Tatu Kantomaa

Pieniä FISD päivityksiä

31 viestiä aiheessa

Olen tässä vähän säätänyt ja fiksaillut ja kikkaillut... ja lähetin kirjastoon 3 pientä päivitys-pakettia josta ne ovat varmasti saatavilla kunhan kirjastossa taas tehdään hommia.

1. EFRU (Ranua) flatten.

- Jos joku Ranualla päin lentää niin ainakin minulla ei vanha flatten toimi ja kone menee läpi kiitotiestä sen toisessa päässä. Korjaus on tässä paketissa.

2. EFKU Terrain fix

- Kuopiossa nousee vedet seiniä pitkin.... putki vissiin mennyt poikki ja palokunta on myöhässä.  ;D No anyway, eli koitin säätää sitä EFKU kentän pohjaa niin että ympäristö olisi mahdollisimman siisti. En saa kaikkia vesiä asettumaan paikalleen, mutta katsokaa itse, kyllä se paremmalta nyt näyttää.

3. EFRO ATC Tower

- Eli Rovaniemelle on rakennettu uusi torni. Otin torniin yhteyttä ja sain kuvia, joten näin päivitetään taas EFRO maisemaakin vaihteeksi. Upouusi torni....

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovasti näyttää erilaiselta

Niin niin, kyllähän tällä voorumilla tiedetään.  ;D

Piilotin Keskiviikkokyssärin tähän, kuvassa näkyvä torni ei tosiaan ole Rovaniemeltä vaan banaani on lainattu jostain muualta. Mistä?

Nämä sen sijaan ovat Rovaniemeltä, valehtelematta. (Vaikka tuo ekan kuvan torni olisikin 1000 kertaa hienompi...ja varmaan kalliimpikin)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi kylläpä sinä Tatu jaksat ahkeroida!

Kiitokseni jo etukäteen.

Kuinkas ne parannukset sitten laitetaan sinne omille paikoillensa?

Onkos niissäkin joku read mee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vireä eläkeläinen tuo Tatu :) Kiitos taas näistäkin.

Eikös niin ole monilla, että tekemistä ei ole ollut koskaan niin paljon kuin silloin kun ovat jääneet eläkkeelle.  ;D

Kyllähän näitä tällaisia pikku juttuja tekee kätevästi, eri asia sellaiset isot projektit jotka hirvittävät, eikä minulla kyllä sellaisia juuri nyt olekaan. FS projekteja siis.

Kuinkas ne parannukset sitten laitetaan sinne omille paikoillensa?

Onkos niissäkin joku read mee?

Totta kai on readme....  :) Ainahan noissa.

En nyt jaksa selittää kaikkia tässä, mutta EFRU ja EFKU päivityksissä pitää POISTAA bgl tai pari ja asentaa sitten uudet tilalle jotka eivät ole samannimisiä. Ihan helppo nuo on kuitenkin asentaa, ei pitäisi olla ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi eläkeläis-Tatulla on aina niin kiire?

Kiire ja paljon tekemistä ei ole sama asia, eihän tässä kukaan kiireestä puhunut.  ;D

Islannissa sanotaan että jos tarvit palveluksen niin puhu sellaisen henkilön kanssa jolla on paljon tekemistä koska hän tekee homman heti.  :)

Tämä mallien rakentaminen on nyt vain sellaista vastapainoa muille hommille, harrastus siinä missä joku muukin homma. Ja haluan itse nähdä noita juttuja simussa.

Mutta, mutta... edelleen, mistä banaani on lainattu?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mutta, mutta... edelleen, mistä banaani on lainattu?  :)

Helsinki-Vantaan laajennusosan/ratojen väliin rakennettavan terminaalin suunnitelmasta? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaan laajennusosan/ratojen väliin rakennettavan terminaalin suunnitelmasta? ;D

Nope.  :) Tämä torni on jo rakennettu, olisko pari vuotta vanha tai jotain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nope.  :) Tämä torni on jo rakennettu, olisko pari vuotta vanha tai jotain.

Varsin tutun näköinen torni, mutta en saa päähäni mistä päin maailmaa tuo on... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Villihkö veikkaus, EHAMin sen kaukaisen 34R(?) kiitotien oma torni?nah...

Näyttää kovin amerikkalaiselta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Villihkö veikkaus, EHAMin sen kaukaisen 34R(?) kiitotien oma torni?nah...

Joo, ei ole EHAM. Eikös se ole simuunkin jo tehty? Tätä kyseistä tornia ei mielestäni ole tehty simuun vielä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko nuo jo uploadattu jonnekkin?

On jo kaksi päivää sitten, mutta kirjastotädit vissiin nukkuvat.

Minä unohdin että onhan mulla se EFTP korjattu ALS_library bgl myöskin jonka voisin laittaa samalla jakoon jos ne EFTP maiseman kaatumiset loppuisivat sillä vihdoinkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisikohan toi banskutorni olla kuopiosta?

Ei voi.

Sain tietää eilen muuten että Rovaniemen ja Kuopion tornit tulevat mitoiltaan (akvaario) olemaan täsmälleen yhtä isoja, samoin Jyväskylä rempataan ja Tampereella on myös saman kokoinen työtila tornissa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei voi.

Sain tietää eilen muuten että Rovaniemen ja Kuopion tornit tulevat mitoiltaan (akvaario) olemaan täsmälleen yhtä isoja, samoin Jyväskylä rempataan ja Tampereella on myös saman kokoinen työtila tornissa.  :)

Taitaa kaikki Suomen uusimmat tornit olla samasta muotista. Äkkiseltään katsottuna myös Ivalon torni voidaan laskea em. tornien joukkoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa kaikki Suomen uusimmat tornit olla samasta muotista. Äkkiseltään katsottuna myös Ivalon torni voidaan laskea em. tornien joukkoon.

No se voi olla, heillä on sellainen yhtenäistorni-ajattelu.  :) Kyselin muuten Rovaniemen tornin arkkitehtiä kun se minusta muistutti niin paljon Ivalon tornia, kyseessä on paikallinen arkkitehti Rovaniemeltä eikä se nyt vielä selvinnyt että onko saman miehen (tai naisen) käsialaa.  :)

Tuossa on nuo fileet kiireisimmille...

Kuopion rikkinäiset vesiputket korjattu ainakin osittain

Tornia kasvaa kuin sieniä sateella, tässä Rovaniemi

Ranualla on kentän päässä oleva kuoppa täytetty kovalla maalla

Pirkkalassa on esiintynyt kaatumatautia joka toivottavasti paranee tällä fixillä

EDIT

Ymmärsin että tämä oli tarkoitettu ihan näytille simulennonjohtajille.  :) Tornin sisälmykset ovat tämännäköisiä, kuva tulee EFRO tornista ja mallinnus paikallisen työntekijän.  :)

EDIT

Fixit löytyvät nyt kirjastosta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä oli komea TORNI.

Istahdinpa siihen armeijan kopteriin ja tutkailin sillä hieman Rovaniemen ympäristöä. M.m. sitä uutta TWR:ää.

Lähdin sitten katselemaan kaupunkia ja etsiskelin taas sitä kaupungin keskussairaalaa ja sen helikopterin laskupaikkaa.

Pyörin ympäri kaupunkia, mutten mielestäni nähnyt/tuntenut sitä sairaala rakennusta.

Eikös siihen saanut valot jollakin speciali konstilla? Minä olen joskus yövalaistuksen aikana saanut ne näkyviin, mutta en muista miten.

Oliko se jokin radion numerocodi, tai joku semmoinen?

Niitä Tatu sinun muita korjauksia en ole vielä kokeillut, mutta asensin ne jo read me:n mukaisesti omille paikoilleen.

Toivottavasti nekin toimivat yhtä hyvin kun tämä EFRO TWR.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähdin sitten katselemaan kaupunkia ja etsiskelin taas sitä kaupungin keskussairaalaa ja sen helikopterin laskupaikkaa.

Pyörin ympäri kaupunkia, mutten mielestäni nähnyt/tuntenut sitä sairaala rakennusta.

Joen toisella puolella. Kemijoen siis. Lennät sinne niiden talojen suuntaan joilla on värilliset katot, Ounasvaaran eteläpuolella. Siellä se sairaalakin on.

Eikös siihen saanut valot jollakin speciali konstilla? Minä olen joskus yövalaistuksen aikana saanut ne näkyviin, mutta en muista miten.

Oliko se jokin radion numerocodi, tai joku semmoinen?

NAV radioon ROI VOR taajuus 117.70

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia taas Tatu!

Tuossa jo hetki sitten otin uuden yrityksen ja annoin olla paikallisen ajan klo 21:40.

Köröttelin hissun kissun pitkin sitä rantaa ja näinpä sitten ne punertavat valot siellä kopterin laskupaikalla.

Sinne siis.

Kyllä se osoittautui etsityksi kohteeksi.

Sain kun sainkin sen härvelin siihen akuuttiosaston rapunpieleen, kun en ainakaan vielä sillä osaa osua ihan presis oikealle paikalle. Siihen kai tarvitsen loppu ikäni opiskelua.

Nyt taidankin kirjata ylös sen NAV koden, että se olisi jossakin tallella, kun sitä tarvitsen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja me ehditään päivittää maisemia sellaista vauhtia ettei kirjastonhoitajat pysy perässä. Liekö heillä muuten tullut jotain kinaa palkkauksesta ja menneet lakkoon, ovat kyllä tähän mennessä olleet oikein tunnollisia ja sairaan nopeita.  ;D

No, piti sanomani että FinnTerrain päivittyy versioon 1.7 Siinä on nyt sitten EFRY, Räyskälä korjattu FinnTerrainin osalta. Siitä oli puhetta täällä: http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php?topic=62832.msg689836#msg689836

Kävi vain ilmi että ainakin se AFCAD mikä minulla on simussa on väärin, kenttä on hiukan väärällä kohtaa. Samoin default nurmikot ovat ihan miten sattuu... se on tainnut defaulttina olla aikamoinen ilmestys....  ;D

No joo... korjailin samalla kaikkea pientä omista alueistani, ei mitään vakavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään