Guest macklin

Muutama kysymys Flight1 PC-12:sta.

4 viestiä aiheessa

Moro!

Otsikossa mainittu kone on ollut käytössä jo pitkään muutama asia on epäselvä koskee varmaan muitakin koneita:

 

-tällainen namiska yläpneelissa Inertial Separator Switch mikä tarkoitus ja miten käytetään.

-tuulilasin lämmitin onko aina päällä vai miten käytetään.

-milloin fuelpump on päällä vai käännetäänkö autolle.

-onko tietoa polttoaine-kulutuksesta koskien lähinnä lentosuunnittelua.

 

jukka :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Inertial Separator switchin tarkoituksesta en tiedä muuta kun, että se pidetään päällä lentoonlähdössä, otetaan pois kun noustaan pilvien yläpuolelle(tai jos ei ole pilviä ollenkaan niin pois kunhan kerkiää muut after takeoff-proseduurit hoitamaan) ja pistetään päälle ennenkuin lähdetään laskeutumaan matkalentopinnalta.

 

Tuulilasin lämmitin on muistaakseni kokoajan päällä.

 

Fuel pump on koko lennonajan auto-asennossa.

 

Polttoainekulutukset näkee siitä taulukosta mikä tulee sen manuaalin mukana, mutta hyvä nyrkkisääntö on, että kaikki simukoneet kuluttaa n. 5 prosenttia enemmän kuin oikeat vertauskuvansa.

 

Mikäli muita kysymyksiä puuceestä tulee niin kysy ihmeessä.

 

Varmistutan nuo tiedot vielä Sveitsissä kunhan kerkiän.

 

 

Cpt. Salomaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kiitos vastauksista Santtu. Olisin kaivannut sellaista taulukkoa jossa esim. tripfuel määrä 100nm silsätäen taxing kuten noissa MD80/DC9 pumaskoissa on. Mutta tällaisella pienkoneellahan pääasia on ettei löpö lopu. Tosin PC on tällä hetkellä raskaassa huollossa ja MD80/DC9:llä ja B747-200F:llä on tullut lennettyä kaukomailla. Tänään tultiin koto Suomeen ja OH-PPJ:stä pyyhitään pölyt.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Inertial Separator switchin tarkoituksesta en tiedä muuta kun, että se pidetään päällä lentoonlähdössä, otetaan pois kun noustaan pilvien yläpuolelle(tai jos ei ole pilviä ollenkaan niin pois kunhan kerkiää muut after takeoff-proseduurit hoitamaan) ja pistetään päälle ennenkuin lähdetään laskeutumaan matkalentopinnalta.

 

Inertial Separator estää käsitykseni mukaan kiinteiden kappaleiden, kuten jään, imeytymisen moottorin ahtimeen saakka. Kyseessä on siis joukko ilmanohjaimia ja luukkuja, joiden kautta nuo raskaammat rojut tulevat harmittomasti pihalle. Ideana siis, että ilmavirran taittuessa mutkalle kiinteät rojut eivät pysy matkassa mukana vaan lentävät pihalle. Käytössä ollessaan tuo vienee jonkin verran tehoja moottorilta. Näin asia oli selitetty aikoinaan Fly!:n manuaalissa...

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään