Guest assi42

Ikkunointi jeesiä

7 viestiä aiheessa

Moi

Laitoin toisen littunäytön, näytönohjaimen digigtaaliseen liittimeen.

Ajatuksena on, että voin siirtää kaasuvivut ym, GPS:n radion jne

tähän toiseen näyttöön ja päänäyttöön jäisi perusmittarit ja näkymä.

Pitäisikö onnistua?

Minulla ei selvästikään ole "ikkunointi" hallussa kun välillä saan

GPS:n aukeamaan omaan ikkunaa ja siirrettyä toiseen näyttöön

ja välillä ei sitten millään.

Pitäisikö "Instrument panel" valikon alla olevat paneelit, kaikki

saada avattua omaan ikkunaansa ja siirrettyä sitten toiseen näyttöön?

Kertokaa mielipiteenne, mikä olis mielekkäin tapa hyödyntää

kahta näyttöä tällä tavalla kytkettynä samaan ohjaimeen.

Raimo

Paappasarjan simuoppilas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hemmetti, kertokaan nyt, kun kerran tiedätte (ei saa pitää kynttilää vakan alla) ;D

raimo

Edit: löytyi ratkaisu kun vaan sitkeästi kokeili, kokili ja vielä kerran kokeili ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa millä olen olen saanut simun muistamaan ikkunoiden (paneelien) sijainnit kahdella monitorilla on ollut olla käyttämättä full screen moodia.

Käsittääkseni FSUIPC.dll:n maksullinen täysversio tarjoaa mahdollisuuden luotettavasti määritellä ikkunoiden sijainnit, mutta tuo toimiiko full screenilla sittenkään en tiedä.

terv. Miika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Auttaako se yhtään että simussa painaa hiiren oikeaa nappulaa avatun paneelin tai sen osan kohdalla ja valitsee Undock window jolloin tästä ikkunasta tulee sellainen pieni erillinen ikkuna? Vähän vaikea selittää, mutta testata voipi itse käytännössä. Minulla ei ole kahta monitoria, olen vain huomannut että tuollainenkin toiminto on olemassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se Undock window on se avain kaikkeen kaasuvipujen, navigaatoori ym.toiselle näytölle siirtelyyn. Itse levitän usein näytön kahdelle monitorille (ATI ainakin mahdollistaa sen) eli leveydeksi tulee kaksinkertainen yhteen näyttöön verrattuna. Silloin on syytä käyttää 3D näkymää. Tulee aivan toinen fiilis lennellä. Nousut ja laskutkin saavat lisää paljon kun näkökenttä on jopa leveämpi kuin se Cessnan tuulilasi. Kiitotielläkin vauhdin tunne on aivan toinen. Ohjaimen parille nappulalle olen simun omilla määritteillä muuttanut "zoom in" ja "zoom out". Tällä pääsee helposti vaikkapa vaihtamaan VOR:n taajuuden suoraan kojelaudasta, ilma erillisen ikkunan avaamista. Toiset kaksi nappulaa taas muuttavat katselusuuntaa sivusuunnassa jne. Toinen näyttö on LCD ja toinen on vanha kuvaputki. Molemmat syytä olla kyllä laajakuva tapauksessa saman kokoisia.

Yksi mielenkiintoinen softa löytyy sivulta www.maxivista.com jos sattuu nurkissa olemaan vanha PC. Olen testannut normaalissa PC käytössä ja siirtely näytöltä toiselle toimii toimii hyvin verkon yli. En ole tosissaan testannut vielä simussa. Käykää hakemassa testiversio. Tämä softa mahdollistaa jopa useamman kuin kahden näytön käytön kahdella PC:llä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain kokeilun kautta toimimaan silleen, että laitoin "päänäyttöön" VC:n ja sitten

views->instrument panel->(esim.) overhead panel.

näin kaikki instrument panel-valikon paneelit aukeaa omaan ikkunaansa

ja voi hiirellä siirtää toiseen näyttöön.

raimo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve Raimo

Sitten kun olet saanut näytötö mieleisiksi, tallennat lennon esim johonkin asemalle  (ei sitten kiitotielle jos lentelet vatsimissa/ivaossa)  esim efhk ja gate 26. tallenna lento nimellä.

Sitten kun aloitat  lennon, valitse aloitus ruudusta valitse lento eikä siitä create a flight kohdasta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään