O-P Pietila

KOTIOHJAAMOPÄIVÄ aka Kokkembly IV - 21 - 22.4.07, Helsinki

58 viestiä aiheessa

Itse näin foorumilla uutena voisin tullakin tutustumaan hieman miuden rakentelijoiden tuotoksiin ja luultavasti jotain omia rakennelmiakin pitäisi olla valmiina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kannatetaan!  :thmbup: ... vaikka kaksipäiväisenä 31.3.-1.4.07

Ehdottaisin ohjelmistoon MIK:n simuun ja "lennonjohtoon" sekä yleensä uhanalaiseen Malmiin tutustumista. Ajatella, jos sinne saisi vaikka sota-aikaisen lentäjän kertomaan Malmin alkuajoista.

Onnistuisikohan MIK:n koneilla yhteislento/ sight seeing kustannusten jako -periaatteella? Ekana keikka OH-SIM:llä ja sitten livenä. En tiedä tuntihintojanne mutta vaikka näin: a' 120€/h ja 20 min keikkoja,  etupenkkillä 20€ ja takapenkki edullisempaan hintaan a' 10€. Näin tulisi moni asia tutuksi ja saisimme malliesimerkin käytännön ilmailusta. Ai, että kun ilmailunsiemen lankeaa  hedelmälliseen maaperään kerho- , nuoriso- ja ilmailutyötä ajatellen. :)

Toki Vantaakin sopii mutta lienee nykyään varsin suljettu paikka?

Miten olisi Kokkari-assembly? Simulentoa läpi yön.  :)  Voisimme kokeilla toisten kokkarisysteemejä käytännössä ja toisaalta"oikeat" lentäjät saisi käydä kokeilemassa simulentämistä. Aivan kentän vieressä on SIL:n tilat, jossa on riittävän kokoinen kokoustila, jossa voisi viikonloppuna olla tilaa? Miten vatsim-yhteydet ja yöpyminen mahtais onnistua? Onko Malmilla muita tiloja, joita voisi käyttää?

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos saan jostain kyydin niin voinpa tullakin kunhan kerrotte jos ja kun menette malmille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Timolta hyviä ideoita, että elävöitetään tuota tapahtumaa myös niille kavereille jotka ei tällä hetkellä itse rakenna mitään. Itse en näe ainakaan mitään syytä miksi tuollainen lento kerhon koneella onnistuisi. Luonnollisesti pitää sopia pilotin kanssa hyvissä ajoin ja tehdä koneiden varaus. Kaikki tietysti säävarauksella. SIL:n luokkaan saisi varmasti mahtumaan projekteja ja MIK:n kerhon simulle on SIL:n luokalta kävelymatka. Captain Salomaa (registered trademark) ja kumppanit voisivat promota verkkolentämisen hienouksia. Ruokapuolelta onkin sitten paljon valinnanvaraa. Esim. seuraava palvelu on tosi monipuolinen ja toimiva:

http://www.gastronautti.fi/

Pystyn ainakin itse majoittamaan 3-4 henkeä jos tarvis. Asustelen melko lähellä kenttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnistuisikohan MIK:n koneilla yhteislento/ sight seeing kustannusten jako -periaatteella? Ekana keikka OH-SIM:llä ja sitten livenä. En tiedä tuntihintojanne mutta vaikka näin: a' 120€/h ja 20 min keikkoja,  etupenkkillä 20€ ja takapenkki edullisempaan hintaan a' 10€. Näin tulisi moni asia tutuksi ja saisimme malliesimerkin käytännön ilmailusta. Ai, että kun ilmailunsiemen lankeaa  hedelmälliseen maaperään kerho- , nuoriso- ja ilmailutyötä ajatellen. :)

MIK ei ole kaupallinen lentoyhtiö, joten tuollaisen julkisen lennätystapahtuman järjestäminen ei ole ilmailumääräysten mukaan sallittua. Eikä kokemuksen mukaan kannata myöskään liikaa järjestää "muuta huttua" siihen kokkaritouhun lisäksi, koska päivä on muutenkin lyhyt.

Toki siinä ilmailukerhon touhu pyörii lauantaipäivässä koko ajan taustalla ja varmasti nähtävää riittää siltä osin. Mutta pidetään se simurakentelu pääaiheena kuitenkin.

"Kokkembly"  on hyvä idea myös jos innostusta riittää.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Itselle sopisi parhaiten 5-11.3 välisenä ajankohtana,muuten mahdollisuuksien mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle ei käy  :thmbdn:

Model expo messut http://www.model-expo.com/ on tuona viinkoloppuna. Olen siellä museon simun kanssa jumissa koko viikonlopun.

Ja niin kuin Tuomas tuossa sanoikin, niin kannattaa pitää ohjelma tiukasti kokkareissa ja niiden rakentamisessa, päivä käy muuten lyhyeksi...

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

siirretään tuon expon yli.

Moi !

Eräs ehdotus olisi, että ennen Expoa 24.3.07.

Osaiskos joku tehdä sellaisen äänestyksen, jossa voisi äänestää eri päivämääriä 3.3. - 28.4. Eikös siinä samalla voi haarukoida mitä kansa haluaa muutaman ehdotuksen avulla?  Äänestyksen määräaika olisi vaikka helmikuun ½-väli.

Noista äänestetyistä sitten valittaisiin se pvm, jolloin eniten porukkaa pääsee paikalle.

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten olis, voisiko ajatella kotiohjaamopäivien yhteyteen ylimääräisen tavaran myynti "toria"?

Kaikillehan on tuota roinaa kertynyt ;) näin joku voisi tehdä vaikka löytöjä!

Vaikka ylimääräisiä potikoita, kytkimiä, muuta elektroniikkaa yms pientä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

toki, kyllä tuolla kaikenlaista on aikaisemminkin ollut, mutta voisi pistää ihan keskitetysti yhdelle pöydälle omia "rojuja" mitä ei enää tarvi. Hyvä idea..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos toi päivämäärä nyt lyöty lukkoon ?

Itselle tuli sellainen mieleen, että vois noita piirilevyjä tehdä muutaman siinä päivän aikana.

Voisin ottaa valotuslaatikon ja syövytysaltaan mukaan ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan on pääsiäis lauantai tuo 7.4!!

Toden näköisesti olen tuolloin muualla ( lapissa hiihtämässä).

Onko päivä jo lopullinen???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan on pääsiäis lauantai tuo 7.4!!

Toden näköisesti olen tuolloin muualla ( lapissa hiihtämässä).

Onko päivä jo lopullinen???

Sama vika meikäläisellä. Olen menossa ulkoiluttamaan perhettäni ;)

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi! Mitään lopullista päivää ei ole päätetty. Kaikkien aikatauluja tuskin on mahdollista sovittaa yhteen, mutta päivää voi toki muuttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hyvä, ettei ole päätetty.

Ehdottaisin ihan mitä vaan muuta viikonloppua, mutta ei nyt keskelle pääsiäispyhiä.

Ja niinhän se aina kuitenkin menee ettei kaikille kuitenkaan sovi, sehän nyt on selvää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ehdottaisin ihan mitä vaan muuta viikonloppua, mutta ei nyt keskelle pääsiäispyhiä.
Samoilla linjoilla ollaan, paitsi ei kuitenkaan model expon päälle, koska aika moni menee varmasti sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään