Guest Sakkeus83

IRL-ATR -lentäjille (lentäjälle)

5 viestiä aiheessa

Moikka

 

Joskus Sami Puro kirjoitti, että Flight1:n ATR olisi järjestelmiltään lähes todenmukainen. Mutta mitenkä:

 

1. Ottaako ATR autopilot-kaarroissa kallistuksen todella noin aggressiivisesti,

2. Onko korkeusperäsin liian herkkä?

3. En ymmärrä, miksi trimmatessa kuuluu se kamala merkkiääni. Mikä funktio sillä on?

4. Onko torque-mittarissa keltainen merkki suositus ja valkoinen kolmio maksimi?

 

Sauli Lehtinen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

1. paha sanoa.. mutta HI BANK asennossa max.kallistuskulma on 27 astetta ja LOC* moodissa 30 astetta.

 

2. kuin ykkönen, ei oikein noita lento-ominaisuuksia osaa kommentoida kun on aikaa kun on lentänyt tuolla.

 

3. Kertoo kun trimmi liikkuu yhtäjaksoisesti yli pari sekuntia. Varoitusääni siis... EMER AUDIO CANCEL -nappulasta saa hiljennettyä siksi aikaa kun ääni kuuluu...  Mutta ainakaan autopilotilla lennettäessä tuota ei oikeasti juurikaan tule koska trimmimuutokset on kerrallaan niin pieniä.

 

4. valkoinen kolmio on käsin asetettavissa ("manual torque bug" tjsp), jota käytetään jos automaattinen tehonsäätö (EEC) on hajalla, eli kompuutteri ei rajoita torqueita. Ja se miten EEC säätää tehon maksimiarvoa on taas tuo keltainen bugi joka liikkuu automaattisesti olosuhteiden mukaan. Maksimitorqit on taas eri asia, 106.3% on vielä sellainen arvo joka saa olla moottorissa päällä 10 min ilman että joutuu isompaan remonttiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti siis esim. startissa otetaan se irti, mitä koneista irti saadaan kunnes siirrytään CLIMB-sequenceen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisikö tehojen automaattisesti pudota alle automaattisen tehonsäädön sen siirtyessä alemmas? FS:ssä tällaista ei tahdo tapahtua.

Ja mistä toisaalta tapahtui kallistuskulman vaihto?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisikö tehojen automaattisesti pudota alle automaattisen tehonsäädön sen siirtyessä alemmas? FS:ssä tällaista ei tahdo tapahtua.

Ja mistä toisaalta tapahtui kallistuskulman vaihto?

Autopilotin BANK-nappia klikkailemalla se muistaakseni vaihtaa muutaman bank-vaihtoehdon välillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään