sitä lukottaa tarvi, sillä jos jollain muulla tulee vastaava dilemma eteen. Eipähän tarvi uutta ketjua aloittaa, vaan voi jatkaa tähän vanhaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä kun WOAI tekisi Finnairin, niin johan olisi bileet pystyssä ;)

Totta!

Juu, itekkin huomasin äskettäin ja asensin, mutta enpä huomannut EFHK:lla.

Pitää osua oikeaan aikaan, no tässä uteliaille, itsekin katsoin aikatauluista ja paikalla oli OH-AFJ. Tässä kuva uteliaille sis. defusceneryn (kai tänne yleiseen keskusteluun voi yksittäisiä laittaa, olen kyllä ennenkin nähnyt ???)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep. voihan tänne yksittäisiä kuvia laittaa. Vissiinkin?

Aattelinkin, että olin väärään aikaan paikalla. Nuo koneet toimii aivan mahtavasti mitä tuoll WoAI:lla asentaa. Nyt on euroopassa paljon koneita ja amerikassakin jo pari konetta.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiva kun saivat WoA Air Finlandin paketin valmiiksi, :thmbup: mutta eipä siinä nyt kovin montaa lentoa mukana ole. Yhdelle koneelle plaanit ja yhteensä neljä edestakaista lentoa. :-\ Mutta onpahan jotakin :thmbup:

Itse olen yrittänyt Air Finlandille myöskin tehdä plaaneja, mutta tuntuu kuin heidän koneensa eivät lentäisi kovin paljon. Tiedän, että yksi kone on tänä kesänä Transavialla käytössä ja jonkin verran cherter-lentoja olenkin pystynyt kaivamaan, mutta liikaa luppoaikaa jää jäljelle. Onko niin, että Air Finlandin koneet ovat aika paljon vaan maassa, vai enkö vain ole löytänyt joitakin lentoja? Olisiko kenelläkään mahdollisesti tietoa charter-lennoista, joita ei välttämättä ilmoiteta edes eri matkanjärjestäjie sivuilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisko joku ystävällisesti parilla sanalla sanoa miten fsx:ssä pystyy tekeen omaa AI trafiikkia? Jos on kokemusta asiasta.. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS2004:n tapa toimii, eli TrafficToolsilla.

Eli lataat vaan koneet ja plaanit netistä tai kirjoitat plaanit itse ja laitat .bgl-muotoon TT:llä ja sitten FSX:n Scenery/World/Scenery -kansioon. Kannattaa ne lentokoneet niissä plaaneissa sitten numeroida vaikka sadasta ylöspäin aina seuraava numero edellisen perään, jotta säilyy FSX:n oma trafiikki, jos sitä haluaa lisäksi (mm. general aviation)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole aivan varma, mutta ainakin WoAI:n paketit toimivat (myös ne, jotka on tehty ennen FSX:än julkaisua) ja niissä on joitain PAI:n koneita, ja ne toimii...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Innostuin sitten minäkin asentamaan tuota AI-liikennettä tuolta WoAI:n sivuilta FSX:ään. Kuinkas sitten kävikään... Ainakin EFHK:n kentältä katosi kaikki oletus liikenne, eli kaikki matkustaja- ja pienkoneet katosivat tyystin. :( EFHK:n kentällä olen maksimissaan nähnyt peräti 4 AI-konetta, vaikka matkustajakoneiden AI-asetus on 100%.

Tuo mitä Juhana Suhonen mainitsi noiden lentokoneiden numeroinnista, niin oletan että se on tuo punaisella värillä oleva kohta.

FlightPlans_131_WoA_Air Finland_Su07.txt

AC#1,OH-AFJ,1%,WEEK,IFR,2/11:49:17,@2/16:29:49,300,F,0521,LEMG,2/17:28:53,

@2/22:09:26,370,F,0522,EFHK,4/11:49:48,@4/16:29:07,340,F,0521,LEMG,4/17:29:25,

@4/22:09:58,310,F,0522,EFHK,5/12:54:40,@5/17:19:13,360,F,0453,LEAL,5/18:19:31,

@5/22:48:59,350,F,0454,EFHK,0/11:49:59,@0/16:29:18,300,F,0521,LEMG,0/17:29:35,

@0/22:08:54,310,F,0522,EFHK

Mitä kaikkea pitää muokata?

Terveisin: Tumpelo ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Innostuin sitten minäkin asentamaan tuota AI-liikennettä tuolta WoAI:n sivuilta FSX:ään. Kuinkas sitten kävikään... Ainakin EFHK:n kentältä katosi kaikki oletus liikenne, eli kaikki matkustaja- ja pienkoneet katosivat tyystin. :( EFHK:n kentällä olen maksimissaan nähnyt peräti 4 AI-konetta, vaikka matkustajakoneiden AI-asetus on 100%.

Olethan katsonut plaaneista kellon ajan, joilloin asentamasi koneet ovat EFHK:lla? Koska jos vain avaat simun ja aloitat lennon aikaan x, ja asentamasi AI-kone tulee plaaninsa mukaan EFHK:lle aikaan y, et silloin näe AI-konetta kentällä, koska se on silloin joko toisella kentällä, tai ilmasa.

Toivottavasti ymmärsit, mitä ajoin takaa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti ymmärsit, mitä ajoin takaa. :)

Juu, ymmärsin toki... ;) Mutta kun FSX:n oletus ilmaliikkenne on kadonnut kokonaan. Vain nuo asentamani WoAI AI-koneet ovat näkyvillä, niinkuin pitääkin. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, minullakin on tuo "ongelma" joka ei sinänsä haittaa... Mutta sinne varmaan saisi lisää lentokoneita noita AI plaaneja muuttamalla taikka lisäämällä esim kolmeen kertaan samaa lento jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo mitä Juhana Suhonen mainitsi noiden lentokoneiden numeroinnista, niin oletan että se on tuo punaisella värillä oleva kohta.

FlightPlans_131_WoA_Air Finland_Su07.txt

AC#1,OH-AFJ,1%,WEEK,IFR,2/11:49:17,@2/16:29:49,300,F,0521,LEMG,2/17:28:53,

@2/22:09:26,370,F,0522,EFHK,4/11:49:48,@4/16:29:07,340,F,0521,LEMG,4/17:29:25,

@4/22:09:58,310,F,0522,EFHK,5/12:54:40,@5/17:19:13,360,F,0453,LEAL,5/18:19:31,

@5/22:48:59,350,F,0454,EFHK,0/11:49:59,@0/16:29:18,300,F,0521,LEMG,0/17:29:35,

@0/22:08:54,310,F,0522,EFHK

Mitä kaikkea pitää muokata?

Terveisin: Tumpelo ;D

Kyllä, juuri tuota pitää muokata. Itse olen (vaihtelevin tuloksin) koittanut tehdä jokaiseen plaaniin eri koneiden numerot, alkaen sadasta, ja tähän asti ilmestyneissä plaaneissa luku nousee 700:aan, kun muuttaa numerot.

Eli, mitä pitää tehdä, on laittaa kaikki WoAI:n .bgl-tiedostot omaan kansioonsa, kansion paikalla ei tässä kohdassa ole merkitystä. Voi laittaa vaikka sinne WoAI:n omaan kansioon sisäkansioksi vaikkapa nimellä "plaanit".

Sitten avataan nuo .bgl-tiedostot yksi kerrallaan TrafficToolsilla ja muuttaa ensimmäisen plaanin, olkoon vaikka Aer Lingus, lentokoneiden numerot 1,2,3,4 -> 100,101,102,103. Sitten seuraava .bgl-tiedosto, itselläni Air Philippines, auki ja sen koneiden numerot jatkuvat edellisistä, eli 104, 105, ...  Ja aina täytyy myös muistaa muuttaa .bgl-tiedostojen "Flightplan"-tiedostossa vanhat lentokoneiden numerot uusiin. Sitten tiedosto taas kiinni TT:llä.

Ja Air Philippinillä tosin on vain yksi lentokonetyyppi, mutta idea on, että aina jatketaan edellisen plaanin lukujonoa seuraavassa plaanissa. Kokeilujeni perusteella päällekkäisiä numeroita ei saa olla, tai default-liikenne ei näy. Ne eivät taida myöskään näkyä, jos lukujonon välistä puuttuu numeroita.

Sitten toinen huomioitava seikka: Jotta simulaattorin oma default-liikelentokone-liikenne e näkyisi ja tukkisi kaikkia lentokenttiä syöden frameja, kannattaisi kaikkien fligtplaanien liikenneprosentti muuttaa -> 1%, jolloin kaikki WoAI:n koneet näkyvä, kun simulaattorin Traffic Percent -slideri on asetettu 1 prosenttiin.

Itselläni on lähes kaikki WoAI:n paketit muokattuina antamillani ohjeilla, ja olen välillä saanut osan liikenteestä toimimaan niin, että default-liikennekin näkyy. Toisinaan se taas ei näy. Eli minulla voi olla virheitä, tai sitten siellä on jokin eri muuttuja, joka ratkaisee, näkyykö defualt-liikenne vai ei.

Kuitenkin, jos joku haluaa alkaa muokata näitä, voin varmaan yrittää lähettää omat versioni näistä plaaneista, jolloin jäljelle jää vain pientä numerointia ja sitten tarkistusta. Kaikissa plaaneissa on myös traffic percent 1%, joka oli aika iso työ muuttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään