Jarkko Nieminen

Rotaryistä kysymys Fsbus NG

6 viestiä aiheessa

Moi,

Nyt kaipailisin FsBus tietäjiltä apua.

Eli pitäisi keksiä / todeta miten 1x12 kiertokytkin tai alps rotary saadaan antamaan näppäinkomentoja? siis erisuuntaan eri komento vai onko mahdotonta?

Voiko CCC hommasta olla apua tähän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Joni !

Enpä tosiaan muistanut vaikka tuon olen läpi lukenut joskus.

Kun työmaalta kotiin ehdin, menee takuulla kokeiluu.

On tää hieno foorumi kun apua saa aina ja nopeesti.

Jatketaan samaan malliin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haa, 

Eipäs toimi Fsbus NG:ssä samalla tavalla, tuo ei tunnista koko rotaryä, jollei sitä "Tallenna" micro kontrollerin muistiin.

eli vaatii Fsbus Admin ohjelmalla polttamisen jotta Fsbus router softa tunnistaa rotaryn.

mutta pitää jatkaa kokeiluja jos vaikka keino löytyisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä sun pitäisi sillä ohjata, kun tarvitsee näppäinkomentoja ?

Siis onko joku niin monimutkainen juttu ettet voi tuolla routerissa määritellä toimintoa sille ?

Siinä uudessa I/O kortissa kaikki muut kytkimet paitsi normaali switch pitää "polttaa" sinne prossuun Adminilla.

Otappa vielä huomioon että se CID numero täytyy vastata tuota Dirkin taulukkoa että edes toimii oikein...

NG korttien sallittu CID numero on 1-15

Classic KEY 4-7

Classic muut kortit 16-31

Ja SETUP kohdasta täytyy valita FSBus Compatibility valikko ja siitä vastaava kohta, default on classic only jolla tuo uusi I/O ei taida edes toimia.

Mulla on esim 6 kpl display kortti ja 1 kpl NG I/O jolloin valittuna on Classic and NG compatibility mode.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllähän tuo on tuttua.

Mutta Tuo PSS airbus kun ei käytäkkään noita perus offsetteja, joita fsbus käyttää fsuipc:n kautta simuun.

Eli kun pss tuntee vain näppis komentoja niin silloinhan on vain niitä mahdollista käyttää.

Pss airbussissa on mukana erittäin kattava button confiq ohjelma mukana,  jolla saa kyllä kaikki mahdolliset toiminnot tehtyä.

Eli kun yritin käyttää rotaryn toista suuntaa antamaan esim K -kirjainta ja toista antamaan L -kirjainta. niin homma ei onnistunut. olin siis polttanut fsadminilla piiriin tiedon käytettävästä rotarystä sen jälkeenhän välittyy tieto vain yhteen offsettiin, jonka olen määrittänyt router softalla,  siis vain lisää tai vähentää.

Vielä en ole keksinyt miten saada esim K-kirjainta rotaryn antaessa -1 ja L-kirjainta rotaryn antaessa 1, siis erisuuntiin käytettäessä.

Eli teen seuraavaa ostan rotaryitä jotka antavat eri pinniin dataa käännettäessä erisuuntaan, toimii siis 2 erillisenä kytkimenä. silloinhan on helppo tehdä näppiskomentoja.

Että näin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään