Guest Sakkeus83

Legendasta fs-guru tuo koneen laskuun?

12 viestiä aiheessa

Tere,

 

jokaisen fs-lentäjän "haaveenahan" on, että lentäjät saisivat samanaikaisen sydänkohtauksen, ja ainoa, joka voisi puikkoihin tarttua,

on fs-Heman. Tästä on varmaan ollut keskustelua, mutta anyway. Mitä sanoo esim. mr Puro: jos on esim. GPL oikeassa elämässä ja on tullut

hinkattua fs:ää pienen elämänsä, onko mahdollista tuoda esim. juuri ATR siistiin laskuun, päästä parrasvaloihin, saada valtiolta kunniamitalin

ja naisia vuosikerran verran?

 

Sakke

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...eikä siis tietenkään oteta huomioon, että suomalainen on V2:ssa väistämättä 3: promillen humalassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riippuu hirveästi tilanteesta ja tapauksesta sekä stressinsietokyvystä ja muista tekijöistä. Ei tuota voi yleistää. Tästä on ketju aina noin vuoden välein, katso haulla kiintoisaa vääntöä aiemmilta ajoilta.. :)

 

//Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vain, mutta tuo nyt oli ihan höpö-höpö, sössön-sössön ja pälä-pälä -ketju, joka ei ollut edes aiheesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hoho,  ;D ;D Repesin noille Saulin sanavalinnoille,  ;D Mutta asiaan...

 

Mielenkiintoinen topic, asia jota itsekkin mietin kovin säännöllisesti ja viimeisen vkn aikana joka päivä, syystä tai toisesta,  ;D ;D Olen mielessäni miettinyt esim 777:aa, jota sahaan tällä hetkellä koko ajan ollessani himassa. Välillä ajattelen, että miksi ei onnistuisi koska perushallinta onnistuu jo simussa vallan mainiosti. Lisäksi tuolloin olisi taivaan keskipiste ja muut antaisi varmasti tilaa ja ohjeita pilvin pimein. Mutta todellisuudessa se, mitä simun paneelissa näkee on noin 1/20 osaa IRL ohjaamon vivuista ja namiskuukkeleista; tosin tärkeimmäthän simussa on esillä koko ajan.. Mutta, tuskin onnistuisin vaan alas tultais että suhina kävis.

 

Mielestäni vastaava on koneen ongelmatilanteet jolloin tehdään jonkinsortin pakkolasku; tulos on hyvin pitkälle kiinni siitä, miten ohjaamossa olevat kestää painetta ja sen alla tekee fiksuja ratkaisuita. Konehan leijuu esim. cruising altitudessa kymmeniä kilometrejä, joten hengenhätää ei ole.. Joo tiedän, voi siihen koneen alapumpun ylähydrauliikan keskimmäisen sivuvaakaajan alatukeen tulla tritsilati ja kone putookin nopeempaan,  :o Tarkoitin karrikoidusti.. Menee offtopic.

 

Mielenkiintoinen aihe. Itse uskon että nämä simugurut onnistuisi asiassa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmasti siinä kohtaa, jos tulee koneeseen suurempi vika, saattaa jopa FS-mies rautaisista hermoistaan ja vuosien kokemuksestaan huolimatta

päästää teelusikallisen. Mutta täysin normaaliolosuhteissa, jos tullaan laskuun vaikkapa vielä autolandilla (jonka käyttöä siis ei FS-mies voi kunniansa

vuoksi kuitenkaan harkita), luulisin mahdollisuuksien olevan sangen hyvät. Lähes varma olen ainakin siitä, ettei ylös jäätäisi, mikä on tietenkin kaikkien

suurin pelko. No, selviää vain kokeilemalla. Syanidikauppaan siis.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"...Lisäksi tuolloin olisi taivaan keskipiste ja muut antaisi varmasti tilaa ja ohjeita pilvin pimein..." -Sellaisin ohjeisiin vastaisin, että "hei, kumpi tätä konetta oikein lentää".

 

Sitä paitsi nappulat, joita ei FS:ssä ole, ovat turhia. Niitä on vain kiva pitkän lennon aikana painella ja jos tulee turisteja ohjaamoon, voi paremmin päteä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen aika pitkälti samaamieltä Juhan kanssa, kunhan eivät sormet tärise liikaa saattaa Autoland _ehkä_ onnistua. Tietty tämä edellyttä että omistaa lisäosan jossa hyvä mallinnus ja on Juhan kaltainen hardcore simuilija.

 

Tietty, teoriassa jos oletetaan että ATC antaa vektoreita(/osaa ohjelmoida STARin), ja osaa koneen järjestelmät; AP&AT(&ILS/AL) ja perus asiat(renkaat, laipat, nopeudet, ym.), niin ei se keli vaikuta lainkaan, niin pitkään kun CATIII autoland toimii. Mutta tämä siis teoriassa, koska käytännössä jos on yhtään CAVOKia huonompi keli niin siinä ollaan niin kuset housuissa että menee koneen sisustus vaihtoon.

Empä usko että kovin helposti hardcore simuilijaltakaan lasku onnistuu, vaikka järjestelmät osaisi niin paineet ovat niin kovat. Liian hapokasta. Ei pysty. ;D

kunhan FBI tekee background checkin.

CIA ;) Muistakaas nyt; FBI on jenkkien sisäinen yli-osavaltiollinen poliisi. CIA on USAn kansainvälinen tiedustelu palvelu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistakaas nyt; FBI on jenkkien sisäinen yli-osavaltiollinen poliisi. CIA on USAn kansainvälinen tiedustelu palvelu.

Eiks FBI niinku hoida kaikki "oman maan sisäiset" jutut (johon tuo taustan selvitys kuuluu, kun ollaan rajojen sisällä) ja CIA sitten voi möyriä vaikka just nyt sun takapihalla katsomassa ikkunasta sisään kun sä sorvaat 767:aa ja tämän jälkeen tehdä susta riskiarvion jonka ne sit lähettää Pentagoniin?

 

Ja aiheeseen: Vaikka oon monta monta vuotta tota simua sorvannut, niin silti en kyllä tuollaista masiinaa yksin saisi tuotua ehjänä alas, ehkä hyvällä tuurilla se ei kovin moneen osaan hajoaisi. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, pitääkö se välttämättä saada siistiin laskuun, vai riittääkö, etteivät ainakaan kaikki kuole? Siinä on aika iso ero meinaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään