Pekka Holopainen

Mistä ostatte maksulliset lisäosanne (lista)

16 viestiä aiheessa

Äskettäin tällä foorumilla käyty keskustelu verkosta ostamisesta herätti tällaisen ajatuksen:

Voisimme listata tähän sellaisia FS-verkkokauppiaita, joiden kanssa hommat ovat hoituneet hyvin eli tuotteet ovat olleet ostamisen arvoisia eikä maksujen tai toimitusten kanssa ole ollut ogelmia.

Itse en ole ostanut fs2004:een kuin yhden maksullisen lisäosan eli Peter Dawsonin PSUIPC.dll:n Simmarketista: http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=539. Ohjelmanhan voi ladata melkein mistä vain ja maksu hoitui kätevästi Visalla. Ohjelman lukituksen avaava koodi tuli nopeasti sähköpostissa maksun hoitamisen jälkeen.

Toisena voisin mainita UbiSoftin, josta hankin vuosi pari sitten IL2 Forgotten Battles-ohjelman hintaan (muistaakseni 9,90€ - ei paha) download-versiona. http://www.ubi.com/US/Games/Info.aspx?pId=128 . Maksu hoitui niin ikään Visalla. Ei ongelmia.

Itse fs2004-simu tuli ostettua ihan tavan (pohjoiskarjalalainen versio sanalle tavallinen ;-) kaupasta Joensuusta. En maksanut siitäkään enempää kuin 19 jöröä.

jatkuuko...?

Pekka

P.S.  Joku voisi aloittaa "mustan listan" vastaavasti niistä paikoista, joiden kanssa on ollut ongelmia: maksut eivät ole hoituneet kunnolla, toimitukset ovat tökkineet, tuotteet ovat olleet ala-arvoisia, jne...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No itse olen käyttänyt jonkinverran Verkkokaupan palveluita ja on toiminut hyvin. Vaikka toimitusajat on usealle tuotteelle pitkät niin hyvin on silti toiminut.

Tilauksen etenemisestä tulee tietoa sähköpostiin ja myös tekstiviestinä kännykkään. Maksutapojakin on useita. Viimeisin tuote jonka olen sieltä tilannut on

tuo Flight1:n Atikka. Eli  http://www.verkkokauppa.com/          mutta tuo siis vain yksi monien joukossa.  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flight1:n systeemit on olleet muutaman kerran käytössä, sieltä saa paljon juttuja (mm. dreamfleetin koneita ja realityxp:n juttuja) ja homma on pelannut hyvin.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Useimpien valmistajien omat webbikaupat (esim. Aerosoft tai MegaScenery) ovat yleensä ihan luotettavia.

Tosin Jenkeistä tilatessa kannattaa muistaa, että tullitta selviää vain tosi pieniarvoisella tilauksella.

Tuo raja on muistaakseni 45 euroa ja periaate on niinkin fiksu, että postimaksut lasketaan mukaan.  :thmbdn:

Itse menin tuohon lankaan viime kesänä tilatessani pari MegaSceneryn maisemaa. Jouduin hakemaan pakettini

EFHK:lta tullipostista (no olisivat lähettäneet keskustaan, mutta siihen olisi mennyt päivä tai pari ja sitäpaitsi

tuosta tuli hyvä tekosyy mennä kentälle) ja maksamaan jos nyt oikein muistan parisen kymppiä tullia.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

www.flight1.com, tuo kaupan koneelle :P

Flight 1 installerit on monta kertaa hyväksi todettu tapa ostaa, tuotteen saa välittömästi käyttöönsä eikä koskaan ole ollut ongelmia toimituksen kanssa, kun lisäosahan on jo koneella ennen ostamista (Flight1 installerissa).

Itse en tykkää ostaa FS lisäosia paketeissa koska sillon olisi riski että tulee ongelmia toimituksen kanssa. Ja yhtä hyvin ne voi sitten itse polttaa DVDlle vaikka useampi lisäosa samalle (toki teen vielä toiset backupit keystä ja kuitista).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin Jenkeistä tilatessa kannattaa muistaa, että tullitta selviää vain tosi pieniarvoisella tilauksella.

Tuo raja on muistaakseni 45 euroa ja periaate on niinkin fiksu, että postimaksut lasketaan mukaan.  :thmbdn:

Jos hankkii lisäosan suoraan downloadattavana versiona, ei kukaan kysele tulleja. Pankkiin tai luottokunnalle tilauksesta tosin menee tieto, mutta ei liene heidän intressissään ilmoitella tullille (tokko edes pankkisalaisuus salliikaan sitä).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos hankkii lisäosan suoraan downloadattavana versiona, ei kukaan kysele tulleja. Pankkiin tai luottokunnalle tilauksesta tosin menee tieto, mutta ei liene heidän intressissään ilmoitella tullille (tokko edes pankkisalaisuus salliikaan sitä).

Downloadina ei tule mitään tulleja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, mutta ihan kaikkea vain ei saa downloadina, kuten esimerkiksi monia foto-maisemia. Muuten suosin itsekin downloadia.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FlightSimShop.se

Ostin Level-D 767-300ER :n halvimmalla mahdolisella postimaksulla.

Viikon kuluttua kolahti postiluukku ja samana päivänä oli visalta veloitettu.

Ihan jees toimintaa :D

raimo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaaha, juuri kun pääsin sanomasta, että useimpien firmojen omat webbikaupat toimii hyvin, tuli sitten ongelmia.

Horizonilla oli vähän aikaa sitten synttäriale, kaikki tuotteet -50%. Tilasin sitten kaksi osaa uudesta Englannin fotomaisemasta, halvalla kun sai.

Tein tilauksen 24.2. ja 28.2. tuli maili, jossa sanottiin, että tilaukseni on pending-tilassa, koska heiltä on loppunut toinen tilaamistani tuotteista ja

saavat sitä noin viikossa. No eipä tuo mitään, sattuuhan sitä joskus, eikä minulla ollut kiirekään tuon asian kanssa.

Mutta eipä tuossa ollutkaan kaikki, vaan 8.3., viime torstaina sain uuden mailin, jossa valiteltiin sitä että heillä on tehty joku varaston muutto,

eivätkä he jostain syystä pääsekään koko uuteen varastoon vielä sillä viikolla käsiksi ja että maanantaina 12. päivä heidän pitäisi saada kamat ulos ja lähettää ne eteenpäin.

Vielä tähän mennessä ei ole tullut mitään vahvistusta, että tilaukseni olisi mennyt eteenpäin.

Siis mitä helkkarin asiakaspalvelua tämä nyt sitten on olevinaan?  >:( :thmbdn:

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitä helkkarin asiakaspalvelua tämä nyt sitten on olevinaan?  >:( :thmbdn:

No sitä että he ilmoittavat missä mennään.  ;) Pahempi olisi jos mitään ei olisi kuulunut 24.2. jälkeen, eikä tuo minusta vaikuta niin huolestuttavalta vielä tässä vaiheessa. Huono tuuri kyllä, sitä ei voi kieltää, mutta olen minä kyllä joskus odotellut pakettia Amazoniltakin viikkokausia. Ei vain aina homma toimi, mutta en  minä sitä kyllä ihan heti lajittelisi huonoksi asiakaspalveluksi. Se kun ei auta yhtään että menee tiskille huutamaan, kun tuotetta ei ole niin sitä ei ole. Ja jos sitä on lisää tilattu niin se tulee sitten kun tulee.

Niin ja minusta Flight1 on ylivoimaisesti paras, mutta kaikki muutkin on kyllä toimineet ja lisäosia on tullut ostettua liikaa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama "liike" josta tulee noita lisä-osia ostettua.

• FSD-International www.fsd-international.com
  • Flight1 www.flight1.com
  • SimMarket www.simmarket.com
  • Just Flight www.justflight.com
  • Dreamfleet www.dreamfleet2000.com
  • Aerosoft www.aerosoft.com
  • FlyTampa www.flytampa.com
  • Simflyers Scenet www.simflyers.net

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitä että he ilmoittavat missä mennään.  ;) Pahempi olisi jos mitään ei olisi kuulunut 24.2. jälkeen,liikaa. 

No kieltämättä minä vähän kiehahdin liikaa, kun olen tässä odotellut pakettia.  :)

Toisaalta nyt on kulunut no neljättä päivää maanantaista ilman mitään tietoa, missä mennään.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä muutaman tunnin ajan koittanut ladata Flight1 ATR:ää tuolta Flight1.comista. Installeri kuitenkin ilmoittaa: Recovering from error..., odottaa minuutin ja taas sama homma eli ei aloita lataamaan. Tuossa se on taustalla koko aamun yrittänyt, mutta ei vielä ole onnistunut aloittamaan. Töitäkin tässä pitäisi tehdä joten en oikein ehdi eri foorumeita selaamaan ;D . Kysynkin onko täällä tiedossa miten yleinen probleema tämmöinen on? Liittyykö palomuuriin tms. vai olisiko linjoilla ruuhkaa? Koneessani on F-securen palomuuri "vakioasetuksilla". Kiitokset jo etukäteen vastauksista.

-Mika K.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään