Guest Miksu

Mistä Finncomin liikenne?

28 viestiä aiheessa

MOI!

Kysymys kertoo kaiken en haluaisi mitään itse asennettavaa vain paketin joka tarvitsee purkaa. Mieluiten tämän tai ensivuoden plaanit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

minäkin kaipaisin VAAN jonkun valmiin liikenne paketin vaikka täältä tiedostokirjastosta,mutta kunhan on helppo asentaa ja ei tarvitsisi käyttää tällä hetkellä VIELÄ ttools:eja tai muuta.

t.aloittelija.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos valmiita Finncomm paketteja kaipaatte, niin semmoista ei ole edes olemassa. Ainoa keino saada Finncommin liikennteet simuun on ladattava uusin Finnair aikataulu, jossa Finncomm on mukana ja asentaa käsin liikenteet Ttoolsin avulla. ::) Kokeileppas asentaa käsin Jani Salon oppaan avulla niin varmasti toimii! :thmbup:

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun muistaakseni Project AI:lla ainakin oli joku finncomm-paketti, mutta niinkuin hyvin tiedetään, aikataulut ovat vuodelta yks ja kaks enen suuria nakkisotia ja ne modellitkin on jotain lihapullakriisien aikaisia.

Ja tosiaan sieltä käsin asennettavalta puolelta, ne FC:n aikatalut löytyvät AVSIM:sta, osoitteesta http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=Finnair+Group+Summer+2007&CatID=fs2004ai&Go=Search. Hehe.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun muistaakseni Project AI:lla ainakin oli joku finncomm-paketti, mutta niinkuin hyvin tiedetään, aikataulut ovat vuodelta yks ja kaks enen suuria nakkisotia ja ne modellitkin on jotain lihapullakriisien aikaisia.

No, ei nyt ainakaan ole löydettävissä, en kyllä löytänyt mitään Arkistostakaan. Mutta, jos nyt ette halua paljon töitä AI:n kanssa, niin suosittelen kyllä WoAI:ta ja manual-installationia. Mulla on kyllä paljon töitä laittaa kaikki PAI.n paketit uusiksi plaaneiksi, kun PAI:ta on mulla reilusti...Harmittaa... Niin, syyhän on PAI:n repainttien ja modellien huono ulkonäkö.

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta eikös vanhat plaanit ja huonot modelit ole kuitenkin paremmat kuin ei mittään?

aikataulut ovat vuodelta yks ja kaks enen suuria nakkisotia

nakkikannusotia ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein nyt teille FinnComm Airlines - Kesä 2007 AI-paketin

Pakkauksessa on kaksi asennusohjelmaa. Toisella asennetaan lentokoneet ja toisella liikenteet.

Jos vielä haluatte paketin, niin pyytäkää sähköpostilla/messengerissä

[ attachment removed / expired ]

Voin tehdä muidenkin yhtiöiden liikenteistä paketteja, jos tarvitsette. Pitäkää hauskaa uuden liikenteen kanssa!  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin tehdä muidenkin yhtiöiden liikenteistä paketteja, jos tarvitsette. Pitäkää hauskaa uuden liikenteen kanssa!  :)

No, kun nyt kerran tarjouduit ( :laugh:), niin minulla on FSX, ja WoAI:n paketit, mutta en itse saa luotua liikennettä (Esim. PAI:n paketit= manuaali asennuksella, eikö?)

Eli FSX:ssä on tarkoitus kai tehdä liikenne SDK:n sisältämällä TrafficToolbox:lla (samankaltainen kuin Traffic Tools, mutta simun sisällä käytettävä, ja (minun mielestäni) paljon monimutkaisempi), mutta minä en siinä onnistu.

Joten tarvitsen autom. asennuksen.

Ja sitten siihen asiaan: Jos sinua kiinnostaa, niin olisi hienoa saada mahdollisimman monia autom. asennuksella tulevia plaaneja, erityisesti Finnairista, sitten SaS ja Virgin airlines. Näitähän ei WoAI:lta löydy... Myös muut kelpaa (jos on halua tehdä  ::)), mutta nämä olisivat mukavat. Kuten myös rahtiliikenne ja muuta tilpehööriä, mitä mm. EFHK:lla on olisi tervetullutta, mutta se laajentaa asiaa jo niin paljon, että menisi varmaan kuukausia saada sellaiset tehtyä, joten pelkästään Finnairikin olisi aivan mahtava saada...  Ja niitä plaanejahan on varmaan mm. PAI:n sivuilla, niin ei oikeastaan tarvisi kuin koneet(joita kai myös saa PAI:lta) ja automaatti asennuksen.

Tämä tietysti, jos koneet /asennus toimivat FSX:ssä, ainakin Finncomm toimii, kiitos!  ;)

Edit: Unohtui kysyä, miten nuo FinnComm:n plaanit toimivat ruuhkan kannalta, eli ovatko ne kaikki päällä, jos on esim. 1% traffic, vai tuleeko lisää FinnCommin liikennettä, jos kasvattaa traffic% (jolloin myös default AI tulee kuvaan, ellei poista sitä)? Jos tulee lisää/ suurempi traffic%, voiko sitä muuttaa jotenkin? kyseessä siis fsx, eikä TT taida toimia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiva kun kysyit luvat maalausten käyttöön. ;) Eipä sillä, ihan hyvä tuo on sellaisille, jotka ei osaa itse asentaa AI-liikennettä. Eri asia sitten mitä mieltä plaanien ja empun maalauksen tekijät olis tuosta paketista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juhana: Tässä projektissa saattaa hieman kestää, mutta tarkoituksena olisi tehdä ensin suomalaiset ja sitten ulkomaalaiset lentoyhtiöt.

Kiva kun kysyit luvat maalausten käyttöön. ;) Eipä sillä, ihan hyvä tuo on sellaisille, jotka ei osaa itse asentaa AI-liikennettä. Eri asia sitten mitä mieltä plaanien ja empun maalauksen tekijät olis tuosta paketista...

Tiesin tuon ja arvasin, että tulee sanomista. Sen takia pisti hitusen omatunnolle tuo homma, mutta kun pojat tarvitsivat vain nämä yleisesti jaossa olevat lisäosat yhteen asennettavaan pakettiin ja tarkoitus oli poistaa se heti kun asianomaiset olivat saaneet pakkauksen. Olen tekemässä aivan omatekoisia AI-liikenteitä, mutta tämä vie ERITTÄIN paljon aikaa. Re-paintit olen jo osalle Finnairin koneista maalannut ja niihin olen suhteellisen tyytyväinen. Noiden aikataulujen kanssa on sitten hirmuinen säätäminen, että niistä saisi mahdollisimman realistiset.

Pyydän vielä anteeksi tuosta lupaa kyselemättä julkaisemista, mutta korostan, että tämä oli vain kokeilua tulevaa varten. Uskallan sanoa, että ensimmäinen täysin omatekemä paketti ilmestyy n. kuukauden kuluttua, joka siis sisältää koko Finnairin ryhmän liikenteet!

Niin ja tietysti apua saa tarjota projektin edistymisen kannalta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Niin ja tietysti apua saa tarjota projektin edistymisen kannalta!

No saat käyttää noita kahta Finncomm -painttia, Aero-painttia sekä EMB-170, EMB-190, MD-11 ja A340 paintteja. :). On muuten kumma homma, ettei World of AI ole vielä tehnyt Finnairin pakettia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, Henri, että olet tekemässä Finnairille!

Ja tosiaan, en tullut ollenkaan ajatelleeksi tuota tekijänoikeutta. Olen samaa mieltä, että ei pidä käyttää mitään toisen tekemää, ellei siihen ole lupaa.

Ja miten se WoAI toimii, eli onko siellä joku tekijätiimi, joka tekee modelit, teksturet ja plaanit itse, vai voiko sinne lähetää itse tekemiään paketteja, kuten PAI:ssa kai on, siis ainakin siellä on suomalaisia tekijöitä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ja miten se WoAI toimii, eli onko siellä joku tekijätiimi, joka tekee modelit, teksturet ja plaanit itse, vai voiko sinne lähetää itse tekemiään paketteja, kuten PAI:ssa kai on, siis ainakin siellä on suomalaisia tekijöitä...

WoAI kasaa pakettinsa itse jo olemassa olevista plaaneista ja parhaista saatavilla olevista AI-mallinnuksista ja painteista. Jos niillä jokin foorumi on, niin siellä varmaan voi pyytää jotain pakettia. Mene ja tiedä.

Edit: vedetäänpäs hieman sanoja takaisin päin: http://www.world-of-ai.com/Forum/viewtopic.php?t=34

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No saat käyttää noita kahta Finncomm -painttia, Aero-painttia sekä EMB-170, EMB-190, MD-11 ja A340 paintteja. :). On muuten kumma homma, ettei World of AI ole vielä tehnyt Finnairin pakettia.

Hienoa! Vähentää työtaakkaa nimittäin huomattavasti, kun ei tarvitra kaikkia paintteja vääntää itse. Erityiskiitokset tylee sitten Read Me:hin.  :)

Hienoa, Henri, että olet tekemässä Finnairille!

Ja tosiaan, en tullut ollenkaan ajatelleeksi tuota tekijänoikeutta. Olen samaa mieltä, että ei pidä käyttää mitään toisen tekemää, ellei siihen ole lupaa.

Tämä on ollut mielessä, että näitä olisi kiva ruveta väsäilemään, koska näille on suhteellisen paljon tarvetta. Työtä kuitenkin hommassa on.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on ollut mielessä, että näitä olisi kiva ruveta väsäilemään, koska näille on suhteellisen paljon tarvetta. Työtä kuitenkin hommassa on.  :P

En tiedä paljoa plaanien ym. tekemisestä, eli miten teet ne? Kirjoitatko ne vain TT:llä vai jotain muuta? Ja millainen tiedosto itse asiassa on .bgl(uteliaisuuttani kysyn, googlettamalla ei löytynyt mitään...)?

Ja samoin installeri, miten sait paketista automaattisesti asennettavan? Oliko siihen joku ohjelma?

Kiitos vastauksistasi, ja jos nyt vastaukset menee pitkiksi, niin unohda ja tee Finnairin pakettia sen sijasta  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näiden plaanien tekeminen ei ole mitään kovin helppoa hommaa. Suurimmaksi osaksi käytän muistiota ja siihen avuksi "legien" luomiseen käytän "Traffic Changer"-nimistä ohjelmaa. Plaanien teossa pitää vertailla omia plaaneja toisten tekemiin plaaneihin ja niistä saa sitten inspiraatiota. Netistä pitää myös tutkiskella lentojen lähtöaikoja ja chartterlentojen kanssa käyttää mielikuvitusta ja tehdä kaikkea muuta kivaa liikenteelle.

Mutta minusta se on suhteellisen mukavaa.. Aloitin äsken plaanien teon perus-reittilennoilla. Hiljaa hyvä tulee!  :)

TT:tä tarvitsee vain liikenteen muistioiden tietojen .bgl:ksi muuttamiseen.

.bgl on yksi tiedostoformaatti toisten joukossa, jota en osaa sen tarkemmin kuvailla. Esim. maisemoiden scenery-tiedostot, ai liikenteet ym. ovat .bgl-tiedostoja. Eli noissa "taffic.bgl"-tiedostoissa on aikataulut, lentokoneiden nimet (tämä yhdistää koneet Aircraft-kansiossa oleviin koneisiin) ja käytettävien lentokenttien koordinaatit.

Tuo ohjelma, jolla pystyy tekemään .exe-tiedostoja on ilmainen Clickteamin Install Creator.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näiden plaanien tekeminen ei ole mitään kovin helppoa hommaa. Suurimmaksi osaksi käytän muistiota ja siihen avuksi "legien" luomiseen käytän "Traffic Changer"-nimistä ohjelmaa. Plaanien teossa pitää vertailla omia plaaneja toisten tekemiin plaaneihin ja niistä saa sitten inspiraatiota. Netistä pitää myös tutkiskella lentojen lähtöaikoja ja chartterlentojen kanssa käyttää mielikuvitusta ja tehdä kaikkea muuta kivaa liikenteelle.

Todelliset HC-AI-vääntäjät käyttää jotain valmista ohjelmaa, joka osaa hakea lentotiedot esim. lentoyhtiön PDF-aikataulusta tai FedTravel -palvelusta. Ohjelma kasaa plaanit valmiiksi ja tekijälle ei jää periaatteessa muuta hommaa kuin plaanien "siistiminen" ja paketin kasaaminen. Muistaakseni edesmenneen Most Realistic AI:n jannut tuon ohjelman kehitteli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, ihan mielenkiintoista..

Itsekin olen FS2004:ään TT:llä tehnyt plaaneja, tai sitten valmiita plaaneja lisänny, se oli kanssa ihan mukiin menevää hommaa...

Mutta itse en tätä uutta FSX:n omaa TrafficToolbox:a oikeen ymmärrä, mutta eiköhän sekin siitä sitten, kun vähän perehtyy ja selaa nettiä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todelliset HC-AI-vääntäjät käyttää jotain valmista ohjelmaa, joka osaa hakea lentotiedot esim. lentoyhtiön PDF-aikataulusta tai FedTravel -palvelusta. Ohjelma kasaa plaanit valmiiksi ja tekijälle ei jää periaatteessa muuta hommaa kuin plaanien "siistiminen" ja paketin kasaaminen. Muistaakseni edesmenneen Most Realistic AI:n jannut tuon ohjelman kehitteli.

Tuollaiselle olisi kyllä käyttöä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Tosiaan kaksi ohjelmaa, jotka helpottavat suuresti noita AI-plaanien vääntämistä ovat Most Realistic AIn ohjelmat PDB Reader ja MRAI Compiler. Kumpikin löytyy osoitteesta http://www.ahhnet.com/mrai/download.php?cid=5

Tuo PDB Reader osaa siis lukea lentoyhtiön lennot FedTravel -palvelusta ja muuttaa nuo lennot MRAI Compilerin käyttämään muotoon, joka sitten tekee suoraan ne kolme tarvittavaa .txt tiedostoa. Ei oikeasti ole läheskään niin vaikeaa kuin aluksi tuntuu. Ainoat ongelmat noissa ovat ne, että ensiksi FedTravelin tiedoissa saattaa olla virheitä tai puuttuvia lentoja, eivätkä ne sisällä charter-lentoja. Toiseksi MRAI Compiler tekee plaanit melko nätisti, mutta kasaa joillekin koneille hyvin paljon lentoja, ja joillekin sitten vaan muutaman. Nuo joutuu korjailemaan käsin ja varsinkin MRAI Compilerin tuotoksen siistimisessä voi mennä aikaa. (Minulla menee aina monta tuntia Finnairia siistiessäni, :-[ mutta teen sen kyllä huolella). Mutta välttäähän ainakin paljon mekaanista työtä :thmbup: Itse plaanien teko ei siis kyllä ole kovinkaan vaikeaa, mutta kun niiden pitää olla täydelliset... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt alkoi kiinnostaa itseäkin.. Ajattelin tehdä testiksi itselleni Blue1 Kesä 2007 Ai paketin. Nyt kun yritän ladata tuota PDA tiedostoa FedTravelista, se tulee .prc tiedostomuodolle jota PDBReader ei ymmärrä.. Mitä teen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Harri! Nyt on vielä yksi ongelma. Kun olen tehnyt tuosta pda tiedostosta tekstitiedoston PDB readerilla, avaan MRAI compillerin ja painan Open Timetable. Valitsen sen tekstitiedoston mutta mitään ei tule näkyviin! Mitä teen väärin?

Edit_ Sehän ei edes tule tekstitiedostona, vaan .CSV -tiedostona.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään