Ilari Kousa

Viritetyt vehkeet ja FSX

6 viestiä aiheessa

Olen tässä hieman viritellyt ylikellottamalla tietokonettani, joka perustuu Core2 Duo X6800-suorittimeen jonka natiivikellotaajuus pn 2.93 ghz. Se käy tällä hetkellä vakaana 3.12 ghz nopeudella. Myös pci express väylän nopeutta ja ram-väylänopeutta on nostettu hieman. Saan tällä hetkellä Aerosoft Budapest-maisemassa (yksityiskohtainen) 20-25 fps täydellä AIlla. (MyTraffic X 5.0b). Kannattaa siis kokeilla jos uskaltaa!

Muistaako muuten kukaan, miten fs:n saa näyttämään keskimääräisen FPS:n?

Ilari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa siis kokeilla jos uskaltaa!

Siis ei kannata. Kellottaa kuinka vähän tahansa osien käyttöikä lyhenee huomattavasti. Eli joutuu ostamaan uudet osat aikaisemmin, joka on kallista.  Lisäksi kellotuksessa on iso riski tuhota kone, ja korjaaminenkin maksaa.

Joten: Miksi ei osta samanatien kunnon osia niin ei tarvitse kellottaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on kyllä totta, tosin eipä taida tällä hetkellä olla kokoonpanoa, jossa FSX pyörisi tyydyttävästi. Tämä on tällainen hätäapu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ei kannata. Kellottaa kuinka vähän tahansa osien käyttöikä lyhenee huomattavasti.

Mikä on vanhin prosessorisi jota olet käyttänyt? Niin, tehojensa puolesta prosessorien elinikä on todella lyhyt. Hyvällä jäähdytyksellä prosessorinsa elinikää lyhentää, mitä, 20%. Itse ainakin kellotan, sama se missä kunnossa se prosessori on kun uuden ostamisen aika tulee. Koska rikki sitä en saa ennen kuin se on tehonsa puolesta vanhentunut. Ja muutenkin tietokoneen osissa on ns. tehoja varastossa, kun valmistajat asettavat tietyt rajat, että takuukorjauksia tulisi mahdollisimman vähän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on ihan asiallinen ketju, mutten voi sille mitään että mitä kauemmin olen katsonut tämän ketjun otsikkoa, sen on ihan jostain syystä alkanut tuntua aika huvittavalta.   ;)

Ehkä mulla on sitten jotenkin likainen mielikuvitus, mene ja tiedä...   ;D

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään