Guest härpätin

Transponderin ohjaus?

21 viestiä aiheessa

Moi!

Miten kannattaa toteuttaa transponderi ON / STBY napit?

Ongelma liittyy verkkolentämiseen ja Squak Box:in transponderin ohjaamiseen. Onko olemassa Offsettia, jolla voi kytkeä XPDR:n päälle ja Standby:lle FSBUS:in tai FSUIPC:n kautta? Tähän mennessä olen pystynyt käyttämään vain SB:n käyttöpaneelin nappeja hiirellä.

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro Timppa

Aloitan tänään saman homman ja toteuten siis FSbusilla, voin laittaa informaatiota kun saan jotain valmista.

Ei pitäisi dokumenttien mukaan olla edes vaikeaa koska sille löytyy valmis offsetti (0x7b91).

Saanen illalla homman kokeiltua.

-Jarkko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinne saa sit radiopuolelle kans kaikkea kivaa, esim "olen vatsimissa" -ledin, "voicekanava on kytketty" -ledi, COM1 / COM2 RX/TX -ledit jne..

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Timo.

Tässä hieman ohjeita siihen Squawkboxin konffaamiseen Fsbusilla käytettäväksi.

Eli Etsi kansio FSBUS ja jollei vielä ole ni tee sinne MYFSIF:ini tiedosto. lisää sinne seuraava rivi kuvassa alimmaisena tossa alla olevassa kuvassa.

[ attachment removed / expired ]

Sitten tee kytkimelle reitti seuraavan kuvan lailla

[ attachment removed / expired ]

Ja siis hae tohon destination laatikkoon se reitti sieltä myfsif.ini filestä.

Mulla ainakin toimi heti, teen vielä samalla tavalla IDENT napinkin. eli siihen vaan taas myfsif.ini tiedostoon uusi rivi, muuten sama ku edellinen mutta muuta offsetti 0x7b93 ja sille samalla tavalla reitti.

Käytin tossa mode hommassa on / off vipukytkintä, eli oikealla off ja vasemmalle on  Eli 0 ja 1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vau!

Kiitos kovasti jo valmiista ini-tiedostostakin.

Pääsispä pian kokeilemaan ::)

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saitko Timppa toimimaan ? Itselle sain jo ledinkin siihen, eli kun Squawkbox on mode C niin vihreä ledi palaa. Ja jos Standby niin ei valoa,

On toi sitten hieno järjestelmä tuo fsbus, saati sitten tuo uusi versio tuosta ohjelmasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, Jarkko!

En ole ehtinyt vielä kokeilemaan, kiireitä pukkaa.

Katsotaan ensi viikolla sulla sitten "livenä" :thmbup:

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Jarkko!

Onko sulla toteutettu kahdella rotaryllä vai miten?

Itselläni on +/- -painonapit jokaiselle dekadille ja en saanut ainakaan heti toimimaan,tosin oli hiukan kiire.

Onko tuo offset 3110 oikea?

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tupla rotaryllä toimii, eli ylempää oikealle lisää ykkösiä ja vasemmelle kympit. alempi rotaty oikea sadat ja vasemmalle tuhannet.

kyllä tuo 3110 oikea on, jos vaan käytät suoraan simuun eli niitä 6xxxx (list of fs2004 control fsuipc sdk) näin mulla.

Mutta saahan sen varmaan normaalin offsetin kauttakin.

Saitko hommattua uudet Fsbus kortit?

Olen tekemässä taas IO korttia ja LED korttia siis FSBUS, tulin juuri pajasta syövyttämästä.... kellokin jo vaikka mitä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Jarkko!

Nyt Toimii kuin ajatus :-[  tai siis paljon paremmin!

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

:( Kovin ovat pitkässä puussa nämä meikäläisen projektit. Yli vuosi on taas vierähtänyt ja vähäiset taidot ovat unohtuneet. Eli saan päälle mode C:n ja saan sen myös stbylle mutta miten valot saadaan ohjattua seuraavasti:

Saitko Timppa toimimaan ? Itselle sain jo ledinkin siihen, eli kun Squawkbox on mode C niin vihreä ledi palaa. Ja jos Standby niin ei valoa,

On toi sitten hieno järjestelmä tuo fsbus, saati sitten tuo uusi versio tuosta ohjelmasta.

Eli haluaisin vihreän ledin toimimaan kuten Jarkko mainitsi tai mieluummin bingaamaan (=vilkkumaan) kyselyjen tahtiin kun mode C on päällä ja pimeäksi kun stby:lla

SB:n manuaalista:

0x7b9b ATC activity level. This offset provides an alternative to reading offset 0x7b92. It effectively gives the same data, but in a different way. The value here is how many ATC transponder pings were received in the last 15 seconds. A third party transponder gauge could read this and then blink the light somewhat randomly but at a frequency determined by this value. This would approximate the flashing due to increased ATC radio activity. Write

Sitten mulla on punainen ledi, jonka haluaisin palavan kun en ole kytkeytyneenä Vatsimiin ja pimeänä kun yhteys on OK.

Sitten on vielä IDENT nappi, jota en ole saanut toimimaan. Miten se toteutetaan?

Tällaisilla MyFSIF.ini tiedoilla olen kokeillut. Näistä siis vain "squawkbox mode" toimii:

1, "XPDR"

2,    "xpdr_1_incr",    9,  0, 0x3110, I32,  0,  W,  10,1,1,

2,    "xpdr_1_decr",    10,  0, 0x3110, I32,  0,  W,  10,1,1,

2,    "squawkbox mode", 11,  0, 0x7b91, I32,  0,  RW,  10,1,1,

2,  "SB ATC activity", 13,  0, 0x7b9b, I32,  0,  W,  10,1,1,

2,  "squawkbox ident", 14,  0, 0x7b93, I32,  0,  RW,  10,1,1,

2,  "sqbox connected", 15,  0, 0x7b81, I32,  0,  W,  10,1,1,

Toivottavasti saan täältä apuja... :-[

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi mulla on tohon valmis koodi olemassa. Kun saan ne tilatut osat saloon niin voitaisiin katsoa porukassa tuo koodi....tai sitten asennetaan skype ja annetaan live apua... vaikka illalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutten Timo, mikäs järjestelmä versio sulla käytössä (siis fsbus softa?)

1, "XPDR"

2,    "xpdr_1_incr",    9,  0, 0x3110, I32,  0,  W,  10,1,1,

2,    "xpdr_1_decr",    10,  0, 0x3110, I32,  0,  W,  10,1,1,

2,    "squawkbox mode", 11,  0, 0x7b91, I32,  0,  RW,  10,1,1,

2,  "SB ATC activity", 13,  0, 0x7b9b, I32,  0,  W,  10,1,1,

2,  "squawkbox ident", 14,  0, 0x7b93, I32,  0,  RW,  10,1,1,

2,  "sqbox connected", 15,  0, 0x7b81, I32,  0,  W,  10,1,1,

Tuossa ini tiedostossa ainakin Puuttuu lihavoitujen W kirjainten edestä R koska tuohan nimenomaan pitää olla R = read, eikä W = write, voit laittaa RW kuten kohdassa squawkbox mode

.

Eli fsbus vaan lukee onko connect 1 (conected) vai 0 (disconnected). Tuolla esimerkki koodillasi fsbus yrittää kirjoittaa dataa tuonne squawkboxiin.

-Jarkko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Mulla on edelleen Classic 2.4.3.1

Laitoin RW ja silti tökkii. :'(

Viitsitkö Jarkko laittaa privana oman MyFSIF.ini pätkän, jolla ohjaat ledejä? Aiempi postauksesi on näköjään poistettu.

Mulla on varmaankin tässä nyt joku (pikku-)juttu mitä en muista tai hoksaa kiiren keskellä.

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kiitos näistä mutta ne jo toimii. Olen ilmaissut varmaankin epäselvästi mutta ongelmana on ledin ohjaus ja ident nappi. Sitä nyt ei varmaankaan koskaan tarvii mutta kun se tuli jo tuohon transponderiin laitettua niin olisi kiva saada toimimaan.

[ attachment removed ]

Olen kokeillut min ja max kohtiin vaihtaa arvot toisin päin ja invertoida mutta eipäs vaan auta. Telinevalot on tehty samalla kaavalla ja toimivat.

Onko joku saanut ledit toimimaan classicilla?

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

0x7b92 - ATC activity indicator. This value is normally set to 0. When SquawkBox receives a ping from a nearby ATC, it sets this value to 1. If you want your gauge control to flash your ident light you should check this value periodically. As soon as you notice the value is set to 1, you must reset it to 0.

0x7b9b - ATC activity level. This offset provides an alternative to reading offset 0x7b92. It effectively gives the same data, but in a different way. The value here is how many ATC transponder pings were received in the last 15 seconds. A third party transponder gauge could read this and then blink the light somewhat randomly but at a frequency determined by this value. This would approximate the flashing due to increased ATC radio activity.

Eli noi ei ole ihan "on/off" -offsetteja vaan ilmeisesti voit esim. tutkia onko tuo 7b9b > 0 ja vilkuttaa lediä, tai sitten tehdä esim. sillä logiikkajutulla jonkun vilkkuhärvelin joka jotenkin ottaa tuon offsetin arvosta sen, miten nopeasti vilkutellaan, vaikka vähän randomia sekaan jopa.

Tai sitten tosiaan vaikka niin että timer:illä tosta 7b92:sta tutkit aina onko se 1, jos on, vilkautat lediä ja *laitat sen nollaksi*.

En tosiaan ole tätä itse tehnyt koskaan, mutta jotenkin noin se tuon mukaan toimii jos luen oikein.

- T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, noinhan se pitääkin tehdä kuten Tuomas tossa kertoili. eli uudemmassa versiossa FSBUS softasta tehdään tuo juttu niin, että kun kytkin on tilassa 1 tehdään joku toiminto.

Esimerkki Telineet:

'FSBUS INI file

'        Name        ID  Offset  Type Mul      Div        Interval Param Flags

F,  FNoseGear    0, 0x0bec, I32,  1,      1,              1,          0,      R

C  Name            Type    CID RID FLAGS        P1  P2    P3

'------------------------------------------------------------------

C,  CLGearNoseGreen, DO,      1, 8,  ,            0,  0

C,  CLGearNoseRed,  DO,      1, 9,  ,            0,  0

C,  CSGearUp,      SWITCH,  1, 40,      ,        1,  0,

ja tälle vivulle tehdään aliohjelma joka ajetaan kun kytkin tilassa 1

SUB OnFNoseGear

if (Value = 16383)

then

Set ("CLGearNoseGreen", 1)

Set ("CLGearNoseRed", 0)

else

if (Value = 0)

then

Set ("CLGearNoseGreen",0)       

Set ("CLGearNoseRed", 0)

else

Set ("CLGearNoseGreen",0)

Set ("CLGearNoseRed", 1)

end if

end if

END SUB

eli tällä saadaan telineen valot kun alhalla vihreä, kun tulossa esiin punainen ja kun ylhäällä ei valoja ollenkaan.

mutta mitenkäs tää sit tehdään vanhemmalla softalla, niin siinä mun tietotaito ei riitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa vaatia tuon FSBUS ccc:n käyttöä. Tässä linkki Mikkilän tekemään CCC tutoriaaliin, jos siitä olisi apua.http://www.mikkila.org/fsbus/doc/CCC-Tutorial/

PS.  osatilaus näyttää kestävän, kun osa tavarasta tulee ruotsista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään