Guest nikke72

TRP:n käyttö AVRO:ssa

3 viestiä aiheessa

Olen viimeaikoina lennellyt Jon Murchinsonin AVRO RJ100:lla käyttäen Matthias Lieberechtin paneelia. Homma alkaa olla muutoin jo kohtuullisen hyvin hanskassa perustoimintojen osalta, mutta TRP:n käyttö lähdössä aiheuttaa ongelmia.

Yrittäessäni hoitaa nousua muutoin kuin autopilotin VS Holdin avulla seurauksena on vaihtelevasti ylinopeutta, moottoreiden ylikuumenemista, liian jyrkkää nousukulmaa ja sakkausta... Kun ainakin paneelin manuaalin mukaan nousuissa tulisi mieluummin käytää LVLCHG:tä tai Thrust buttonia kuin VS Holdia niin...

Joten voisiko joka paremmin asiaa tunteva lyhyesti kertoa TRP:n säätämisestä ja käytöstä nousun aikana?

Nikke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaan tässä itse itselleni... Eli ongelman ratkaisu taisi löytyä tuolta Bae Panel projecting FAQ:sta. Joissakin koneissa (mm. Murchinsonin ja Stonen ARJ koneissa) on liikaa voimaa alhaisissa korkeuksissa, tämän takia nousukulma muodostuu liian jyrkäksi kun TRP pannaan päälle (mulla oli esim. pitch 18 astetta). Bae:ltä löytyy korjatut arvot joilla nousukulmat saadaan oikeiksi.

Nikke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään