Guest Juhowee

Pejpe kysymystä

29 viestiä aiheessa

Njoo. Tässä nyt on ollu pientä ongelmaa ton pejpen kanssa. Olen tässä jo pitkään suunnitellut lentoa Finnairin 757 Helsinkistä Monastiriin (Tunisiaan), koska itse olen tuon samaisen legin lentänyt (matkustajana) ja Monastirista on tehty scene jonka saa Avsimista. Mutta en ensinnäkään keksi käytänkö siinä lennossa IFDG:n vai POSKY:n 757, vai käytänkö 757 ollenkaan? Yritin POSKY:a, mutta siinä ei toiminut VirtualCockpit kunnolla, mittarit näkyi, mutta itse paneeli (siis se tausta) oli vaan harmaa. Ja siinä oli jokun pikkucessnan äänet.

Jos jollakin olisi sen verran jaksamista että pistäis linkkiä mistä saisi koneen, paneelin ja paintit siihen, niin olisin kiitollinen. Jos tätä on käsitelty jossain aiheessa, niin kertokaa.

Ja onhan tässä sekin vaihtoehto että lentäis legin jollain muulla, esim. A32X....

Kiitosta etukäteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen 767, se on aika pitkälti samanlainen kuin 757 mutta siihen on kunnon lisäosakin, LDS (HUOM! vaatii opiskelua). Toinen vaihtoehto on tietty venaa LDSän 757kaa, joka sekin vaatii opettelemista; ei mikään sunnuntaisuharien GA kone. Nämä on kuitenkin maksullisia mutta sen reilusti sen arvoisia, voisin maksaa LDSästä enemmänkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä nyt ois ihan Finnairin Boeing B757-200 hakusessa, jos joku tietäisi mitä Virtual Finniar käyttää ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä nyt ois ihan Finnairin Boeing B757-200 hakusessa, jos joku tietäisi mitä Virtual Finniar käyttää ;)

En kyllä tiedä mitä Finniar käyttää, mutta luulisin, että monet Virtual Finnairin kuskit ajavat LDS:llä ihan noita 57-legejäkin. Koneet ovat yksinkertaisesti operoinniltaan niin samanlaisia, että jos osaa 767:lla ajaa, osaa myös varmasti 757:lla.

Yksi mahdollisuus on tietysti käyttää Lonny Paynen 757-paneelia, mutta ei ainakaan minua tuo paneeli juurikaan säväytä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin POSKY:a, mutta siinä ei toiminut VirtualCockpit kunnolla, mittarit näkyi, mutta itse paneeli (siis se tausta) oli vaan harmaa. Ja siinä oli jokun pikkucessnan äänet.

Sen VC tarvitsee erilliset tekstuurit; Avsimistä löytyy. Ja kunnon äänet asentamalla se ei enää kuullosta Cessnalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä nyt ois ihan Finnairin Boeing B757-200 hakusessa

Se saattaapi maksaa melkoisesti enkä usko että Finski niistä luopuu. ;D Eikä taida olla edes Finskin omistuksessa vaan lainassa. ;)

Se LDS on vain simun lisäosan valmistaja, joka on tehnyt (ja tulee tekemään) 767 & 757

Level-D Simulations

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta vaikka tuo PSS B757.

Tai sitten odotat vaan suosiolla tuota LDS:sän Pejpeä. Ei ole tuo PSS:n mistään parhaasta päästä.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siinä kyllä mitään vikaakaan ole  ;)

Oma kokemukseni perustuu siihen, mitä kaverin luona lentelin, ja se ulkomalli on omaan silmään HIRVITTÄVÄ. Myös paneeli näyttää jotenkin apattiselta... Että LDSää odotellessa.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Virtual Finnairin piloteille on ladattavissa tuo Lonny Paynen paneeli VF:n sivuilta. Minulle se on kelvannut ihan hyvin. Tosin joskus olen käyttänyt LDS:n 767:n paneelia poskyn 757:n kanssa. Siihen löytyy Avsimista pieni tekstitiedosto, jolla nuo saa toimimaan jotenkin yhdessä (merge_b752_lvld.zip). Tosin esim. VNAV ei muistaakseni toiminut tuon asennuksen jälkeenkään, mutta muuten ihan kiva kun sai esim. FMC:lle syötettyä reitin ja muuta sellaista (lisää fiilistä tulee kummasti)...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeasti, PSS:n 757 on oikeasti jostain ihan --> Kone liikkuu maassa kuin jokin pienkone ja kallistelee aivan epärealistisesti. Lentomallinnus on todella surkea. Kone suoraan sanottuna täysi sukka. Kone on myös todella raskas, vie reilusti enemmän tehoja kuin esim. LDS. En henkilökohtaisesti suosittele tämän koneen hankintaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän kapteenin mukaan: http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/feature/argosy2a.htm 757:n ja 767:n ohjaamot ovat lähes identtiset, ehkä moottoreiden näyttöjä lukuunottamatta. Suurin visuaalisin ero olisi kuitenkin se, että 757:n ohjaamoon mennään porras alaspäin ja 767:ään porras ylöspäin.

::)

(En tiedä päteekö tuo kaikkiin koneyksilöihin, jos eri lentoyhtiöt varustavat koneensa eri tavoin. Edellinen muistui vain mieleen eräänlaisena esimerkkinä.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no. Jos sitä *lentämistä* on tarkoitus simuloida niin eiköhän se ole aika selvää että tuo 767 on se paras valinta simuloida 757:lla lentämistä tällä hetkellä. Eikös se koneen operointi ole se oleellinen juttu, menetelmät on kuitenkin noissa kahdessa niin lähellä toisiaan.

Toki jos tarkoitus on vain katsella ja fiilistellä finnairin seiskaviisseiskaa spot-view:illä, siihen riittänee nyt ihan mikä hyvänsä nätti ulkomalli vaikka 737:n paneelilla.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aaaargh! Tuota puppelimpaa nimeä ei voi kyllä lentokoneelle antaa. Pejpe hyilvetti...  ;D

Pitää aina välillä muistuttaa :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomas puhuu asiaa, näillä "isoilla koneilla" tuo operoinnin merkitys korostuu, koska autopilotti ja muut tietokoneet hoitaa paljon asioita, kun taas esim. VFR hommissa jotenkin korostuu oikein se lentäminen.

Pikkusisko on kyllä (kai) suhteellisen erilainen lennettävä käsin, kuten em. linkistä voi lukea. Ja tietenkin mitä henkilö haluaa, onko se Tuomaksen mainitsemaa ihailua vaiko realistista operointia. Viimeiseen suosittelen lämpimästi LDS:ää.

Ja jotkut ajattelee, että tietokoneet hoitaa kaiken, autopilotti osaa laskeutua jne. jne. mutta jos niinkun haluaa edes vähääkään operoida sitä kuten IRL, niin kova homma on. Nimim. yli 300 sivuinen Ex-kapteeni Mike Rayn "B757/767Simulator Checkride survival manual" pukin kontissa tulossa... :santa: Ja lennonsuunnittelukin on ihan oma maailmansa.

Jokainen saa kiksit siitä mistä saa, mä saan siitä kun osaan operoida 767:aa niin hyvin ja realistisesti kun osaan. Jotkut ehkä kuvasarjojani katsellessa ajattelee, että olen joku hyväkin siinä, mutta minä en koe itseäni minkäänlaiseksi LDS -taituriksi, päinvastoin. Minä opin joka päivä jotain uutta siitä, "Aijaa, noin se tehtiinkin... jne." :)

Puoliunessa tulee näköjään filosoitua... ::) Eiköhän sänky ole nyt paras paikka mulle. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

*Pikkusisko*

-zap-

Puoliunessa tulee näköjään filosoitua... ::) Eiköhän sänky ole nyt paras paikka mulle. ;D

Selkeästi on ;-) Muistakaa käydä ulkonakin välillä.. ;D

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikkusisko on kyllä (kai) suhteellisen erilainen lennettävä käsin, kuten em. linkistä voi lukea. Ja tietenkin mitä henkilö haluaa, onko se Tuomaksen mainitsemaa ihailua vaiko realistista operointia. Viimeiseen suosittelen lämpimästi LDS:ää.

Eipä tossa linkissä nyt juurikaan ollut erilaisuutta. Ratti kääntyy vähemmän 767:ssa ja korkeusperäsin on kevyempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- HYD systeemi on erilainen

- AIRCON systeemi on erilainen (myös TRIM air)

- FLAP/SLAT toiminta

- FLCH/GA moodit käyttäytyy eritavalla

- 757:ssa ei inboard aileroneita

- 757:ssa ei fuel jettisonia

- 757:n ohjaamossa tulee kuuroksi (melu!)

jne jne

Ei ne ole aivan samanlaisia...

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aaaargh! Tuota puppelimpaa nimeä ei voi kyllä lentokoneelle antaa. Pejpe hyilvetti...  ;D

Pitää aina välillä muistuttaa :P

Pejpe nyt vaan on niin puppeli kone... ;)

Ei vaineskaan, ei vaineskaan, sehän on parasta mitä vinnairilta löytyy. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Virtual Finnair lentää tuon reitin myös A321 -koneella. Itse käytin IFDG:n mallia ja PSS:n paneelia (modattuna), sekä CFM 56... äänipakettia. PSS on maksullinen, mutta löytyyhän bussiin muutama kelpo freeware paneelikin.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan joku arvaakin tällasen kysymyksen vielä esitettävän, mutta osaisko joku antaa ees vähän suuntaa kuinka kone käynnistetään paneelin avulla? Eli "kone kylämänä" vaiheesta "ready to taxi" vaiheeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan joku arvaakin tällasen kysymyksen vielä esitettävän, mutta osaisko joku antaa ees vähän suuntaa kuinka kone käynnistetään paneelin avulla? Eli "kone kylämänä" vaiheesta "ready to taxi" vaiheeseen.

Manuaaleissa tulee kattavat checklistit mukana, katteleppa sieltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään