Guest macklin

Mielestäsi paras lentomallinnus?

12 viestiä aiheessa

Moro!

Ajattelin tällaista kyselyä vaikka en henkilökohtaisesti ole kovin innokas näihin kyselyihin. Eli mikä on paras lentomallinnnus kone mielestäsi, yksi kone hyväksytään, ei ulkonäkö tai muu. Siis kone vastaa parhaiten niitä odotuksia joka sinulla on kyseisestä masiinasta eli lentää siten kuin kuvittelet oikean kooneen tekevän. Oma suosikkini on ja niitä on kaksi koska aloitin tämän SGA A300B4-200 ja JCA MD82. On myös muutamia ei montaa jotka ovat hyviä mutta johonkin on raja vedettävä. Sen verran tiedän että paneelillakin on merkityksensä miten kone käyttäätyy, unohdetaan tämä.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen lukenut useiden RW pilottien kertomuksia Boeing 767:n lentofiiliksestä ja sen käyttäytymisestä ja niiden pohjalta LDS tuntuu käyttäytyvän just tarinoiden mukaisesti. Pehmeä, kevyt, konstailematon, ei rankaise virheistä, kestää kuritustakin sekä on todellinen nautinto sorvata käsin. :)

Samat fiilikset kuin nyt jo hävineen Leisure Internationalin kapteeni Dave Henryllä, "767 on luotettava kone jonka uskaltaa lentää lähes minne vain" (tjsp.) :thmbup:

Myös RealAirin Cessnan lentomallia usein kehutaan ja olen sen myös mukavaksi ja RW Cessnapilottien kuvausten perusteella hyvin laadukkaaksi kokenut. Ja myös Dreamfleetin Baroni on aivan huippu lentomallinnukseltaan, taisi jokin saksalainen koulu käyttää sitä yksimoottoritilanteiden simuloimiseen jos oikein muistan...

Mutta parhauttahan/todellista realistisuutta en voi sanoa kun en ole oikeita koneita lentänyt. Se (ikävä tosiasia ;D ) täytyy aina muistaa kun lentomalleja vertaillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no, paha sanoa LDS:stä kun olen oikeaa lentänyt niin vähän  ;D Noissa isoissa koneissa on aina se että Jonkun Kummin Kaima joka on lentänyt Cessnaa joskus on sanonut että se on ihan ku oikea ..  :-[  Eli melkoinen uskon asia kun ei ole mitään vertailukohtaa. Tiettyhän noissa tarkoituskin on luoda illuusio siitä että lentää aitoa härveliä, eli sen pitää tuntua uskottavalta, ja toimia käsikirjan suoritusarvojen mukaan, siinä ollaan jo varsin pitkällä.

Dreamfleetin Archer oli oikeasti saman oloinen kuin aito, sopi vallan mainiosti harjoitteluun kun tyypitin OH-PKT:tä taannoin.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:ssä tuntuisi muuten yleensä ottaen olevan "parempi" lentomalli kuin FS9:ssä. "Leijaefekti" (miten tuon nyt osaisi selittää?) on vähentynyt ja koneita on luontevampi lentää. Siitä en tiedä kumpi on lähempänä totuutta, FSX vai FS9, mutta lentomallin osalta mieluummin lennän FSX:llä.

Entäpä missä commercial passenger jet:ssä on lähinnä oikeaa oleva systeemimallinnus? LDS? F1ATR? Maddog 2006? Tulevasta Airliner-XP:n bussista ei liene vielä niin tarkkaa tietoa että osaisi tässä suhteessa sanoa jotain?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun ei ole lentokokemusta oikeasta koneesta, mutta koulutussimusta on, vastaan tähän, että Aeroworxin King Air B200, sekä Dreamfleetin A36 Bonanza.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahdoton kysymys. Tarvis olla kokemusta jokaisesta lempikoneesta myös irl. Millä tavoin B747 tai B767 tuntuu samanlaiselta tai erilaiselta kuin oikean lentäminen? Ei voi sanoo. Numeroista voi jotain päätellä, jos niiden pääle ymmärtää, mutta ei sekään ole sama asia.

Eli kun olen todistanut, että kysymys on mahdoton vastata (mutta mielenkiintoinen!) enkä ainakaan minä voi vastata tähän muuta kuin kertomalla omat arvelunsa ja veikkauksensa onkin aika vastata: Carenadon uusimmat tuotokset. Luulen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokemuksen pienellä rintaäänellä:

Aeroworxin B200

Dreamfleet A36

Realair C172

Dreamfleet AITO eli alkuperäinen Archer II

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta JCAn MD sarja on erittäin hyvä (kokeilin jo melkein kaikki MD-80 koneet ja tähän jäin)

Geoff

Moro!

Asiasta kolmanteen kenen lentomallia käytät SGA:n, JCA:n, LAGON vai Stellanin?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään