Geoff Cooper

Vantaassa ongelma

21 viestiä aiheessa

Mulla nyt tällä viikolla on tullut tämmönen ongelma: Vantaan lähellä aina tulee g3d.dll error ja simu sammuu! En ole käyttänyt simua Suomessa talveli textureilla ennen kun nyt.

Info:

- Ei tapahdu kesällä (testasin 2 kertaa)

- Päivallä tai yöllä on sama ongelma

- Tapahtuu monella koneella (EWG BAe146, B737, AN124, B757)

- Poistasin uuded sceenet (EFXX, uusi Finnterrain, Ivalo2 ja RNAV fixit) mutta vielä sammuu

- Jos nämä (katso alas) scenet poistan sitten ei tapahdu (testasin 2 kertaa) MUTTA vielä sammuu kun lataan ne kokonaisesti uudestaan!!

[ attachment removed ]

Mitä nyt??

Geoff :-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiiä korjausta mutta hel**tin monta maisemaa sulla on asennettuna :o

Kokeile noita Helsingin alueen scenejä yksitellen, että saadaan tietää missä scenessä on vika.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viikonloppuna kuulin sivukorvalla että jossain helsinki/vantaan seudulla on jotain hämminkiä autogenissä koska MIK:n simu on myös tilttaillut siellä suunnalla. Joku taisi mainita että siellä olisi tupla bgl. Voisko Tuomas, Jan tms.. asiasta enemmän tietävä selventää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistakaa Helsinki4- paketista seuraavat tiedostot:

mmaki.bgl

mmakipussit.bgl

ja vielä jos on: mmaki.bgl_

Tällöin ensinnäkään simun ei pitäisi kaatua missään pääkaupunkiseudulla, vaikka on asennettuna kaikki FISDIN lisäosat. Ei ainakaan kaadu minulla ja olen testaillut asiaa erittäin paljon mm. tehdessäni itse noita alueen photosceneryjä.

Toinen hyöty on, että Malminmäen jätemäki poistuu, koska jos ja kun käytätte Tatu Kantomaan Etelä-Suomen meshiä (L8) niin kyseinen jätemäki on siinä meshissä luonnollisen näköinen, ei leiju ilmassa ja on yhteensopiva Helsinki Photosceneryn kanssa.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla toi heittää tilet kun asensin hesan photoscenen uuden päivityksen siihen. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla toi heittää tilet kun asensin hesan photoscenen uuden päivityksen siihen. :thmbdn:

Ollanpas tarkkoja.... asensit Helsinki City scenen päivityksen photosceneä varten. Siinä on se jokin joka kaataa simun ja johon Esa jo tuossa vastasi.

Itse photosceneissä on niin vähän tavaraa ja ne ovat niin yksinkertaisia maisemia että 99% varmuudella ne eivät kaada simua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mmaki.bgl

mmakipussit.bgl

Tällöin ensinnäkään simun ei pitäisi kaatua missään pääkaupunkiseudulla, vaikka on asennettuna kaikki FISDIN lisäosat. Ei ainakaan kaadu minulla ja olen testaillut asiaa erittäin paljon mm. tehdessäni itse noita alueen photosceneryjä.

Toinen hyöty on, että Malminmäen jätemäki poistuu, koska jos ja kun käytätte Tatu Kantomaan Etelä-Suomen meshiä (L8) niin kyseinen jätemäki on siinä meshissä luonnollisen näköinen, ei leiju ilmassa ja on yhteensopiva Helsinki Photosceneryn kanssa.

Katsotaan nyt tänään jos ongelma haviää... Toivottavasti!

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama ongelma on vaivannut minuakin ja on joutunut olemaan ilman Helsinki sceneä, mutta nyt tuota kokeilemaan. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei !

Ensinnäkin pahoittelun "wanhan" topicin nostamisesta, mutta ajattelin kysyä mikä tuolla EFHK:n läheisyydessä kaataa kun on photareista asennettuna vain Vantaa ? Ikäväkseni juuri kaatanut verkossa. Luin netistä, että kyseessä olisi joku talvitextuuribugi, joka olisi korjattu 9.1 patchiin, mutta itsellä on tuo patchi ja kaataa edelleen. Ongelmaa ei ole esiintynyt todella pitkään aikaan, enkä ole juuri nyt asentanut mitään uusia maisemia mistä tuo voisi johtua.

//Niko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaiko Malmissa?

Samaa ongelmaa pukkaa!

Minulla ei ole ollut kuin EFHK 1.0,EFHK Winter textures 1.0 ja EFHK nightlight sekä Halmin default. Kaikki on toiminut hyvin.

Tänään asensin EFHF 2.0, EFHF ALS ja jo puheena olleet ongelmat ilmenivät.

Testailin ja totesin, että kun starttaa EFHF 36:lta ja kaartaa matallalla tiukasti oikealle kierrokseen 36:lle vasta finaalikaarrossa nokan osoittaessa EFHK:lle simu 2004 kaatuu. Samaten EFHK:lta käännyttäessä kohti etelää Malmin tullessa näkyviin simu kaatuu taas. Voiko tuossa kenttien välillä olla jotakin kaatumisen aiheuttajaa?

mmaki.bgl

mmakipussit.bgl

Mulla ei siis ole EFHK 4.0 tai photsceneryä.

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään asensin EFHF 2.0, EFHF ALS ja jo puheena olleet ongelmat ilmenivät.

Ja lähdit puhtaalta päydältä asennuksen kanssa? Ei mitään edellisten päälle, vaan vanhat pois ja uudet sitten kehiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja lähdit puhtaalta päydältä asennuksen kanssa? Ei mitään edellisten päälle, vaan vanhat pois ja uudet sitten kehiin?

Jep... Uusi keskusyksikkö, joten varsin puhtaalta pöydältä lähdettiin liikkeelle. "Orjallisesti" olen ohjeitanne noudattanut lisäosia asentaessani.

Aiemmassa koneessani oli pelkät low end textuurit EFHK: ja EFHF:llä ilman als:ia ja mitään ongelmaa ei ilmennyt.

Poistin ALS-tiedostot ja edelleen EFHF:n päällä nokan ollessa kohti EFHK:ta koko kone kaatui, ei pelkkä simu. :'(

Tuo kaatuminen on aika raju koska sen yhteydessä tulee ikävä ja kovä "rääkäisy" äänilaitteista.

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko se olla Malmissa? :-\

Testaus jatkuu...

Pistin ALS:it takaisin ja otin EFHK:n simun scenery librarysta pois ja Malmin päälle.

Uudessa simun käynnistyksessä ilmoitti rakentelevansa uusia sceneryitä, tämä lienee tavanomaista.

Baronilta EFHK:lta ilmaan 33:lta. Oikea kaarto itään ja hetken päästä loivalla vasemmalla kaarrolla kenttäalueen ympäri ja taas nokan osoittaessa Malmille ..Töks! Simu kaatui. :(

Havaintojen yhteenveto:

Em. EFHK:n maisemilla toimii hyvin. Kun asensin Malmin maisemat ongelmat alkoivat ja ne jatkuu vaikka poistan EFHK:n.  Poistettaessa Malmi kaatumista ei tapahdu. Molempien ollessa default scenerynä kaikki toimii ongelmitta. Mulla kaatuminen tapahtuu kun koneen nokka osoittaa kohti toista kenttää, jonka lähistöllä olen (EFHK/EFHF) ja toinen kenttä tulee näkyviin.

Seuraavaksi kokeilen Low end textuurit molempiin.... :thmbup:

Timppa

PS Kiitos hyvistä maisemista! Niissä teossa on ollut valtava vaiva mutta niillä on oikein kiva lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kyllä, FISD library 1.5 asennettu ja "puhtaalle" kovalevylle.

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testaus jatkuu...

Pistin ALS:it takaisin ja otin EFHK:n simun scenery librarysta pois ja Malmin päälle.

Uudessa simun käynnistyksessä ilmoitti rakentelevansa uusia sceneryitä, tämä lienee tavanomaista.

Baronilta EFHK:lta ilmaan 33:lta. Oikea kaarto itään ja hetken päästä loivalla vasemmalla kaarrolla kenttäalueen ympäri ja taas nokan osoittaessa Malmille ..Töks! Simu kaatui. :(

Havaintojen yhteenveto:

Em. EFHK:n maisemilla toimii hyvin. Kun asensin Malmin maisemat ongelmat alkoivat ja ne jatkuu vaikka poistan EFHK:n.  Poistettaessa Malmi kaatumista ei tapahdu. Molempien ollessa default scenerynä kaikki toimii ongelmitta. Mulla kaatuminen tapahtuu kun koneen nokka osoittaa kohti toista kenttää, jonka lähistöllä olen (EFHK/EFHF) ja toinen kenttä tulee näkyviin.

Timppa

PS Kiitos hyvistä maisemista! Niissä teossa on ollut valtava vaiva mutta niillä on oikein kiva lentää.

Ihmeelistä... Mä katsoin eilen ja houmasin että mulla oli vielä Malmi versio 1.0 asennettu. Asensin uusi versio (2.1) ja nyt mulle tuli sama ongelma - simu kaatuu suoraan työpöydälle kun lentää vähän aikaa Hessan yli hornetilla - kolme kertaa testasin ja aina tapahtui viiden minutin sisällä... Sitten uudestaan kokeilin 1.0 versio taas ja ei kaadu vanhalla Malmilla!!

Mulla vielä joskus kaatuu Helsingistä pohjoseen päin kun lähestyn 15lle tai 22Rlle mutta sillon pitää aina poistaa kaikki scenery.dat tiedostot ja rakentaa uudestaan ja sitten toimii taas.

Geoff

PS. Se oli ihan varmasti EFHK tai EFHF ongelma kun tähän aikaan mulla ei ole toisia scenejä käytössä. Photarit pistetään takasin kesällä kun rumat kevät lumiongelmakausi on ohi!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeiltu on, ei apuuuu... :'(

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei niillä tekstuureilla ole mitään merkitystä tuossa kaatumisessa ja eikös uusin EFHK (joku päivitys) jo sisällä pohjan tekstuurit DXT3 muodossa?

Anyway... tuli mieleen että mikäs teillä on AFCAD tiedoston tilanne? Eihän se ole rikkinäinen ja eihän löydy tuplatiedostoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään