Guest motojuzzi

Tampereen teekkareille simulaattoria

8 viestiä aiheessa

Tervehdys,

Olen nykyisin henkiin herätetyn Tampereen teknillisen yliopiston ilmailukerho Albatrossin vpj, ja kun mietimme tulevaa toimintaa niin mieleen ponnahti ajatus vähän isomman simulaattorin rakentamisesta. Lupasin selvitellä asiaa ja vetää mahdollista simuprojektia, mutta kotiohjaamoista tietämättömänä haluaisin kuulla vähän siitä, paljon projekti tulisi kustantamaan. Jonkinlaista arviota tarvitaan, jotta kerho voi anoa projektiavustusta ylioppilaskunnalta.

Ajatuksena oli ensin aloittaa ihan rauhallisesti. Eli mahdollisesti tietokone, pari näyttöä ja kunnon ohjaimet. Näiden hinnan onnistun selvittämään itsekin, vaikka halutessaan saa toki vihjaista vaikka omista kokemuksistaan, millä hintaa on saanut toimivan kokoonpanon.

Se missä tarvitsen konsultaatiota onkin sitten projektin seuraava vaihe, kun simua olisi tarkoitus ruveta laajentamaan. Mitä kaikkea tarvitsee mittariston, radioiden ja vaikkapa kaasukahvojen toteuttamiseen ja paljonko lysti maksaa? Mitä kannattaa toteuttaa ensin, jotta saa mahdollisimman paljon fiilistä mukaan? Mitä osia ylipäätään kannattaa ruveta rakentelemaan? Koululta löytynee monenlaista osaajaa, joten sähköpiuhojen virittelemiseen luulisi löytyvän pätevää kaveria ilman vaaraa suuremmista onnettomuuksista. Eli suomeksi haetaan vähän halvempia tavaroita, joita sitten itse voi viritellä.

Ilmailupuolelta löytyy tällä hetkellä myös thready, jossa kyselin mahdollisuuksia päästä tutustumaan kerhon kanssa malmille. MIK:in simulaattoriin löytyisi varmaan myös innokkaita tutustujia, jos tilaisuus järjestyisi.  :) (Itse heti etunenässä..)

/Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu tulkaa vain katsomaan MIKin simua, sovitaan vain aika. Pistä vaikka privaattiviestiä.  Varmaan samalla voitte tutustua PIK:iin eli paikalliseen teekkarien ilmailukerhoon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu tulkaa vain katsomaan MIKin simua, sovitaan vain aika. Pistä vaikka privaattiviestiä.  Varmaan samalla voitte tutustua PIK:iin eli paikalliseen teekkarien ilmailukerhoon?

Aika menee aika kortille varmaan, kun kyseessä tulisi olemaan yhden päivän reissu. Ja tosiaan itse reissu olisi vasta yli puolen vuoden kuluttua ja ihan suunnitteluasteella, mutta voin häiritä sitten syssymmällä kun päästään asiassa taas eteenpäin. Simulaattorin väsääminen voi puolestaan mahdollisesti alkaa jo kesällä.

Pitää vähän jutella muiden kanssa, jotta miten asian kanssa lähtee eteenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moip!

Jonkin aikaa sitten lueskelin tästä TTY:n "Albatrossista", mutta luulin toiminnan tyrehtyneen jo täysin. Loistava ajoitus kerhon elvytykselle - varsinkin, kun itse sain tuossa tietää pääseväni syksyllä TTY:lle paperivalinnoissa. :) Tässä siis yksi mahdollinen jäsen Albatrossiin, mikäli sinne fukseja päästetään... ;) Kokemusta löytyy tosin (toistaiseksi) vain simulaattorista.

Mielenkiintoinen projekti. Onkos konemallia vielä mietitty tarkemmin?

Joona

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moip!

Jonkin aikaa sitten lueskelin tästä TTY:n "Albatrossista", mutta luulin toiminnan tyrehtyneen jo täysin. Loistava ajoitus kerhon elvytykselle - varsinkin, kun itse sain tuossa tietää pääseväni syksyllä TTY:lle paperivalinnoissa. :) Tässä siis yksi mahdollinen jäsen Albatrossiin, mikäli sinne fukseja päästetään... ;) Kokemusta löytyy tosin (toistaiseksi) vain simulaattorista.

Mielenkiintoinen projekti. Onkos konemallia vielä mietitty tarkemmin?

Joona

Morjens,

Totta kai fukseja otetaan mukaan, melkeen jopa kinutaan.  :) Ja eipä sillä kokemuksella ole mitään väliä, ilmailukiinnostus on kaikki mitä tarvitaan. En minäkään ole millään koskaan oikeasti lentänyt.

Simulaattori tulisi varmaan olemaan ihan mallia pienkone, ja softana FS2004. Asiasta on jo vähän ehditty keskustelemaan ja kesällä on tarkoitus jo raivata vermeelle tilaa ja mahdollisesti aloitella väsääminen.

Minä vastaan noista albatrossin nettisivuista, ja lisäilen sinne infoa kunhan kerkiän. Muttä käy katsomassa aina silloin tällöin mitä kerrottavaa on: http://www.students.tut.fi/~albatros/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään