Guest colnago

Ei onnistu Paneelin asennus !

41 viestiä aiheessa

En saa mitään paneelija onnistumaan olen käyttänyt 10 tunteja asennuksessa ei vaan onnistu. olen kokeillu lähes kaikki FS Nordic sivulla olevat paneelit.olen lukenut ohjeet moneen kertaan ja oma tietokone on lähes uusi mallia 2006 joten ei pitäisi olla vikaa. Voiko joku antaa tarkat asennusohjeet esim. missä järjestyksessä painetaan mitäkin nappia ei riitä että sanotaan kopioit siihen ja siihen kansioon on kokeiltu mutta ei onnistu .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On lähes mahdotonta antaa tarkkoja ohjeita, koska jokaisen paneelin mukana tulevassa README.TXT tms. on aina yksityiskohtaiset ohjeet juuri sille paneelille. Yleiset paneelinasennusohjeet antavat selkeän kuvan siitä miten paneeli ylipäätään asennetaan. Jos joku vaivautuu tekemään ohjeet "klikkaus klikkaukselta" niin nostan hattua  :thmbup: Ehkäpä paras keino sinun tapauksessasi olisi se, että pyytäisit samalta paikkakunnalta harrastajatoveria näyttämään sinulle kädestä pitäen miten asennus tehdään. Tutki foorumilaisten profiileja, ja kysele yksityisviestillä josko joku haluaisi (asuu lähelläsi) tulla hätiin? Itse asustelen Vantaalla, joten matka on hieman liian pitkä.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä siinä paneelin asennuksessa menee pieleen? Eikö paneelit ilmesty peliin? Itse en osaa auttaa, mutta kerro ongelmastasi enemmän, niin joku voi varmasti jotakin neuvoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kerro itse miten, minne ja millä lailla asennat sen paneelin ihan alusta alkaen kun purat ZIP-tiedoston. Niin me voimme kertoa jos olet tehnyt virheen ja miten tämä toimenpide pitäisi suorittaa oikein.

jukka ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun zip on purettu, niin sen panel kansio siirretään sen koneen kansioon, missä haluat sitä käyttää. Korvaa kaikki tiedostot. Kopioi kaikki tiedostot gauges kansiosta FS:n gauges kansioon. Mahdollisesti mukana tulleet äänet laitetaan suoraan sounds kansioon.

Noin ne suurinpiirtein yleensä asennetaan, jokaisella paneelilla on tietysti omat jujunsa, jotka löytyvät sieltä readme-tiedostosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puran tiedostot Aircraf:kansioon esim 747-400 paneelin puran saman nimiseen kansioon,Panel tiedoston puran panel nimiseen tiedostoon ja Gaudes nimiset samaan kansioon usein tulee pelkkä paneelin kehykset mutta mittarit puuttuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puran tiedostot Aircraf:kansioon esim 747-400 paneelin puran saman nimiseen kansioon,Panel tiedoston puran panel nimiseen tiedostoon ja Gaudes nimiset samaan kansioon usein tulee pelkkä paneelin kehykset mutta mittarit puuttuu.

Pura *.gau päätteiset tiedostot ja SIIRRÄ mahdolliset *.cab tiedostot simulaattorin \gauges kansioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muista lisätä myös aircraft.cfg filuun se paneeli jota käytät eli esim. jos haluat käyttää paneelia joka löytyy kansiosta panel.2 niin lisää aircraft.cfg filun [flstim.x] kohdan panel kohtaan numero kaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt jurppii! Ajattelin laittaa tämän threadin jatkoksi samantyyppisen ongelmani... Elikkä koskee scenejä. Jos Jari on käyttänyt 10h paneeleiden ongelmissa niin minä olen 20h näissä sceneongelmissa. Ircissä en saanut vastausta joten kokeillaan täältä.

Minulla on seuraavat scenet asennettu simuun:

1) EFHK

2) Helsinki

3) Espoo Photosecenery 1.0

4) Vantaa Photoscenery

5) EFTP 2004

6) Norway

7) FISD_Library

8) Finnobjects 4.3

9) Finnterrain

10) Finnclass

11) Addon scenery jne...

Pitäisi näkyä Helsinki rannikkoineen ja Vantaa Kehä III ympärillä

fsscr001.jpg

Tässä kuvassa näkyy EFHK ja siinähän ne näkymät,  :o

fsscr000.jpg

Ja kas kas, ollaankos sitä Tshernobylissa? Ehei, juuri laskeutumassa Malmin 36:lle,  >:(

hienoscene.jpg

En pysty käsittämään miksi ei toimi! Ainoa Sceneni mikä toimii on EFHK:n paketti, that´s it! Ja kyllä sanon että tollasilla sceneillä on ihan turha lähteä lentämään VFR:ää! Luonnollisesti olen omasta mielestäni asentanut kaikki oikein lukemalla ensin readme:t ja kyllä kyllä, olen buutannutkin FS2004:ni noin 30 kertaa viime asennuksen jlk, ei toimi ei! Osan sceneistä olen asentanut kansioon FS9/Addon Scenery ja osan FS9/Scenery/ aivan kuten ohjeissa sanotaan...

Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan!

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä oikeastaan oletit näkeväsi? Ainakin EFHK ja FINNOBJECTS on asennettu oikein ja näkyvät kuvistasi.

No sen nyt pystyn päättelemään kyllä.. Oletin näkeväni muutoksen? Jos asennan scenen niin varmaan jotain pitäisi tapahtua mutta hyvin pitkälle noi maisemat on täsmälleen samat kuin alkuperäisessä FS2004:ssa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hommaa hyvä mies Helsingin photoscenery. Ja ota kuvat kesästä. Kuvasi ovat sen verran suttuisia (paintilla editoinut?) ja kuvissasi on talvi joten on vaikea tunnistaa photosceneä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä lähes identtinen kuva (2).

Käytän 1600X1200 resoluutiota. Eipä talviaikaan tosiaan ihmeitä näy!

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Voiko joku antaa tarkat asennusohjeet esim. missä järjestyksessä painetaan mitäkin nappia ei riitä että sanotaan kopioit siihen ja siihen kansioon on kokeiltu mutta ei onnistu .

1. Pura paneelipaketti ensin mieluiten johonkin väliaikaiskansioon (esim. ... emp).

2. Lue Readme-tiedostot! (tätä ei korosteta koskaan liikaa)

Lentokoneen kansiorakenne voisi olla esimerkiksi seuraavan kaltainen:

[ attachment removed ]

Vain model-, panel-, sound- ja texture-kansio ovat välttämättömiä. AI-koneet eivät tarvitse kaikkia niitäkään.

Normaalitapauksissa (ellei readmeissa sanota jotain muuta) menetellään seuraavasti:

(oletetaan, että sinulla on siellä jo lentokone, johon paneelin haluat vaihtaa ja sen koneen kansiot asennettuna)

3. Kopioi uuden paneelin mukana mahdollisesti tulleen gauges-kansion sisältö simun pääkansion (esim. ...fs9) gauges-kansioon (esim. ...fs9gauges). Jos mukana on cab-päätteisiä tiedostoja tai kokonaisia alikansioita, älä pura niitä, vaan kopioi ne sellaisenaan tähän gauges-kansioon. Jos gauges-kansiossa jo on samannimisiä tiedostoja, joudut valinnan eteen kannattaako entisiä korvata uusilla. Itse olen sen suhteen skeptinen ainakin, jos uusien päiväys on vanhempi. Tästäkin voi olla ohjeita readmeissa. gau-päätteellä varustetut tiedostot ovat juuri niitä paneelin mittareita (gauges).

4. Jos mukana tuli effect(s)-kansio (tai fx-päätteisiä tiedostoja), kopioi sen sisältö niin ikään simun pääkansion effects-kansioon (esim. ...fs9effects). Lue readmea!

5. Kopioi uuden paneelin panel-kansion sisältö kokonaisuudessaan entiseen panel-kansioon. Ylikirjoita entisen panel-kansion sisältämät tiedostot kysyttäessä. Varminta olisi ehkä siirtää entinen panel-kansio toiseen paikkaan varmuuskopioksi kaiken varalta. Jos asennus ei onnistu tai paneeli ei muuten toimi kyseisessä koneessa, voit silloin aina palata entiseen paneeliin.

6. Jos mukana tuli äänitiedostoja (yleensä wav-päätteisiä), tarkista readmeista menevätkö ne koneen sound-kansioon (ja pitääkö siellä oleva sound.cfg korvata uudella) vai laitetaanko ne simun pääkansiossa olevaan sound-kansioon.

Texture- ja model-kansioihin ei paneelin asennuksessa yleensä tarvitse koskea. Tarkista kuitenkin aircraft.cfg-tiedostosta, että asennettu panel-kansio vastaa panel= merkintää siinä. panel= tarkoittaa, että panel-kansion nimessä ei ole päätettä (oletuspaneeli). Jos paneelin mukana tulee koneelle aircraft.cfg-tiedosto (se koneen pääkansiossa oleva), siirrä ensin alkuperäinen varmuuskopioksi jonnekin ja tarkista sitten, että kaikki merkinnät uudessa tiedostossa vastaavat koneen todellista kansiorakennetta.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä oikeastaan oletit näkeväsi? Ainakin EFHK ja FINNOBJECTS on asennettu oikein ja näkyvät kuvistasi.

Ja minä olen näkevinäni kahdessa ekassa kuvassa jonkin photosceneryn. Pistä autogeniä enemmän ja kokeile suurentaa MIP Mapping qualitya ja katso miltä sitten näyttää.

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja minä olen näkevinäni kahdessa ekassa kuvassa jonkin photosceneryn. Pistä autogeniä enemmän ja kokeile suurentaa MIP Mapping qualitya ja katso miltä sitten näyttää.

Oskari.

Myös ANTIALIASING x2 tai x4 sekä ANISOTROOPPINEN suodatus tekisi kuvien mukaan poikaa. Nämä säädöt siis näytönohjaimelta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Ensinnäkin sinulta puuttuu Helsinki_photoscenery 1.0 lisäksi tuosta Helsinki-kansiosta ei kuvan perusteella voi sanoa mikä se on, pitäisi olla Helsinki scenery V.4.0+päivitykset mutta siinä Helsinki sceryssä on se jätemäki bugi en tiedä onko korjattu. Siitä oli juttua vähän aikaa sitten täällä.

Edit: Olethan aktivoinut sceryt scenery_libraryssä?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Ensinnäkin sinulta puuttuu Helsinki_photoscenery 1.0 lisäksi tuosta Helsinki-kansiosta ei kuvan perusteella voi sanoa mikä se on, pitäisi olla Helsinki scenery V.4.0+päivitykset mutta siinä Helsinki sceryssä on se jätemäki bugi en tiedä onko korjattu. Siitä oli juttua vähän aikaa sitten täällä.

Edit: Olethan aktivoinut sceryt scenery_libraryssä?

jukka

Mutta eikös Helsinki PhotoScenery 1.0 oo ristiriidassa V 4.0:n kanssa? Asennan sen nyt sitten vielä ja 4.0:ssa on päivirykset, kaikki 2.. 

Oskari: Mun ATK-osaaminen on kovin rajallista, :) Löysin kyllä näytönsäästäjän asetuksiseen mutta noita kohtia en pystynyt säätämään.. Ymmärrän joo että on talvi mutta Hki ei muuttunut mitenkään, tullu kesäkeleilläkin cruisailtua. Ja jos Scenet näyttää tolta niin taidanpa jättää koneen kuormitukset syssymmälle ja lopetella niiden asentamisen,  :-\ Mutta tutkaillaan asiaa.. Ainut asia mikä toimii mielestäni on EFHK, Finnish Landmarks sekä se mahtava (en muista tekijää) Water Sceny..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin kyllä näytönsäästäjän asetuksiseen

Tarkoitus oli löytää näytönohjaimen, siis sen joka kuluttaa näyttöä, ei säästä.

Sen asetukset löytyy yleensä Työpöytä (oikea klikki) -> Ominaisuudet. Aukeaa "Ominaisuudet: Näyttö". Sieltä ylhäältä välilehti "Asetukset". -> [Lisäasetukset] Silloin aukee uusi ikkuna. "Ominaisuudet: <näytön nimi>" Sieltä ylhäältä etit näyttönohjaimen välilehden (näytönohjaimen nimi, esim. "GeForce 7800 GT"). Sieltä etit Anti-Alaising & Anisotropic filtering.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitus oli löytää näytönohjaimen, siis sen joka kuluttaa näyttöä, ei säästä.

Sen asetukset löytyy yleensä Työpöytä (oikea klikki) -> Ominaisuudet. Aukeaa "Ominaisuudet: Näyttö". Sieltä ylhäältä välilehti "Asetukset". -> [Lisäasetukset] Silloin aukee uusi ikkuna. "Ominaisuudet: <näytön nimi>" Sieltä ylhäältä etit näyttönohjaimen välilehden (näytönohjaimen nimi, esim. "GeForce 7800 GT"). Sieltä etit Anti-Alaising & Anisotropic filtering.

Joo oli mun näppivirhe, en tarkoittanut näytönsäästäjää,  :P Löysin sen mestan jo silloin aikasemminkin. Anti-Alaisingia ei löydy mutta 3D asetuksista löytyy  Anisotropic, laitoin sen 8x - asentoon. Mun näytönohjain Radeon 9200 ni ei paljo säädöt auta,  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oskari: Mun ATK-osaaminen on kovin rajallista, :) Löysin kyllä näytönsäästäjän asetuksiseen mutta noita kohtia en pystynyt säätämään.

No, eipä oo minunkaan osaamisissa kehumista, mutta autogen densityä ja MIP mapping qualityä säädetään siis simun grafiikka-asetuksista. Eli siis simussa Settings -> Display ja sieltä Scenery-välilehden alta löytyy tuo Autogen Density. Ja MIP mapping quality löytyy sitten tuolta Hardware-välilehden alta. Autogenilla säädetään talojen, puiden yms. määrää ja tiheyttä, ja MIP mappingia suurentamalla tuo maatekstuurien sumentuminen kauenpana vähenee. Noita muitakin Scenery-välilehden alla olevia arvoja voipi koittaa pistää suuremmalle, jos vaan koneessa riittää potkua(toi Radeon 9200 ei kerro mulle yhtään mitään ;D).

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, eipä oo minunkaan osaamisissa kehumista, mutta autogen densityä ja MIP mapping qualityä säädetään siis simun grafiikka-asetuksista. Eli siis simussa Settings -> Display ja sieltä Scenery-välilehden alta löytyy tuo Autogen Density. Ja MIP mapping quality löytyy sitten tuolta Hardware-välilehden alta. Autogenilla säädetään talojen, puiden yms. määrää ja tiheyttä, ja MIP mappingia suurentamalla tuo maatekstuurien sumentuminen kauenpana vähenee. Noita muitakin Scenery-välilehden alla olevia arvoja voipi koittaa pistää suuremmalle, jos vaan koneessa riittää potkua(toi Radeon 9200 ei kerro mulle yhtään mitään ;D).

Oskari.

Joo kokeilen! Lensin kesällä mahtavassa säässä Hgin yllä ja oli komiaa, :D Nyt toimii, ainakin joku niistä. Silja Linen botskikin uiskenteli... Nyt vaan joku ongelma EFHK:n lähestymisessä?? Noin 4nm ennen kiitotietä lähestymisen ollessa kiihkeimmillään simu tilttaa ja haluaa lähettää virheraportin Bill Gatesille.. Virheraportti pitkä kuin nälkävuosi,  >:( Sen verran sain viimeisimmästä pomittua että ongelma olisi FS2004:n pääkansiossa olevassa scenery.cfg tiedostossa?? Kuulostaa erikoiselta paikalta tommoselle tiedostolle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kokeilen! Lensin kesällä mahtavassa säässä Hgin yllä ja oli komiaa, :D Nyt toimii, ainakin joku niistä. Silja Linen botskikin uiskenteli... Nyt vaan joku ongelma EFHK:n lähestymisessä?? Noin 4nm ennen kiitotietä lähestymisen ollessa kiihkeimmillään simu tilttaa ja haluaa lähettää virheraportin Bill Gatesille.. Virheraportti pitkä kuin nälkävuosi,  >:( Sen verran sain viimeisimmästä pomittua että ongelma olisi FS2004:n pääkansiossa olevassa scenery.cfg tiedostossa?? Kuulostaa erikoiselta paikalta tommoselle tiedostolle...

Olikohan niin että tämänkin tiedoston voi surutta poistaa ja simu luo startatessaan uuden? Voisi auttaa. Odota kuitenkin että joku nyt vahvistaa täällä sen uusiutumisen, sillä itse en ole täysin varma asiasta.

Mutta jokatapauksessa, scenery.cfg:n sijainti on FS:n pääkansio. Tämä on se yleinen tiedosto jonne simu lisää automaattisesti jokaiselle asennetulle scenerylle uuden entryn sen jälkeen kun ne lisätään simulaattorin kautta käyttöön. Jos joku addon ei toimi niin kannattaa ainakin varmistaa että simu on tehnyt tiedoston loppuun uuden entryn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin 4nm ennen kiitotietä lähestymisen ollessa kiihkeimmillään simu tilttaa ja haluaa lähettää virheraportin Bill Gatesille..

Yksi yleisimmistä kaatumisen aiheuttajista näkyy viimeisessä kuvassasi. :) Nimittäin FinnObjectsin mukana tuleva savu-efekti. Poista FinnMast_smoke3.fx simun Effects-kansiosta ja koita loppuiko kaatuminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään