Guest peltipurkki

"Hankala"kone haussa..

24 viestiä aiheessa

Nyt olisi kova into lentää jotain hieman vanhempaa esim. proppia (tai miksei vaikka jettiäkin ::)), jossa oikeasti olisi jotain haastetta. Kuten navigointi mahdollisimman hankalaa (Esim. missä voi vaikka laskeskella paljon tms.) ja, että tekemistä olisi melkein vaikka koko ajan ;D Keksiikö kukaan mitään hyvää ehdotusta? Freewarea nyt vaikka alkuun, mutta jos Todella hyvä payware löytyy, niin voisin ehkä harkita sitä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

avsimiin kun pistät FS2004 Original aircraft hakuun 707 niin sieltä tulee 707 jonka autopilottia ei tunnu löytyvän mistään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hae Tupoleveja jne. venäläisiä vanhoja koneita. Niiden mallinnukset ovat yleensä freewareksi viimeisen päälle. Ja löytyy haastetta :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeile FS9:n defu DC-3 tai Wright Flyeria, niissä on mulle ainakin tarpeeksi haastetta ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osasittepa kysyä sopivasti

Mulla on nyt se "Harzikka" joka on tehty FSX:lle ja olen aivan juuri yritellyt sillä lasketumista. Lensin sen Pirkkalasta Jyväskylään. No. Lentohan sinänsä ei niin kauan olisi vienyt, mutta kun asetettu lentokorkeus ei autopilotista piitannut, vaan "mopo" luiskahti käsistä jonnekin40 000ft, ennenkuin älysin, että mitä oli tapahtumassa. Tunaroin siinä sitten muutenkin. Esim. en hoksannut vaihtaa GPS:ältä NAVille ja kun sen hoksasin, niin nappi oli jossakin GPS näytön takana piilossa. No kun olin tulossa kentälle ja korkeuttakin oli jäljellä vaikka muille jakaa, niin laitoin kaikki flapsit päälle ja kiikuin ilmassa hyvän aikaa. Kun yritin sitten tähdätä sille kiitoradalle, niin se peijakkaan Harzikka alkoi vaan keinumaan vasemmalta oikealle ja oikealta vasemmalle. Johonkin pellon laitaan se lopulta tömähti.

Yritin uudelleen sitten kotikentällä Pirkkalassa ja aivan samoin tuloksin. Tällä kertaa se kuitenkin lopulta tuli kiitoradalle. Tämä sinänsä kiva kone on minulle ainakin, ilman asiallista manualia todellinen "UPPMANING".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tu-124:ssä on ILS:ää vastaava sokkolaskusysteemi СП-50. Mutta VOR-majakat ovat käyttökelvottomia.

Ei se mitään, koneessa on РСБН-2С, joka palauttaa suunnan ja etäisyyden majakkaan, niin kuin VOR+DME, mutta tässä on pitempi kantama (400 km)!

 

OOOOOOOOoooooooooooooooooooh!!! :o

Toivottavasti viimeistelevät Tupolev 124:n "astrokompassin" ДАК-ДБ.

Jos olen ymmärtänyt oikein, siihen syötetään kellonaika ja koneen (oletettu) sijainti pituus- ja leveyskoordinaatteina ja sitten tähytään tähtitaivaalle, valitaan jokin taivaankappale, vaikkapa Arska, ja päätellään lentosuunta Tupolevin ja taivaankappaleen välisestä kulmasta...

Vempeleen täytyy olla vaakasuorassa ja se täytyy kääntää suunnilleen kohti (oletettua) pohjoista...

Lasinokassa työskentelevä navigaattori ottaa lennolle mukaan jonkinlaisen taivaankappalten kalenterin (nautical almanac)...

 

Niin, mikäs tuo "Harzikka" on?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaa mieltä, kuin yllempänä...

 

Project Tupolev Tu-154B2

Project Tupolev IL-62M

SCS Tupolev Tu-134

Samdim An-24

Samdim Tu-124

 

ja laskemista ja lukemista löytyy enemmän kuin tarpeeksi :P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löytyisikö netistä jotain millä voisi opetella "ilmailuvenäjää"?

 

Ainakin Project Tupolevin manuaaleissa on asiat melko perusteellisesti esitelty, ja mukana ovat myös kyrilliset aakkoset, joiden osaamisesta on hyötyä...

 

Sitten avsim.ru:sta löytyy tälläinen: http://avsim.ru/files.phtml?action=download&id=6426&hl=тыс

Omaa kokemusta tuosta ei ole, mutta saattaa olla avuksi ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos paywarea saa ehdotella niin Concordessa on "hieman" opeteltavaa. SSTSIM:n Concorde on ilmeisesti paras Concorde mallinnus, mutta itselläni on PSS:n Concorde ja se on mielestäni ihan hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tässä enempää haasteita kaivata. Kun edes muistaisi jarruttaa pyörät pysähdyksiin ennen kuin pumppaa telineet sisään. :-[

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BUAHAAAHAHAA!!.. Johan vitsin murjaisit :laugh:

 

Ota default Cubbi, laita 20kt puuskittaista sivutuulta ja mene lentämään laskukierrosta. Nauhoita lento ja pistä tänne jakeluun niin päästään nauramaan  :laugh:

 

Oikeasti tuolla cubilla on kivaa lentää

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FFS:n Saab 340. Työtä piisaa, sen voin taata. ::) Tai sitten DF:n hiano 727, kunnon vanhaa rautaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Digital Aviation / Aerosoft Dornier DO-27. Voin taata, että haastetta riittää. Mutta riittää kyllä hauskaakin.  :thmbup:

 

 

Lainaus mainostekstistä:

 

Many of those who came in contact with the Dornier Do-27 could hardly take their hands off it. This add-on for Microsoft Flight Simulator is quite different compared to the other add-on aircraft you might have experienced.

 

Besides the extraordinary visual model this add-on is equipped with features that have never seen before in FS!

 

Today, flight simulation pilots can be divided in two groups. The first group is trying to simulate flights so that it is as real as it gets, and other uses fly for recreational purposes and mostly do short flights in their spare time. No matter which party you belong to this add-on can be used in two modes: Pro and Simple. In 'Simple' mode, this aircraft can be flown just for fun and recreation. In 'Pro' mode you always have to keep an eye on all the systems of the aircraft. It is an exciting challenge because operating errors will have consequences. Flight time will be logged in this mode only and the pilot is rewarded with certificates.

 

Additionally after changing your aircraft to the Do-27, the plane tries to interpret the actual situation and will configure itself. There also two initiation modes that override the automatic detection system: 'cold&dark' and 'taxi'. It is also possible to let your plane be automatically configured for 3 different operating conditions in realtime (that means, you can see the switches and levers moving while your invisible assistant prepares the aircraft) whenever you want:

 

Prepare for engine start | Make her ready to fly | Shut off and power down.

 

The kneeboard provides information and controls for different elements of the airplane, for example the maintenance mode. It helps the pilot with static or dynamic flying hints, and can be used to display or hide different external gimmicks.

 

Nearly every element has its own sound: switches, knobs, levers, doors etc. There are also sounds for flying with opened/dumped doors, backfires, the chronograph etc.

 

This very special replica comes in 2 variants (A1, B1) and 6 aircrafts that are different in equipment, panels, exhausts, tires, lighting etc.

 

BIG FEATURE LIST:

 

Exterior Model:

 

    * All standard animations like control surfaces, cowl flap, elevator trim, wheels etc.

    * Control surfaces can be fixed.

    * Control surfaces are affected by wind if pilot left aircraft and controls have not fixed.

    * Elevator vibrates during engine start and at low rpm on ground.

    * All doors can be handled separately (that means lock/unlock, open/close and dumping)

    * The 2 engine doors can be opened separately as well as the whole lower cowling.

    * Detailed Lycoming GO-480 B1A6 engine.

    * New propeller animation for slow revolutions during engine startup.

    * Propeller can be damaged by ground contact.

    * Exterior equipment like brake chocks, warning cones, camping equipment, tools, information panel for flight days etc.

 

Virtual Cockpit and systems:

 

    * Different panel layouts.

    * Panels and instruments may be damaged by hard landings.

    * All automatic circuit breakers and circuit breakers work.

    * Instruments may be inaccurate, needles may be influenced by vibrations, g-forces or disorders.

    * Attitude indicator and compass card are driven electrically and have to be aligned / calibrated. The compass card will start to rotate for several minutes if electricity has been cut.

    * The glass of the vertical speed indicator may be broken.

    * Junghans chronograph with windup mechanism and timer.

    * Avionics may be damaged if avionics master switch is not turned off during engine start and engine shut down.

    * Engine must be primed.

    * Engine prime can lead to have too much fuel in the starter system. Removing superfluous fuel is possible due original procedure or mechanician.

    * Engine starter can get overheated and damaged.

    * Cowl Flap produces drag according to its setting.

    * Engine cooling is influenced by angle of attack and propeller revolutions.

    * Engine fires can occur.

    * Fire extinguisher can get exhausted.

    * Oil leaks can occur.

    * Realistic oil consumption.

    * Engine treatment influences oil consumption.

    * Engine and gear can get damaged by:

          o High RPM

          o Low RPM

          o Fast RPM changes

          o Low Manifold pressure

          o Long engine starts

          o Low oil level

          o Fires

          o High temperatures

          o Low RPM during descent

          o Negative Propeller Thrust

    * If Engine gets worn it looses power.

    * Propeller can get damaged

    * Warm weather can cause air bubbles in the fuel system, making the engine stutter. The fuel pump solves this problem.

    * Cold engine can go out.

    * Real engine start up procedure, with starter circuit breaker, priming and mixture lever in cut off position.

    * If engine is not serviced periodically, engine start will get more and more difficult.

    * Fast changes on engine settings lead to damages.

    * Propeller pitch can't be changed when engine is shut off.

    * Oil temperature influences operability of propeller pitch.

    * Mixture can be adjusted manually. But this is not recommended. When the lever is all way forward, the mixture is set automatically.

    * Generator only works at 1300 RPM and above. Generator relay is audible.

    * Fuel quantity indicators are not very precise.

    * Pitot heat can get damaged if enabled on ground.

    * Structure and controls can get damaged through high speeds and extreme manoeuvres.

    * Flaps can get damaged through high speeds or when being lowered as long as the cabin doors are open.

    * Windows get dirty.

    * Each door can be locked/unlocked, opened/closed and dumped separate. The latch for the left cabin door can be disabled, so the door will stay open during flight due air stream, and can be closed by shortly lowering the flaps. (Real life procedure after the skydivers left the plane)

    * Windows of the front doors can be opened.

    * Ventilation controls are functional.

    * If you forgot to remove the pitot cover before flight, airspeed indicator will not work, and the cover can only be removed on ground.

    * Vibration effects through engine, ground roll, stalls etc.

 

Skydiver Dropping:

 

    * Skydiver can be loaded on ground (non-optical), will open the door in flight for leaving the plane. Skydiver Flights will be counted and scored.

 

http://www.aerosoft.com

 

 

P.S. Lisäksi mainittakoon, että Dornierissa on oma "active camera"-tyyppinen toiminto, eli virtuaaliohjaamossa kuvakulma liikkuu koneen liikkeiden ja moottorin tärinän ynnä muiden vaikutuksesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

onko tuo df 727 freeware no jos on saiskos latauslinkin.

 

Ei ole, Dreamfleetin maksullinen kone, www.dreamfleet2000.com

 

Edit. Viisi sekuntia myöhässä, noh annoinpahan osoitteen sivuille. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei taas!

Kuulkaas. Toi taitolentokone EXSTRA, vai mikä sen nimi nyt oli?

Pyyhälsin sillä pää alaspäin asuntomme ja Vilber-Centumin ylitse. Oikaisin ja koukkasin vanhan F13:n kentän yli ja siitä sitten Kungsängenin kentälle takaisin.

Juu.

Pompimisen jälkeen kone pysähtyikin. Sitten oli aikomuksena taxata kone johonkin siihen terminaalin lähetyville. En saanut sitä k.o. terminalin lähettyville. Kokeilkaapa ja sitten kertokaa viisaammat mitenkä se saadaan MAASSA TOTTELEMAAN OHJAUSTA?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

payware pss C-130 hercules täys analoginen ja ilma tankkaus vaikealla tasolla haaste aseta löpö 1-3% jäljellä yhteensä ja ilma tankkaus muutaman kerran tipsahti taivaalta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos haluaa oikein kovan haasteen, niin voin suositella SSTSimin Concordea! SSTS on mallintanut Concorden todella hienosti, ja lennon aikana tekemistä riittää. Concorden navigointiin käytettiin INS:iä joihin mahtuu vain 9 reittipistettä kerrallaan, joten lennon aikana piti ohjelmoida näitä reittipisteitä sisään. Lisäksi koneen painopistettä piti säätää koko lennon aikana siirtämällä polttoainetta koneen eri trimmaustankkeihin. Tätä konetta ei voi jättää lentämään itseään, eikä lennon aikana varmasti ole tylsää. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään