Guest HaZa

Building Crash!

9 viestiä aiheessa

Onkohan mitään muuta keinoa saada tuota building crashia pois, kun ottaa kaikki crash-detectionit pois päältä? Laittaa melkein suututtamaan, ku tunnin virittelet ATR:ää jossain ULMM:llä ja sitten joku taitava venäläinen on rakentanu rullaustiet niin, että sielä siipi ottaa puuhun kiinni ja tulee building crash. Tai sitten joku törppö AI-juoppo karauttaa rullatessa sivuovesta sisään. Ja eikun simu tietenki starttaa uudestaan cold cockpitistä... siinä on sitte nauru kaukana  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipä tuo simun crash mallinnus mikään niin älyttömän hyvä ole, kuten olet huomannut, niin että eiköhän se kannata ottaa ihan pois päältä kokonaan. Kyllä sitä itse huomaa jos tulee tonttiin vähän rajummin, vaiko eikö?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tottahan tuo on  ;D Kai se sitten on pakko pistää pois päältä. Välillä kyllä alkaa tosissaan harmittamaan, kun vaikka ihailee hienosti parkkeerattua konettaan ulkopuolelta ja erehtyy sohasemaan kameralla terminaalirakennusta niin taas... building crash! Ihme bugisimulaattori tää MSFS, kuten tosta pilvi-näkyvyyskeskustelustakin näkee. Luulis, että tällaset jutut ois helppo korjata. Mutta eikai sitä voi enempää vaatia, kun huomioi, että valmistaja on MS.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No en minä tiedä onko se MS:stä kiinni, ainakaan enää. Varsin avoimestihan nuo tämän simun tekijät ovat viime aikoina simua ja siinä käytettyjä ratkaisuja kommentoineet. Jos täydellistä simua alkaisi rakentamaan niin totta siihen menisi aikaakin niin paljon ettei siinä ole enää mitään järkeä.

Tällainen simu on varmaankin myös erittäin monimutkainen ja jos minä olisin tekemässä niin en todellakaan käyttäisi aikaa johonkin crash-mallinnukseen yhtään sen enempää kuin tarvii. Sumu ongelma on toinen juttu, mutta se todennäköisesti liittyy siihen kuinka FS2004:ssa on toteutettu 3d pilvet ja sää muutenkin, siksi sitä ei voi verrata sitä edeltäviin versioihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tällainen simu on varmaankin myös erittäin monimutkainen ja jos minä olisin tekemässä niin en todellakaan käyttäisi aikaa johonkin crash-mallinnukseen yhtään sen enempää kuin tarvii. Sumu ongelma on toinen juttu, mutta se todennäköisesti liittyy siihen kuinka FS2004:ssa on toteutettu 3d pilvet ja sää muutenkin, siksi sitä ei voi verrata sitä edeltäviin versioihin.

Ja siinähän on rajalliset luvat??. boeing tai muu ei varmasti tykkää jos koneet Crash-mallinnetaan tarkasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja siinähän on rajalliset luvat??. boeing tai muu ei varmasti tykkää jos koneet Crash-mallinnetaan tarkasti.

Epäilisin että siitä suuttuisi USA's Source of Unintelligent Company for Killing (Valkoinentalo), lyhyesti kuten jenkeissä aina: U.S.A.S.U.C.K.

Varmasti kieltäisivät semmoisen jollain lailla syynä "Terrorismia tukeva."

Eikös olis vaan helpompaa että pistetään crashit pois?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse otin tuon lähestulkoon heti pois käytöstä simuhankinnan jälkeen kun a) harjoittelin lentelyä ja niitä crasheja tuli vähän liikaa ja seuraavaksi b) alkoi AI-koneet myös minulla kurvailemaan miten sattuu. Kyllähän ne pysähtyy jos perässä tulee mutta ei ole mikään uusi uutinen että kylkeen tai siipeen täräyttää AI-kone. Lisäksi kaksi konetta saattaa rullata toisiaan kohti samalla rullaustiellä ja simun default lennonjohto saattaa pysäyttää molemmat tai toisen niin että ei siitä mitään ratkaisua tule. SINÄ olet aina se joka väistät  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nääh, enpä usko.

LevelD 767 on mallinnettu iso kasa vikoja jotka näin hyvin toteutettuina ovat minusta jo aika lähellä realistista crash-mallia. Ainakin enemmän kuin se että AI kone ajaa lähestymisessä niskaan tai että siivenkärki muka osuu puuhun.

Mitä tulee terrorismiin niin käsittääkseni pelejä missä tapetaan ihmisiä ei ole kielletty vielä USA:ssa, jospa lähdettäis siitä liikkeelle ennen kuin tuodaan valkoinen talo keskusteluun siviili-lentosimulaattorista. Saksassa ollessani muistelisin että joitakin pelejä kiellettiin väkivaltaisuuden vuoksi, mutta saatan erehtyä enkä osaa sanoa yhtään mitä pelejä kun ei sellaiset kiinnosta. Ja sitä paitsi MSFS:ssä on crash ja se on sitä laatua että pikkasen kun osuu niin heti räjähtää. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sattui kerran niinkin, että törmäsin ilmassa näkymättömään esteeseen, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Ei ole koskaan valjennut, mikä se oli. Heti crashin jälkeisessä ulkonäkymässä näytti hetken siltä kuin ilmassa olisi ollut suuri kuutio tai pinta, mutta lennon aikana ei näkynyt mitään erikoista. Sattui 4500 jalan korkeudessa matkalla Helsingistä Lappeenrantaan (FS2002). Tämä ei enää koskaan toistunut, mutta olen ottanut myös crashit pois päältä lähinnä AI-liikenteen takia.

Lisäys: Niin, ja joskus tuli crash siitä, jos ajoi lentokoneen nurmikolle parkkiin ja kone sattui maassa rullatessa vähän pomppimaan liikaa. Se oli ärsyttävää.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään