Guest Welmu

Simulisurit ja asiakaspalvelu

6 viestiä aiheessa

Laitan tämän tälle alueelle, kun en ole varma, kuuluko tämä simukeskusteluunkaan, modet voi tarvittaessa siirtää.  :-\

Tsekkailin tässä taas vaihteeksi parin simulisurin (jääköön nyt nimet mainitsematta, en halua tämän kohdistuvan

mihinkään tiettyyn) sivuilta, onko mitään tietoa, koska niistä saadaan FsX-versiot. Kummastakin on uusi versio kyllä tulossa.

Nykyään on kovin yleinen tapa, että kun jollain foorumilla kysellään tuollaista, niin vastaus on "se tulee silloin kuin tulee".

Ymmärrän hyvin, etteivät firmat halua sitotua mihinkään tiettyyn päivämäärään, mutta minusta kuitenkin tuollaisten vastausten

antaminen asiakkaille tai ainakin potentiaalisille asiakkaille on vähintäänkin tylyä. Mitä pahaa siinä olisi, että kerrottaisiin silloin tällöin

jotain lisurin tilanteesta ja vaikka sen hetkinen tavoiteaikataulu? Sopivilla sanavalinnoilla ei sitoudu mihinkään eikä saa

jälkeenpäin haukkuja myöhästelystä.

Olen itse hommissa isohkossa yrityksessä atk-puolella ja jos meidän asiakas (vaikka ovatkin firman sisäisiä) pyytäisi minulta tietoa,

koska jonkin projektin pitäisi olla valmis, en mitenkään voisi vastata että "kyllä se sitten on valmis kun on valmis". Tai ajatelkaapa sellaista

tilannetta, että olette autoliikkeessä tilaamassa uutta autoa ja kysytte myyjältä, koska saatte autonne, millainen toimitusaika autotehtaalla on

ja myyjä toteaa että "olkaa nyt vain kärsivällinen, saatte autonne sitten kun se tulee". Luultavasti suurin osa vaihtaisi autoliikettä ellei jopa

koko merkkiä tuossa vaiheessa. Nämä olivat toki vähän kärjistettyjä esimerkkejä, mutta asiakas se softan ostajakin on.

Anteeksi nyt vain vuodatus, mutta alkoi harmittaa tämä.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johan itse vastasit siihen, ne tulee kun ne tulee. Se on hyvä etteivät anna mitään tarkkaa päivämäärää, muuten ihmiset olisivat heti sinä päivänä kinuamassa sitä ja kehittäjät saisivat haukut kun se ei ole valmiina. Ja helpottaa odottamistakin kun ei ole tarkkaa päivää tiedossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johan itse vastasit siihen, ne tulee kun ne tulee. Se on hyvä etteivät anna mitään tarkkaa päivämäärää, muuten ihmiset olisivat heti sinä päivänä kinuamassa sitä ja kehittäjät saisivat haukut kun se ei ole valmiina. Ja helpottaa odottamistakin kun ei ole tarkkaa päivää tiedossa.

Kyllä hän minusta sanoi selvästi, että olisi kiva olla suuntaa-antava päivä/kuukaus/vuosi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitavat nuo simulisäosafirmat olla aika pieniä (vaikka monet näyttävätkin netissä ehkä suuremmilta) ja näppituntumalta vielä heittäisin että suurin osa tekee työkseen jotain ihan muuta. Tästä kun lähdetään niin totuus on se että on aivan täysin mahdotonta antaa mitään päivämääriä. Ja kun niin tekee, niin 95% niistä päivämäärä-ennusteista kusee, jolloin homma alkaa taas alusta kahta kauheampana. Nyt on huhtikuu, eräs lisäosa-firma lupaili isohkoa lisäosaa vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä.... aika loppui, mitään ei näy. Ei se oikeasti hyödytä sekään että antaa ymmärtää jotain ja sitten projekti taas siirtyy niin kun nuo näyttävät tekevän.

Toki se, että kertoo missä mennään, on ihan asiallista ja sen voi siis kertoa ihan asiallisesti, mutta ehkä simulisurien kanssa kannattaa olla vain kärsivällinen, ne tosiaan valmistuvat sitten kun valmistuvat. FSX kanssa tilanne on varmasti vielä nihkeä muutaman kuukauden, niin moni asia meni uusiksi että lisäosien tekijöiden täytyy itse ensin opetella uuden simun metkut, bugit sun muut ja kehittää sitten keinot default ratkaisujen kiertämiseen.  :P Kuulostaa tyhmältä, mutta MSFS ei sinällään defaulttina oikein tarjoa mitään hienoja ratkaisuja kunnon lisäosien toteuttamiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toki se, että kertoo missä mennään, on ihan asiallista ja sen voi siis kertoa ihan asiallisesti, mutta ehkä simulisurien kanssa kannattaa olla vain kärsivällinen

Juu, kyllähän minä kärsivällinen olenkin, eikä minua niin haittaa vaikka joku lisuri myöhästyisikin, mutta minusta vain olisi mukavampi kuulla se ihan suoraan.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma onkin usein se, ettei moni FS-lisäosien tekijä/markkinoija/myyjä välttämättä pysty yhtään arvioimaan kuinka kauan jonkin tietyn lisurin muuttaminen X-yhteensopivaksi kestää. Varsinaisesta tekijästä ja käytetyistä tekniikoista kumminkin riippuu, riittääkö pelkkien tekstuurien konvertointi vai pitääkö esimerkiksi mittarien koodia muutella.

Sinänsä katsoisin kyllä kaikkien yleisimpien lisäosafirmojen panostaneen riittävästi valikoimansa päivittämiseen ja päivityksistä tiedottamiseen.

Ainoa jossa olisi ehkä kritisoimista, lienee Peter Dowson (FSUIPC:n tekijä), joka on varmaan ilkein vanha äijä lentosimufoorumeilla (meikäläisen lisäksi).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään