Guest assi42

Lisäosakoneiden ostotapoja

16 viestiä aiheessa

Illat

Kertokaas siskot ja veljet kuinka ostatte/maksatte hankkimanne

lisäosakoneet?

Itse olen mieltynyt tuohon (F1:n kauppaamaan) D-Level 767 lentolaitteeseen mutta kun

tuo Visa numeron lähettely arveluttaa, vai onko syytä arveluttaa??

Raimo

Paappasarjan simuoppilas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Illat

lisäosakoneet?

Itse olen mieltynyt tuohon (F1:n kauppaamaan) D-Level 767 lentolaitteeseen mutta kun

Raimo

Paappasarjan simuoppilas

Ei ole mitään syytä arveluttaa! Itekkin tilaillu tuolta noita vehkeitä eikä mitään probleemia! Eli visa electronilla itse noita tuolta hankkinut 8) Itseasiassa itteekin vähän arvelutti alussa mutta kun tuli kommenttia että ihan luotettavaa hommaa on niin kyllä sitä sitten tuli visaa vinguteltua  :P

Siis ainakin nämä isommat ja tunnetuimmat lafkat on täysin luotettavia ja turvallisia (F1, PMDG, PSS jne). Itsellä ei olekkaan muualta kokemuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon LDS:n 767:n saa muuten Suomestakin, esimerkiksi Verkkokauppa myy sitä.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon LDS:n 767:n saa muuten Suomestakin, esimerkiksi Verkkokauppa myy sitä.

- Ville -

On vaan aika kallis ja pitkä toimitusaika. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

lisäosakoneet?

Minulla homma menee näin (on mennyt jo niin kauan kuin Internetissä olen liikkunut).

Kun tiedän mitä haluan, aloitan esimerkiksi "googlaamalla" mistä kyseisen tuotteen saisin halvimmalla (myyntihinnan, rahdin mahdolliset verot ja tullit, jos tilaan ulkomailta, jne huomioiden).

Tämän jälkeen selvitän kyseisen firman taustoja. Tähän asti ihan _terve järki_ on toiminut (kop, kop...) eli jos firma on jotensakin tunnettu maailmalla/Suomessa on se myös yleensä luotettava. Ihan mihin tahansa postilokero-osoitteeseen en luottokorttini tietoja anna.

Selvitän mikä maksutapa toimii ja suoritan tilauksen. Noin vuosi sitten säästin esimerkiksi pitkän penn... sentin tilaamalla tulostimeeni lisämuistia Saksasta. Suomesta tilaamalla olisi saanut pulittaa siihen nähden aivan älyttömästi (ei ollut sitä tavanomaisinta, jota jokaisella putiikilla on jopa varastossa, vaikka varastossa ei nykyään paljon olekaan). Mikä parasta heille kävi maksuksi IBAN-koodin välityksellä tapahtuva tilisiirto, josta ei tullut käytännössä lainkaan kuluja. Muisti on kevyttä tavaraa ja rahti ei näin ollen myöskään ollut kallis.

Aikoinaan 80- ja 90-lukujen vaihteessa, kun tietokonetavara oli Suomessa vielä kallista aivan kuten elektroniikka vieläkin kulutuselektroniikan osalta on - arvelen tähän syyksi maamme syrjäistä sijaintia. Tilasin jopa kokonaisia tietokoneita ulkomailta. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia (kop, kop...). Itseasiassa takuuvaihdot ja muut sieltä käsin pelasivat paremmin kuin siihen aikaan Suomesta. Palvelusta ei täällä silloin näköjään vielä tiedetty mitään. Kun keski-ikäinen (nelikymppinen) meni atk-liikkeeseen, sai lähinnä vain halveksuvia katseita osakseen.

Ihmiset eivät näyttäisi vieläkään tietävän maksavansa ylihintaa kun kävelevät lähimpään kulutuselektroniikkaliikkeeseen? Kumma juttu, sillä "jokamie... henkilön Internet" on jo keksitty. Hinnat maailmalla ovat vain parin klikkauksen päässä. 

Ennenvanhaan hintaerot monen muunkin tavaran kuin elektroniikan osalta esimerkiksi Suomessa ja Saksassa olivat järkyttävät. Satuin kerran samaan hyttiin saksanlaivalla erään kauppiaan kanssa. Istuttiin iltaa, juotiin ja juteltiin niitä näitä. Hän kertoi aivan avoimesti miten hän ostaa sitä ja sitä tavaraa Saksasta ja pistää sitten samaan Suomessa hintalapun, jossa on lisänolla perässä. Ja kuulemma menivät kuin kuumille kiville. Minun moraalini ei tuohon venyisi, vaikka sanotaankin, että hölmö ei ole se, joka liikaa pyytää vaan se joka maksaa. EU:n ja Internetin ehdottomia etuja on se, että maailma on sitä kautta pienentynyt eikä enää voi aivan niin törkeästi laittaa ilmaa hintoihinkaan.

Kerran 90-luvun alussa työpaikalle piti tilata lasertulostimiin lisämuistia. Kalikat maksoivat halvimmillaan Suomessa 2000 mk per muistikalikka eli n. 340 euroa. Tilasin samat jenkeistä ja laskujeni mukaan ne tulivat maksamaan rahteineen ja kaikkine muine kuluineen n. 600 mk (100 euroa) kappale.

Simulaattoriin en tosin ole hankkinut kuin yhden maksullisen lisäosan (eikä sekään ole lentokone tai maisema ;-). Tähän näyttää maailmalla riittävän mainioita ilmaisosiakin enemmän kuin ehtii/pystyy asentamaan.

Seuraava suurempi hankinta lienee digipakon (pirunmoista kähmintää sekin veronmaksajan selän takana) sanelema boksin hankinta. Järkevintä lienee ottaa saman tein uusi malli (ei sisällä todennäköisesti niin paljon yhteensopivuusongelmia), jossa on tallennus kovalevylle. Valitettavasti olen kaapelin piirissä ja voi olla vaikea löytää ulkomailta sitä edullista vaihtoehtoa meidän kaapeliverkkoomme. Silti tilaamalla verkosta Suomessakin säästänee jonkin verran. Tässä digiasiassakin on Suomessa pidetty aivan liian suurta kiirettä. Markkinatalous ei tältäkään osin näytä oikein toimivan täällä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On vaan aika kallis ja pitkä toimitusaika. :thmbdn:

Ahaa, se 767 näyttää loppuneen Verkkiksestä.  :'(

Ostin itse sieltä, eikä hinta ollut minusta yhtään paha, tuli vielä hyvä DVD:kin mukana oikeasta lennosta.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa, se 767 näyttää loppuneen Verkkiksestä.  :'(

Ostin itse sieltä, eikä hinta ollut minusta yhtään paha, tuli vielä hyvä DVD:kin mukana oikeasta lennosta.

Vapaana -2 kpl.

Viimeksi saapuneet erät:

1 kpl, perjantai 27.10.2006 20:09

Viimeksi myyty:

1 kpl, maanantai 30.10.2006 12:53

Hmm no aika paljon aikaa menee kyllä jos ostaisi sieltä LDS:n 767. :thmbdn:

Itse olen ostanut kaikki maksulliset lisäosat paitsi Swedflightin Arlanda Verkkokaupasta, ja olen ollut ihan tyytyväinen.

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Verkkokaupan  osto-osasto epäili, että heille ei enää tulekkaan

ko tuotetta mutta asiaa silti vielä "selvitetään" :(

Onko tosiaan niin, että suomessa ei kukaan myy tätä ja muita

Flight1 tuotteita?

Ilmeisesti FLIGHT 1 Sofware on tarpeeksi luotettava toimija, että

heidän kanssa voi luottokorttikauppaa käydä??

raimo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi, muuten tulisi Level-D ostos minulta. :(

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyyko Visa Electronilla ostamaan samalla tavalla kuin "oikealla" Visalla?  ;D

Pankista tänään kysyin ko asiaa ja sanoivat "kyllä voi".

raimo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyyko Visa Electronilla ostamaan samalla tavalla kuin "oikealla" Visalla?  ;D

Selviää kun katsoo ko. lisäosia myyvän puljun "Payment Methods" tai vastaavan nimisestä linkistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tosiaan niin, että suomessa ei kukaan myy tätä ja muita

Flight1 tuotteita?

Ilmeisesti FLIGHT 1 Sofware on tarpeeksi luotettava toimija, että

heidän kanssa voi luottokorttikauppaa käydä??

raimo

Meilläpäin on sellainen kauppa kun EB Games. Seuraavankerran kun Helsingissä päin pyörit niin Kampinkeskuksesta löytyy. Siellä on esim flight1 ATR, Ground Enviroment, Ultimate Terrain Europe, 767LVL-D, SUPER80(md-83),Wilco777, PMDG737-800/900, UK Holiday Resorts. Ja myös Tilt!Pelaajan Pelikaupasta oon löytäny vaikka mitä käytettynä, hyväkuntoisina ja edullisina. Esim Hercules C-130, DC9-30(professional), flight1 B727, King Air B200, Commuter Airliners ja monia muita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ohhoh! Enpäs ole tota huomannutkaan vaikka siellä olen pyörinyt. Ostin C-130:an Tiltistä uutena, kotelokin ihan haljeneena :thmbdn:

Pitäisi nyt vihdoin siirtyä ostamaan verkosta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ohhoh! Enpäs ole tota huomannutkaan vaikka siellä olen pyörinyt. Ostin C-130:an Tiltistä uutena, kotelokin ihan haljeneena :thmbdn:

Pitäisi nyt vihdoin siirtyä ostamaan verkosta ;D

No mä joudun melkeinpä joka päivä pyörimään jumbossa, niin tulee käytyä aina vilkasemassa. Nytkin taitaa vielä olla käytetty Spitfire hyllyssä ;D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin ruattista FlightSimShop.se nettikaupasta.

Heillä oli yksi Level-D 767-300 varastossa ja käytössä (VERIFIED by VISA) maksun varmistusssysteemi eli

varmennetaan osapuolet (ainakin ostaja  ;D) verkkopankkitunnuksilla.

Nyt vain :P odottamaan pakettia.

Raimo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään